Help snel, mijn beste vriendin reageert niet

  • 16 August 2018
  • 50 reacties
  • 755 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo ik ben nu echt heel bang...
Mijn beste vriendin reageert al de hele dag niet en haar whatsapp profiel foto en status zijn opeens weg maar ze heeft me niet geblokeerd als ik bel neemt ze niet op en haar laatste locatie was jn een bos... ik heb sinds gisteravond al de hele tijd een raar gevoel in me buik alsof er iets mis was of weg was en nu ben ik echt heel bang dat ik haar kwijt ben... help wat moet ik doen ?

50 reacties

Hm, kan je haar ouders vragen wat er is?

Probeer niet ye veel te stressen, dat helpt niets echt.

Ik hoop voor je dat alles gied iz met haar
Ik heb geen nummer van haar ouders en haar huis is 20 km verder en hmm ik stress hem enorm want i cant lose her....
Ze krijgt me berichten wel binnen maar opent ze niet
Hii, ik snap wat je voelt. Een tijdje geleden had ik omg hetzelfde probleem met een vriendin. Uiteindelijk had ze een logeerfeestje en moest ze haar tel thuislaten. Een hele dag gestresd om niks.

Haal diep adem en laat de stress uit je glijden, door die stress voel je je alleen maar rotter.

Heb je een thuisnummer van haar? Of kan je die op een if ander manier googlen ofzo?
Heeft ze facebook? Kan je haar ouders of facebook vinden?

Misschien heeft ze een feest ofzo dat ze niet op haar tell kan?

Btw als ze dood was dan hadden haar ouders het toch al wel aan jou verteld?
Ik heb geen nummer van haar en ze heeft geen feest want zoveel vrienden heeft ze ni en anders had ik t wss geweten
Haar ouders hebben mijn nummer niet...
Sorry, ik weet ook niks beters. Alleen wat hier boven staat.
~Asy
Ps. Het komt wel goed. Ooit
Waarom denk je dat er iets mis kan zijn gegaan?
Ik snap dat het zo voelt, maar zijn er eerder dingen gebeurd of gezegd die jou dat idee geven?

Heb je geen klassenlijst e.d. met nummers er op staan?
Heyo,
Ik denk dit aangezien ik weet dat ze al depressief is en zelf ook soms het leven niet zitten en nu reageert ze nogsteeds niet..
Ik heb geen klassenlijstje
Vraag aan vrienden bel je meester of docent of stuur een appje ga naar een vertrouwens persoon
Zoveel vrienden heeft zij niet en van diegene heb ik geen nummer
Ik weet niet wat me docent hieraan kan helpen net als mijn vertrouwenspersoon maar bedankt voor de reactie
Reputatie 3
Badge +8
Maak je niet zoveel zorgen. Er zal vast een logische verklaring voor zijn. Hoe weet je overigens dat haar laatste locatie in het bos was?
laatste locatie van snap* en daarna is er niks veranderd en idk ik ben echt heel stressed erover
Hey

Als je vermoedt dat je vriendin in staat is zichzelf iets aan te doen, mag je de hulpdiensten contacteren. Zij kunnen checken of alles ok is.

Misschien helpt dit je verder.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 3
Badge +8
Misschien heeft ze gewoon een aantal dagen geen internet of is haar telefoon in het bos kapot gevallen. Er zijn zoveel scenario's mogelijk. Just try to not stress over it (om in jouw stijl te typen).
Hey allemaal,
Ik heb 1.5 uur geleden gehoord wat er is gebeurd en heb het even moeten verwerken, ze leeft nog maar...
Ze wilde zelfmoord plegen maar durfde haar boyfriend en mij geen pijn te doen dus deed ze het niet en besloot ze zichzelf pijn te doen door zich te snijden....
Dit was allemaal gisteravond, toen ik haar vanmiddag had geappt en ze niet reageerde kwam omdat ze en bang voor iedereen was en ze dacht dat ik boos op haar zou zijn hierdoor....
Ik weet gewoon niet meer wat ik nu moet doen...
"Ik weet gewoon niet meer wat ik nu moet doen..."
Het is in ieder geval goed dat ze nog leeft.
Ik ben natuurlijk geen expert, maar je zou kunnen proberen om haar te comforteren en te laten weten dat je niet boos op haar bent.
Ik kan mij voorstellen dat zij wel wat steun kan gebruiken op dit moment.
Heyo,
We praten ook al weer en ze weet ook dat ik niet boos ben maar ze was er heel bang voor en nu ben ik er gewoon nogsteeds zo gestressed over en ik voel ook gewoon dat ik wss een paniekaanval ga krijgen ofz
Maar ik weet niet hoe ik haar nu het beste kan helpen, ze weet dat ze me alles kan vertellen en dat ik alleen reageer als zij dat wil
Kun je haar niet binnenkort bezoeken?
Het is even fietsen (of je ouders moeten zo lief zijn) , tenzij er een OV verbinding is, maar face to face is het net wat makkelijker om dingen te bespreken.
Zo breng je emoties e.d. wat makkelijker over.

Als je ergens mee zit, plaats het dan op het forum.
Het hielp mij ook, hoewel dat minder ernstig was...

Alvast succes.
Ik ga er binnenkort ook bezoek maar ik wil haar nu al kunnen helpen, ze helpt mij altijd en nu heeft zij hulp nodig en dan kan ik het niet....
En uhm dingen hier op het forum plaatsen doe ik al veel alles wat ik meemaak dat negatief is staat volgens mij al op mijn profiel

Ronald
Je hebt inmiddels van haar gehoord. Heftig dat ze eraan dacht zelfmoord te plegen. Ze heeft zichzelf pijn gedaan, en heeft er met jou over gepraat.

Praten jullie via berichten? Misschien voelen jullie je al een stuk dichter bij elkaar als jullie bellen of Skypen. Binnenkort ga je bij haar op bezoek, dat lijkt me een goed plan.

Het is heel lief dat je haar wilt steunen, maar zorg ervoor dat je hier zelf niet ongelukkig van wordt. Het is goed dat je dit topic hebt geopend, zodat je je zorgen kwijt kan, maar er met iemand over praten in je omgeving kan ook helpen.

Je zou je vriendin de contactgegevens van de KinderTelefoon en 113 kunnen doorgeven. Als ze het moeilijk heeft, kan ze ook daar terecht. Heeft je vriendin professionele hulp? Aangezien ze met zware gedachten zit, lijkt me dat aangewezen.
heyo,

Het is heel lief dat je haar wilt steunen, maar zorg ervoor dat je hier zelf niet ongelukkig van wordt.

ik raak juist ongelukkig als ik niet weet wat er aan de hand is en ik haar niet kan helpen...
zij heeft een psycholoog, en heeft dit verteld aan mij en haar vriend, ik heb afgesproken dat ze me elke dag een appje stuurt met een update hoe het gaat enz,

Ronald
Je wordt ongerust als je niet weet hoe het met haar gaat. Dat is begrijpelijk. Goed dat je vriendin professionele hulp heeft. Voelt ze zich daar geholpen?
ja en nee, ze gaat er heen omdat ze niet ons altijd meteen de negatiefitijd wil geven want ik kan het ook niet altijd aan, maar die psycholoog help haar niet heel erg, het helpt haar wel om gewoon met iemand erover te praten en aangezien een psycholoog zwijgplicht heeft voelt ze zich daar iets veiliger om erover te praten
Het is fijn dat ze met iemand kan praten die niets doorverteld. Misschien vindt ze het nog fijner om met een psycholoog te praten waar ze zich echt goed bij voelt. Is het een optie dat ze een gesprek voert met een andere psycholoog? Misschien voelt ze zich daar beter bij.
ja waarschijnlijk wel maar aangezien het 2 dagen terug is gebeurd en ze nu erg gestressed enzo is wil ik haar nog niet teveel dingen laten veranderen eigenlijk
Daar heb je gelijk in. Praat er maar rustig met haar over, op een tempo waar jullie je allebei goed bij voelen.

Reageer