Help, snijden, zelfmoord

  • 25 May 2019
  • 9 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik word gepest al jaren en gediscrimineerd ik heb het 3 keer bij school aangegeven en er word 3 keer niks meegedaan echt niks ik vind het echt een slechte kut school van school ga ik toch al maar school hoort er wat tegen te doen vind ik heb het aangegeven er werd echt niks meegedaan Fml
Ik heb geen vrienden echt geen een maar dan echt niemand ik haat me leven ik wil dood heb me gesneden nu dikke littekens op me arm en ja volgendjaar nieuwe school. Wil me littekens verbergen alleen kan niet goed. Weten jullie nog smoesjes voor het snijden en die littekens???????????
Ik heb bijna geen geld maar ik moet wel werken alleen wil echt niet werken niet omdat k t nie kan of wil maar omdat ik bang ben om weer gepest te worden op het werk en gediscrimineerd te worden. Echt dit land vind ik zo kut zo racistisch als je ergens in andere landen bent doen ze echt niet zoals in Nederland ik ben aan t fietsen en word uitgescholden door random jongeren. Echt Nederland schijnheilig land. Achja volgende keer snij ik me dood wil zo graag dood alleen als t mislukt heb ik een veeeeeeeeel groter probleem echt als ik een pistool had was k al dood. Alleen heb alleen een scheermes. Ben een jongen in examenjaar. Pls help me wat moet ik met het snijden en ik moet echt smoesjes hebben. Mijn ouders boeit het geen kut moet perse van hun naar school en moet werken zelfs al word ik gepest als k dat nie doe word ik uit huis gezet kut leven heb ik😡


Gr. Bye 👋

tekst is aangepast door De Kindertelefoon in verband met forumregel 6

9 reacties

Hoi

Je wordt zwaar gediscrimineerd, gepest, en denkt aan zelfmoord. Je hebt reeds meermaals de verstandige stap gezet om dit bij school aan te geven, maar deze hebben niet doeltreffend ingegrepen.

School lijkt je niet de nodige aandacht te bieden, en thuis lijken ze je situatie moeilijk te begrijpen. Aangezien je het erg zwaar lijkt te hebben, lijkt het me verstandig om bij de huisarts langs te gaan. De huisarts kan samen met jou bekijken welke opties openliggen, en waar je eventueel mee geholpen zou kunnen zijn.

Op moeilijke momenten kan je anoniem terecht bij de crisislijn. Daar kan je je verhaal doen, zal er actief naar je geluisterd worden, en zoekt een vrijwilliger samen met jou naar een oplossing. Ook kan je terecht bij de KinderTelefoon, waar je, als je dat wenst, doorverwezen kan worden naar verdere hulp.

Zijn er personen in je omgeving die voor je opkomen? Heb je hobby's, of een bezigheid waar je graag tijd aan besteedt?

Groetjes
Kenshin
Hoi

Je wordt zwaar gediscrimineerd, gepest, en denkt aan zelfmoord. Je hebt reeds meermaals de verstandige stap gezet om dit bij school aan te geven, maar deze hebben niet doeltreffend ingegrepen.

School lijkt je niet de nodige aandacht te bieden, en thuis lijken ze je situatie moeilijk te begrijpen. Aangezien je het erg zwaar lijkt te hebben, lijkt het me verstandig om bij de huisarts langs te gaan. De huisarts kan samen met jou bekijken welke opties openliggen, en waar je eventueel mee geholpen zou kunnen zijn.

Op moeilijke momenten kan je anoniem terecht bij de crisislijn. Daar kan je je verhaal doen, zal er actief naar je geluisterd worden, en zoekt een vrijwilliger samen met jou naar een oplossing. Ook kan je terecht bij de KinderTelefoon, waar je, als je dat wenst, doorverwezen kan worden naar verdere hulp.

Zijn er personen in je omgeving die voor je opkomen? Heb je hobby's, of een bezigheid waar je graag tijd aan besteedt?

Groetjes
Kenshin

Hallo

Nee er is niemand in de omgeving die voor me opkomt althans ik moet naar een organisatie die komt omdat k me nie gedraag volgens me ouders en hobbys ja niet echt wat doet de crisis lijn en kindertelefoon luisteren maar die kunnen niets meer doen dan dat. Maar alsnog bedankt

Reactie aangepast door De Kindertelefoon in verband met forumregel 6
De crisislijn luistert naar je als je het moeilijk hebt. Je kan er terecht voor een chat- of telefoongesprek. Ook kan je op hun site info vinden over online therapie en zelfhulp.
De KinderTelefoon kan je, naast goed luisteren en advies geven, doorverwijzen naar verdere hulp. Naar welke hulp ze je doorverwijzen, hangt af van waar je behoefte aan hebt.

Om jezelf door moeilijke momenten heen te helpen, kan het nuttig zijn om een bezigheid te hebben waar je graag mee bezig bent. Dat kan een sportdiscipline zijn, het bespelen van een instrument, een vorm van kunst, etc. Heb je een bezigheid in gedachten, waar je graag tijd aan zou besteden?

Gr. Kenshin

Reactie aangepast door De Kindertelefoon in verband met forumregel 6
Hallo nee dat heb ik niet ik denk alleen maar aan hoe ik mijn litteken moet verbergen. En ik luister wel veel muziek. Maar bedankt voor de reactie

Gr
Muziek luisteren is een goede bezigheid 🙂 Waar luister je zoal naar? Vind je steun in songteksten, of in de melodie?

Gr. Kenshin
In beide vind ik steun luister vooral gwn top 40 of pop
Fijn dat muziek je helpt. Ben je bereid om de hulp die je ouders je aanboden, een kans te geven?

Gr. Kenshin
Ik ben verplicht om ze een kans te geven want ik zit eraan vast helaas ze hebben tot nu toe vrijweinig gedaan hartstikke nutteloos die hulp maarja ze gaan vast n keeer weg

Gr
Jammer dat je het gevoel hebt dat deze hulp weinig voor je doet. Zou je dit gevoel kunnen delen met een begeleider of hulpverlener? Samen zouden jullie op zoek kunnen gaan naar een manier van werken die beter bij je past.

Gr. Kenshin

Reageer