Vraag

HELP, mijn leven is een puinhoop

  • 24 June 2019
  • 6 reacties
  • 245 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn leven op dit moment is echt een chaos.

Ik ben heel onzeker over eigenlijk alles, vind mezelf te dik, vind mezelf niet slim genoeg. Ik snap eigenlijk niet zo goed wat ik op deze wereld doe.

omdat ik mezelf te dik vind spuug ik ook een probeer ik niet te eten alleen heb ik daar niet genoeg discipline voor dus eet ik heel ongezond.

Mijn moeder is erg aardig maar ik heb heel erg het gevoel alsof ik gewoon een blok aan haar been ben, daarom durf ik haar ook niks te vertellen over hoe ik mezelf nu voel. dan is ze misschien teleurgesteld of wordt ze sad. Ze heeft ook al genoeg andere dingen aan haar hoofd.

Ook ben ik begonnen mezelf te snijden op mijn heup. Ik ben erg bang dat iemand het ziet.

Ik voel me heel alleen en ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik durf er met niemand over te praten, omdat ik bang ben dat ze gaan snitchen.

Ik heb niet echt het gevoel dat ik echt goede vrienden heb. Ik durf met niemand te praten over hoe sad ik mij voel, omdat ik dan zo erg tot last ben.

Ik doe gym tto en dat vind ik erg moeilijk. De enige reden dat ik er aan begonnen ben is om eindelijk mijn broer en moeder trots op mij te maken alleen is dat niet gebeurt, maar ze zullen wel weer teleurgesteld worden als ik er vanaf ga. het niveau is wel echt te moeilijk en ik krijg er alleen maar stress van.

door deze dingen houd ik mezelf altijd een beetje op de achtergrond maar daar wordt ik alleen maar depressiever van.

xoxo gewoon iemand
heeft er iemand tips ik weet niet wat ik moet doen???

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hallo,

we lezen dat je het op het moment erg zwaar hebt. Daarom willen we je graag uitnodigen om met de Kindertelefoon te komen bellen of chatten. We zijn elke dag open van 11 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds.
We zijn er voor je.

Met vriendelijke groet, Marieke / De Kindertelefoon
mijn vakantie is een hel en vgm is mijn moeder erachter gekomen dat ik mezelf snijd. Ze denkt ook te snappen wrm ik absoluut niet wilde zwemmen maar dat doet ze niet, maar dat kan ik haar natuurlijk niet zeggen. ik ga volgend jaar door met gymnasium tweetalig en heb geen idee hoe ik dat ga overleven. ik denk zeker dat onzekerheid een rol speelt in mijn leven. maar ik heb nul idee hoe ik dat moet oplossen. ik steek geen vinger meer in mijn keel maar zou niets liever willen.

ik had een brief geschreven maar t was nooit mijn plan om hem te sturen hij zat ook nog in mijn schrift alleen ging mijn moeder in dat schrift lezen. Ze zegt zelf dat ze na de eerste zin al stopte met lezen maar k weet niet of ik dat moet geloven maar weet nu niet wat ze wel en niet weet, hierdoor word ik nog onzekerder.

kan iemand mij alsjeblieft uit deze hel halen!!!!!????
ik herken mezelf heel erg in je verhaal. ik ben een paar jaar geleden begonnen met snijden en het is nu een gewoonte geworden, ik zal niet zeggen dat je ermee moet stoppen want ik weet hoe lastig het is. maar probeer het tijdelijk te vervangen door een niet permanente manier van jezelf pijn doen. je zou ook als alternatief een elastiekje tegen je pols aan kunnen slaan of ijsblokjes op je heup leggen. mijn hele lichaam zit nu onder de littekens en ik wou wat iemand tegen mij had gezegd dat ik moest stoppen. ik heb littekens op mijn buik, benen, armen, polsen, heup en zelfs mijn voeten omdat ik niet wist wat ik met mijn gevoelens moest doen. ik zou zo snel mogelijk je moeder om hulp vragen, hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt en hoe meer geheimen je voor haar hebt gehouden. als je haar nu verteld dat je problemen hebt en daar hulp voor wilt hebben (een lager schoolniveau of therapie) dan zal dat je een hoop ellende besparen. ik denk ook dat ze het fijn vindt als je niet een paar jaar wacht omdat je haar dan een schuldgevoel geeft alsof je haar niet genoeg vertrouwd. ik wou dat ik het eerder aan iemand verteld hebt. je denkt dat het nooit zo ver gaat komen maar zodra het zover is gekomen kun je nooit meer terug.

maar probeer alsjeblieft wel te stoppen met spugen, het is het niet waard en als je af wil vallen kun je beter crunches doen ofzo iets. door spugen krijg je gaten in je tanden en wordt je sliksysteem raar omdat al het eten omhoog gaat en niet omlaag. als je echt graag wat wilt afvallen om je beter over jezelf te willen voelen doe dat dan op een gezonde manier door gezond voedsel te eten en jezelf niet te laten verhongeren. als je verspreid gezond voedsel over de dag eet krijg je veel minder kalorien binnen dan dat je één dag niks eet en je de volgende dag volpropt. ik begon ook onschuldig met soms overgeven en mn lunch weggooien waardoor ik nu een eetstoornis heb dus begin er alsjeblieft niet aan.

ik doe zelf normaal gym en ik weet hoe zwaar het is. je kan ook met je mentor praten over dat je het zwaar hebt en mss heeft heeft hij/zij wel tips voor je en kan je helpen of het beter is om gwn gym te doen of atheneum.

probeer ook wat positiever te zijn over jezelf, ik denk altijd zo van: “er zijn altijd mensen lelijker dan mij” niet dat lelijk en mooi een echt concept zijn maar hierdoor voel ik me altijd zelfverzekerder het is heel raar maar het werkt wel. je moet denken aan je pluspunten en je minpunten negeren want jij lept bij andere mensen ook niet alleen op de minpunten dus doen anderen dat ook niet bij jouw

voor het zwemmen morgen met je klas kun je mss een langer zwembroekje aandoen zodat niemand je heupen kan zien en als je er geen hebt kun je er mss morgen nog snel een kopen voor school.

ik hoop dat ik geholpen heb en je je wat positiever over jezelf voelt en je het je moeder durft te vertellen 💖
Hi !!

Voordat ik je ga proberen te helpen wil ik eerst eens zeggen hoe trots ik ben dat jij dit deelt op het forum! Echt super knap. Sommige mensen zijn trots op een cijfer, iets gewonnen hebben of omdat ze zich zelf zijn.
Je spreekt over dat je ''te dik'' bent. Ik weet natuurlijk niet wat jouw BMI is. Misschien kan je dit online berekenen? Weet je meteen of je 'echt' overgewicht hebt. Meestal is het meer jouw onzekerheid die het denkt. Ik denk om eerlijk te zijn dat er een stuk onzekerheid meespeelt ook omdat je jezelf niet slim vind.
Mocht je nou toch af willen vallen, steek dan niet je vinger in je keel. Zoek eens op internet (internet weet alles) gezonde manieren om een beetje af te vallen. Gezond afvallen is namelijk belangrijk. Gymnasium tto is ook wel héél moeilijk hoor! Ik weet zeker dat iedere ouder trots is als zijn kind dat kan. Maar ook als zijn kind geslaagd is voor het vwo/ de havo / de mavo. Zelf had ik vroeger ook weinig vrienden. Dit is echter geen excuus om het met iemand te bespreken. Het is bijna zomervakantie (jeeh eindelijk!!) maar misschien kan je het voor de vakantie met de vertrouwenspersoon op school bespreken of ga in de vakantie even langs de huisarts, zij hebben een plicht dat ze niet zomaar alles door mogen vertellen. Maak online een afspraak bij de huisarts of bel ze even op!
Wanneer je er met iemand over gesproken hebt weet je weer wat je op de wereld doet.
Je bent een mooi mens en ik wens je veel succes!

Groetjes Luna
PS, Laat je me even weten of je er iets aan hebt, hoe het gaat en of ik nog iets kan doen? Ik help je graag!
Mijn moeder is nooit trots de enige keer dat ze trots was was het moment dat ik een ski wedstrijd won. De enige manier hoe ik haar trots kan maken is door te slagen op gym tto.
Ik heb ooit een keer geprobeerd een brief naar mijn moeder te schrijven, maar die heb ik nooit verstuurd. Er gebeurde op dat moment veel en ik wilde niet teveel worden. Nu durf ik niet meer de brief te geven. Ik houd het ook niet meer vol om met niemand over mij te praten, maar ik weet niet met wie ik kan praten (tipss?)
Iedereen zal denken dat ik een aansteller ben, maar dat denk ik ook van mijzelf.

Ik denk niet dat het me lukt om te stoppen met snijden. Alleen ga ik morgen zwemmen met de klas en ik weet niet hoe ik er ooit onderuit ga komen.
Hi!
Als eerste. Niemand is dik! En als je denkt van wel. Dan moet je niet minder gaan eten want daardoor val je op een ongezonde manier af, maar moet je gezonder gaan eten. Je moeder zal dan ook al gewoon (net als ze waarsxhijnlijk altijd al is) trots op je zijn. Omdat je natuurlijk niks wilt zeggen tegen je moeder, is het ook een tip om alles op te schrijven en dan word je hoofd leger.
En snijdt jezelf niet! Het is super goed dat je dit durft te zeggen en je zal merken dat dit ook enorm gaat helpen!
Gm tto is ook erg lastig. Ik zit op het gewonen gym en ik vind het ook lastig, maar soms past de richting niet bij je. Je kan ook geen tto meer doen en overstappen naar gym. Of je kan naar vwo (atheneum ) gaan. Dat is echt niet erg! Mijn moeder was alleen maar trots toen mijn zus bekende dat ze het njet haalde op vwo. En ik dacht eerst ook dat ze boos zou worden.
Hel veer liefs en steun!
X-A
(Zou je me op de hoogtw willen hoiden van je vooruitgangen?)

Reageer