het gaat niet goed

  • 3 September 2018
  • 12 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,
Het ging weer een paar dagen goed, maar vanacht storte ik weer helemaal in.
Vandaag moest ik weer voor het eerst naar school, na de vakantie.
Ik heb helemaal geen leuke klas, en geen leuke mentor.
Ik weet niet meer wat ik moet doen...
Van mijn ouders moet ik de laatste tijd steeds meer doen en doe ik niks goed volgens hen.
Verder negeren heel veel mensen mij en lijkt het alsof ik het niet goed doe volgens hen.
Sorry dat ik weer een topic geplaatst heb maar... hoe moet ik weer gelukkig worden?

12 reacties

Hey Lise123

Ik ben blij te horen dat het een paar dagen goed ging, maar vind het jammer dat het nu slechter gaat. School herbegint, wat vaak voor stress zorgt. Niet fijn dat je geen leuke klas en geen leuke mentor hebt.

Heb je vrienden op school? Daarmee kan je in de pauzes afspreken. Tijdens de les moet je in principe opletten, en natuurlijk is dat fijner met leuke mensen om je heen, maar de tijden die je met vrienden doorbrengt, namelijk de pauzes, kan je nog steeds met je vrienden doorbrengen.

Jammer dat je geen leuke mentor hebt. Als je ergens mee zit, mag je naar eender welke leraar stappen. Die leraar is misschien niet per se een mentor of leerlingenbegeleider, maar dat is op dat moment minder van belang. Het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij die leraar.

Ik herinner me dat je vertrouwen eens geschonden is geweest door een mentor. Dat een mentor dat doet, hoeft niet te betekenen dat alle leraren dit doen. Als je je goed voelt bij een leraar, kan je vragen om een eerste gesprek. In dat gesprek kan je aanvoelen of je meer wilt vertellen.

Binnenkort je eerste online therapie. Ik hoop dat je je daarmee geholpen zal voelen.

Groetjes
Kenshin
Ik heb twee vriendinnen op school, die zitten ook in de klas maar verder heb ik helemaal geen leuke klas.
Naar iemand toestappen is best eng.
Dankjewel voor de tips.
Er zitten twee vriendinnen van je in de klas. Dat is alvast fijn. Misschien helpt het om je vooral op je vriendinnen te richten, en de mensen die je niet zo leuk vindt, achter je te laten. Dit is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Naar iemand toestappen is inderdaad eng, en steeds een risico, maar het kan zo opluchten. Je verhaal bij iemand kwijt kunnen die je wil helpen, voelt zo fijn. Is er een leraar op school waar je je goed bij voelt? Op sommige scholen hebben ze ook een verpleger of verpleegster, die vaak ook vertrouwenspersoon is. Heeft jullie school zo iemand?
We hebben geen verpleger of verpleegster wel een vertrouwingspersoon maar die is niet echt aardig
Een onaardige vertrouwenspersoon, jammer. Is er een leraar die je wel aardig vindt?
Ja..
Ok, goed. Zie je het zitten om na te gaan of een gesprek met die leraar mogelijk is? In dat gesprek zou je kunnen vertellen dat je je nieuwe klas en mentor niet zo fijn vindt. Als dat gesprek goed aanvoelt, kan je nadenken of je meer wilt vertellen.

In het eerste gesprek vertel je wat je wilt. Het gaat er vooral om dat je aanvoelt of je het ziet zitten om deze persoon in vertrouwen te nemen. Denk je dat je dat wilt proberen?
Nee..
Ik weet 't nii
Die leraar aanspreken zie je niet zitten. Durf je hem ook niet aan te spreken d.m.v. een mailtje of een briefje? Ik weet dat je dat eng vindt, maar ik zou het heel knap van je vinden als je het toch probeert. Wie weet kan deze leraar goed naar je luisteren, en wordt jouw vertrouwen hersteld.
Nee, dat heb ik in groep 8 gedaan en toen ging het fout...
Ik kan me voorstellen dat het eng is een leraar aan te spreken, als dit in het verleden een slechte ervaring is geweest. Het zou kunnen dat nu naar een leraar stappen die je helpt, je vertrouwen kan herstellen, maar misschien voel je je fijner bij bv. de huisarts. Die heeft beroepsgeheim, en mag niet zomaar dingen doorvertellen aan je ouders.
Mischien...

Reageer