Het gaat niet goed met mij


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee

Het gaat echt niet goed met mij, ik word met de dag ongelukkiger, ik ben heel erg onzeker over mijzelf. Ik denk over heel veel dingen of ik het wel kan, ik pieker heel vaak over dat ik iets niet kan, ik heb de laatste tijd vaak stress waardoor ik vaak misselijk ben en vaak last van mijn buik heb, ik wil het niet meer, ik weet het even niet meer...

Help mij alsjeblieft want ik heb het echt nodig

10 reacties

Hey!

Ja ik heb het zelfde, je kan naar je ouders gaan om te zeggen dat je veel piekert over dingen of je het wel aan kan
hey!


even over het buikpijn, stress en misselijkheid. kan het zijn dat je ongesteld aan worden bent? (als je een meisje bent). en onzeker zijn en piekeren dat ja bepaalde dingen niet kunt doen is helemaal niet nodig. als je het nooit probeerd weet je ook niet of je het kan of niet, en als het mis/fout gaat kan je nog altijd even terug kijken wat je fout hebt gedaan en hoe je dat weer kan verbeteren. ik hoop dat dit helpt, en als er nog wat is hoor ik het graag!

xx HIKARI-ULTRA
@HIKARI-ULTRA

Fijn om te horen?, ik ben al eerder ongesteld geweest
hey!

dan zou het vast je ongesteldheid zijn, dus heb ik even op een site gekeken wat je eraan kunt doen om die symptomen te kunnen verlichten en de beste en makelijkste tip die ik heb gelezen is: zorgen voor voldoende rust, ontspanning en beweging.
bron: https://www.avogel.nl/Indicaties/Menstruatie-menstruatieklachten.php

ik hoop dat dit je helpt!

xx HIKARI-ULTRA
Hoi,

Naast dat de buikpijn natuurlijk je menstruatie kan zijn, kan dit wel degelijk komen doordat je je slecht voelt en stress hebt. Aan psychische klachten zitten (helaas) vaak ook lichamelijk klachten. Ik kamp hier zelf ook mee. Ik ben zwaar depressief en ervaar nu al een tijdje veel misselijkheid en een verminderde eetlust. Buikpijn of spierkrampen zijn ook dingen die er zeker bij kunnen horen. Stress is een vervelend iets.
Wat kun je doen om deze klachten te verminderen? Zorgen dat je stress vermindert.

Maar ja, hoe verminder je dan die stress? Je geeft zelf al aan wat jouw stressfactoren zijn: je bent eigenlijk heel erg streng voor jezelf en je bent perfectionistisch of heb ik dat fout? Ook ben je een beetje faalangstig?

Als je bang bent dat je iets fout doet, is eigenlijk het enige wat je kan doen om dat gevoel weg te nemen daadwerkelijk fouten gaan maken en ervaren dat de wereld niet vergaat. De eerste keer voelt het heel erg vervelend, de tweede keer wat minder en hoe vaker je fouten maakt, hoe minder erg het is. Jij bent geen robot, je bent gewoon een mens, dus maak je fouten en dat is helemaal niet erg! Sterker nog, je leert veel meer van fouten dan van alles in één keer goed doen.

Je piekert ook veel. Heb je al eens geprobeerd om dingen op te schrijven? Voor veel mensen is dit een uitkomst. Zo zet je je gedachten op papier en ben jij ze kwijt.
Je kunt je ook het volgende bedenken; ik kan wel zitten piekeren over of ik het kan, maar ik kan het ook gewoon proberen en daarmee oefenen, zodat ik het straks sowieso kan!

Heb je deze dingen al eens met iemand gedeeld? Met je ouders, broer, zus, docent, vertrouwenspersoon, mentor, huisarts? Dit zijn namelijk allemaal mensen die je kunnen helpen. Gewoon door er te zijn en te luisteren, door je gerust te stellen of door je tips te geven en praktisch op weg te helpen. Is er iemand in je omgeving waar je je wel vertrouwt bij voelt?

Gr. Pin
Hoi,

Naast dat de buikpijn natuurlijk je menstruatie kan zijn, kan dit wel degelijk komen doordat je je slecht voelt en stress hebt. Aan psychische klachten zitten (helaas) vaak ook lichamelijk klachten. Ik kamp hier zelf ook mee. Ik ben zwaar depressief en ervaar nu al een tijdje veel misselijkheid en een verminderde eetlust. Buikpijn of spierkrampen zijn ook dingen die er zeker bij kunnen horen. Stress is een vervelend iets.
Wat kun je doen om deze klachten te verminderen? Zorgen dat je stress vermindert.

Maar ja, hoe verminder je dan die stress? Je geeft zelf al aan wat jouw stressfactoren zijn: je bent eigenlijk heel erg streng voor jezelf en je bent perfectionistisch of heb ik dat fout? Ook ben je een beetje faalangstig?

Als je bang bent dat je iets fout doet, is eigenlijk het enige wat je kan doen om dat gevoel weg te nemen daadwerkelijk fouten gaan

maken en ervaren dat de wereld niet vergaat. De eerste keer voelt het heel erg vervelend, de tweede keer wat minder en hoe vaker je fouten maakt, hoe minder erg het is. Jij bent geen robot, je bent gewoon een mens, dus maak je fouten en dat is helemaal niet erg! Sterker nog, je leert veel meer van fouten dan van alles in één keer goed doen.



Je piekert ook veel. Heb je al eens geprobeerd om dingen op te schrijven? Voor veel mensen is dit een uitkomst. Zo zet je je gedachten op papier en ben jij ze kwijt.
Je kunt je ook het volgende bedenken; ik kan wel zitten piekeren over of ik het kan, maar ik kan het ook gewoon proberen en daarmee oefenen, zodat ik het straks sowieso kan!

Heb je deze dingen al eens met iemand gedeeld? Met je ouders, broer, zus, docent, vertrouwenspersoon, mentor, huisarts? Dit zijn namelijk allemaal mensen die je kunnen helpen. Gewoon door er te zijn en te luisteren, door je gerust te stellen of door je tips te geven en praktisch op weg te helpen. Is er iemand in je omgeving waar je je wel vertrouwt bij voelt?

Gr. Pin


Nahww super fijn om te bekijken wat je allemaal hebt opgeschreven, ik ben je super dankbaar, ik heb een vertrouwenspersoon waarmee ik af en toe mee kan praten als ik wil,en ik zit hier wel heel erg mee, en ik wil het haar ook wel heel graag vertellen maar ik kan het niet, ik durf het niet
Fijn om te horen dat de reactie heeft geholpen! :$

Waarom durf je het haar niet te vertellen? Ben je bang dat je haar tot last bent? Dat is namelijk niet zo! Zij is niet voor niets vertrouwenspersoon en je kan haar alles vertellen. Daar is ze voor.

Je kunt haar ook een mailtje sturen dat je met haar wilt praten en een beetje vertellen waar het over gaat en dat je het lastig vindt te vertellen. Dan kan zij je opweg helpen met praten en dan kun je ook minder makkelijk zeggen van 'laat maar'.

Je kan het ook op een briefje schrijven en haar dat geven. Aan de hand van dat briefje kunnen jullie dan een gesprek beginnen. Misschien verlaagt dat de drempel?

Ik vind het wel knap van je dat je al eens met haar hebt gesproken! Vond je dat fijn?

Gr. Pin
Fijn om te horen dat de reactie heeft geholpen! :$

Waarom durf je het haar niet te vertellen? Ben je bang dat je haar tot last bent? Dat is namelijk niet zo! Zij is niet voor niets vertrouwenspersoon en je kan haar alles vertellen. Daar is ze voor.

Je kunt haar ook een mailtje sturen dat je met haar wilt praten en een beetje vertellen waar het over gaat en dat je het lastig vindt te vertellen. Dan kan zij je opweg helpen met praten en dan kun je ook minder makkelijk zeggen van 'laat maar'.

Je kan het ook op een briefje schrijven en haar dat geven. Aan de hand van dat briefje kunnen jullie dan een gesprek beginnen. Misschien verlaagt dat de drempel?

Ik vind het wel knap van je dat je al eens met haar hebt gesproken! Vond je dat fijn?

Gr. Pin


Oke is goed, ja ik vind dat best fijn
Hoe kan @Pin altijd zulke grote informatieve reacties schrijven. Het zijn altijd heel uitgebreide antwoorden. zou ik niet kunnen.
@LP2003
Veel succes!

@ItzzJustme
Oefening baart kunst denk ik? In het begin waren mijn reacties ook niet super lang. Ik denk dat ik inmiddels gewoon meer weet om te zeggen. Het betekent ook niet dat een kortere reactie meteen slechter is ofzo. Je verhaal kort maar krachtig opschrijven is ook een kunst :)

Gr. Pin

Reageer