Help! ik denk dat ik een beetje depressief ben.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik de laatste tijd minder vrolijk en ook voel ik me vaker alleen. Dat komt doordat ik mijn vriendin met Anorexia mis en door school.

Voor de mensen die dat nog niet weten leg ik het nog even kort uit. Ik ben een meisje van 14. Ik zit in de tweede van havo alleen is mijn klas zo druk en daar krijg ik ieder les hoofdpijn van. Ik heb in mijn klas twee echte vriendinnen alleen is een daarvan als sinds februari opgenomen met Anorexia.  Daardoor voel ik me vaak alleen en eenzaam. Ik kon vaak contact vinden met mijn wiskunde docente alleen is zij er momenteel ook niet. Ik heb geen zin om het met mijn mentor te delen, want die gaat waarschijnlijk mijn ouders erbij halen en dat wil ik niet, want dan wordt het een geheel probleem.

DE VRAAG IS NU ALLEEN BEN IK DEPRESSIEF?

Ik wil wel hulp, maar dan wel via dit forum. 

Ik ben bang voor het volgende schooljaar en ik voel me alleen en ik ben vaker verveeld.  Deze topic kunnen we verhalen van elkaar delen en elkaar helpen.

Liefs

​​​

​​

170 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

Ten eerste bedankt voor de lieve reacties, echt waar het maakt mij vrolijk en geeft steun.

@Jayden_hvss,

Wat jammer voor je dat je een depressie hebt, ik weet het zelf niet, maar ik wil er zegmaar geen oplopen als je begrijpt wat ik bedoel. Geconcludeerd met je vriendin. 

@Tover01

Echt jij bent zo lief echt niet normaal. Ik heb al wel vaker aangegeven dat het druk is en dat ik dat werkblad nog moest hebben. Zo had ik afgelopen vrijdag dat ik mijn vinger opstak om te vragen naar dat werkblad. Toen zag ze wel mijn vinger en wist ze ook gelijk wat ik wilde vragen en ging ze zich duizend keer verontschuldigen, maar dat maakte mij weer verlegen. En de klas keek echt van wat gebeurt hier.

@NoahLovesYou,

Echt heel fijn dat je wilt helpen je mag altijd reageren en tips geven als je denkt tips te hebben. 

Echt lieve forum vrienden ik ben echt blij en vereerd dat jullie zo behulpzaam zijn en meeleven. 💞🥺

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, 

De chat ging wel goed, het was alleen een beetje kort, maar dat was mijn schuld omdat ik niet veel tijd had.  Althans dat kwam door mijn ouders. De psychologe was echt aardig en respectvol. En volgende week vrijdag heb ik weer een chat afspraak.

Liefs,

EmmakokfanEva 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Wat mooi @EmmakokfanEva ! En super dat je daar bij kon zijn! Dit vergeet je nooit meer!  Blijf genieten van deze belevenis! 😍

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +10

Hoi lieve @EmmakokfanEva ,

Wat rot dat het weer slechter gaat! Maar fijn dat je gisteren naar het optreden van Emma Kok ging.😊

Heb je het gesprek met Pratenonline nu gehad? Hoe ging het?

Reputatie 7
Badge +11

Heyy lieve @EmmakokfanEva,

Ik hoop dat het gesprek met pratenonline vandaag weer goed gaat en als je aangeeft dat je nog wat langer wilt praten kan dat vast wel!🙂

En wat een prachtige ervaring is dat zeg wat gaaf dat je daar bij kon zijn! Echt heel fijn dat je haar gisteren live hebt gezien dat is een herinnering die je altijd bij gaat blijven!😊

Hopelijk voel je je snel weer wat beter en hopelijk helpt de ervaring van gisteren je daar een beetje bij😘

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +4

Allebei @ikzaljeproberentehelpen en @Salaam,

Heel erg bedankt.

@ikzaljeproberentehelpen,

Ik heb wel al een account bij de terugkomchat van de Kindertelefoon.  Wil je misschien wat meer vertellen over jouw situatie dan kunnen we elkaar beter helpen.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

Het gesprek ging slecht.

Het was maar heel kort, omdat mijn google werd gesloten omdat mijn tijdslimiet dat ik op google mag op was.

Ik heb via de mail gevraagd of ik het gesprek op een ander moment verder kunnen zetten alleen heb ik nog geen antwoord.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +11

Heyy lieve @EmmakokfanEva,

Wat jammer dat het gesprek niet goed ging en jammer dat het zo kort was.. Dat was overmacht dat je tijdslimiet erop zat en daar kon je niks aan doen. Ik hoop dat je snel antwoord krijgt van je psycholoog en hopelijk kan je snel weer een gesprekje krijgen! Komt vast wel goed😘

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +10

Heyy lieve @EmmakokfanEva ,

Je legt het heel goed uit! Wat rot voor je…

Dat je achterdochtiger bent snap ik, ik heb dat zelf ook.. 

Ik hoop dat het volgend jaar wat beter gaat, en misschien kun je ook naar een andere school? En omdat je zo snel overprikkeld bent is misschien speciaal onderwijs ook wat voor je, maar je mag daar niet zomaar heen. En stel je hebt autisme word je veel makkelijker toegelaten als een psycholoog dat gediagnostiseerd heeft.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mariska H,

Ik kan kijken hoe ik het het beste kan delen dat het anoniem is en toch duidelijk. Alsnog bedankt voor de reactie. 

En inderdaad ik zoek hulp bij praten online dat het wel en hier op het forum ook, want thuis of op school gaat het wat minder goed in hulp zoeken en mij prettig voelen.

Voor meer uitleg lees de topic.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

Ik had vorig week toch slecht nieuws gekregen over mijn vriendin met Anorexia.  Gisteren kreeg ik weer goed nieuws,  ze was verplaatst naar een gesloten instelling en daar mocht ze niks, nu is ze weer verplaatst naar de gewone instelling dus ik mag weer bij haar op bezoek komen.

En ik had toch vertelt over mijn biologie docente die mij steeds vergeet. Ik vandaag dat werkblad gekregen. Gelukkig.

Vandaag tijdens wiskunde kwam onze oorspronkelijke wiskunde docente weer even binnen en dat was zo fijn om haar te zien, want ik had haar echt gemist. Ze vroeg ook aan mij hoe het ging met mijn vriendin met Anorexia. (We hadden een vervanger, omdat onze oorspronkelijke wiskunde docente voor de meivakantie een operatie had gehad en daardoor zes weken geen les kon geven.)

Ik voel me zelf wel een beetje beter, ik heb alleen steeds van die stomme korstje op mijn neus van te vaak je neus snuiten. Weet je wel.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08,

Je hoeft je niet te verontschuldigen. Het is alleen maar fijn al die tips en uitleg. Dankjewel daarvoor.

Ik zal het eens proberen.

Liefs,

EmmaEva

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, Ja dat snap ik wel, maar misschien is een klas op een andere school wat rustiger. 

Ik zit zelf op speciaal onderwijs, maar ook daar is het vrij druk, en ze kunnen/willen daar niet echt wat aan doen. Het is een beetje geluk hebben dat je klas een beetje rustig is denk ik..

Oh haha, je bent vast hun favoriete leerling:wink:

Reputatie 6
Badge +2

Hey @EmmakokfanEva ,

Ik moet zeggen dat ik je verhaal ook wel herken. Ik vind het soms (lees: dagelijks) ook te druk in de klas, ook al heb ik een relatieve rustige klas (ik doe gymnasium).

Ik ben getest op autisme, omdat mijn broer autisme heeft, maar ik heb het zelf niet. Ik ben wel hooggevoelig/hoogsensitief. Misschien kan dat bij jou ook zo zijn? Dat zou namelijk ook je manier van denken verklaren … Maar ik weet het natuurlijk niet, het beste is inderdaad om daar toch eens over te praten en naar de huisarts te gaan, zoals @Jesse08 al zei.

Vind je het eigenlijk leuk dat de docenten jou als rustpunt gebruiken?

Trouwens, ik ben altijd uitgeput als ik terugkom van school. Ik vind school nu wel redelijk leuk, maar het vraagt gewoon veel energie.

Liefs, Salaam

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Salaam en @Jesse08,

Jesse ik denk dat ik inderdaad hun favoriete leerlingen ben althans een van de favorieten.

Salaam,

Fijn dat jij school leuk vindt,  heb altijd hoofdpijn als ik thuis kom. Over dat rustpunt met docenten, ik vind het ergens wel fijn, want dan kijkt er een keer iemand naar mij om, want dat doet de klas niet echt heb ik het idee, althans niet op een positieve manier.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +4

Oeps vorige ging fout,

Hoi @Jesse08,

Ten eerste bedankt dat ik in je handtekening sta, normaal gesproken blijven de klassen in de derde hetzelfde en de docenten ook tenzij de docenten het echt niet willen, maar in onze klas zijn er veel kinderen in de bespreking dus ik denk niet dat er veel van mijn klas overgaan dus ik denk dat er een beetje gehusseld wordt maar dat weet je eigenlijk nooit zeker.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

Bedankt voor de tips.

@Anoniema,  het maakt niet uit dat je verder niet echt kan helpen.  Ik ben al blij als ik weet dat er mensen zijn die ongeveer hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben.

@Jesse08, ik zal eens kijken op die website, maar ik heb bij dat van praten online ook een soort dagboek en zo en ik kan dat delen met die Psycholoog, maar ik weet niet hoe dat nu dan verder gaat. 

@ItsJustMe,

Ik ga jou tip proberen uit te voeren als het me teveel wordt.

Lieve mensen, jullie maken mijn avond wel weer beter.

Dankjewel daarvoor,

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik hoop dat alle tips je helpen! Ik wou je daar succes mee wensen, zou fijn zijn als je er verder mee komt! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @EmmakokfanEva ,

Snap ik hoor, zie maar of je het doet. Maar je hebt nu iig een alternatief als je niet meer kan chatten met pratenonline. :)

Op die site is het in principe onbeperkt, dus als je bv 1 jaar een dagboek daar wil hebben kan dat.🙂 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

Ik denk dat het morgen wel weer wat beter gaat.  Ik ga naar een barbecue van de collega van mijn moeder.

Ik ga komende week ook een paar dagen bij mijn oma logeren en dan kan ik in het atelier werken.

Ik denk dat ik ook verder ga schrijven aan mijn verhaal over de spelcomputer.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

Ik ben momenteel erg onrustig en ik moet echt iets van mij af schrijven. 

Dit is even een omschrijving in emoties van hoe ik mij voel:

😭😐😄💞💔🍀😠.

Ik weet het zijn er veel.

Zojuist was er in mijn groepsapp van mijn klas een jongen aan het zeggen wie we als docenten krijgen,omdat zijn moeder docente is op mijn school kan hij wel al wie we krijgen. Ergens ben ik er blij mee, maar ergens ook niet.

Zoals ik gehoord had heb ik mijn geschiedenis docente wel volgend schooljaar, maar mijn wiskunde docente niet en zij had mij zoveel gesteund. Ik mis haar nu nog meer. Verder heb ik niet de aardige biologie docente. (Die mij wel steeds vergat) Ik heb wel de frans docent die ik nu had, hij was wel aardig. Ik heb dezelfde Nederlands docente daar ben ik wel blij mee. Ik heb de coördinator als mentor en voor economie.

Ik heb voor natuurkunde ook dezelfde, maar ik vond hem, maar simpel.

Verder zegt die jongen dat we dezelfde klas hebben, maar dat maakt mij niet zoveel uit, omdat ik weet dat ik niet bij mijn vriendin met anorexia kan komen zitten en wel bij mijn andere vriendin.

HET IS ALLEMAAL NOG ONDUIDELIJK, MAAR IK DENK DAT HET WEL DEELS KLOPT. IK HOOP ZELF DAT IK TOCH NOG MIJN WISKUNDE DOCENTE KRIJG. 

Met zielige Groetjes,

EmmaEva.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi iedereen,

Het is gelukt om een account aan te vragen.

Het moet alleen nog door die beheerders geactiveerd worden.  

Ik ga vandaag naar een barbecue dus ik denk dat ik vandaag minder ga piekeren hoop ik, of het is al als we in de auto zitten, want ik moet een uur in de auto zitten.

@Jesse08 bedankt voor de tip van die website.

Liefs,

EmmakokfanEva 

Reputatie 7
Badge +10

Fijn dat het gelukt is!🙂

Veel plezier bij de barbecue!❤

Reputatie 2
Badge

Hoi Eva,

Wat rot om te horen dat je je zo voelt. Het klinkt echt heel zwaar en ik snap dat je je hierdoor erg eenzaam voelt. Ik denk dat het heel goed is dat je hier op het forum om hulp vraagt, want dat is al een hele grote stap.

Het is lastig om te zeggen of je depressief bent, want ik ben natuurlijk geen dokter. Maar als je je vaak somber voelt, geen plezier meer hebt in dingen die je eerst wel leuk vond en als je je vaak moe en hopeloos voelt, kan het wel een teken zijn dat je hulp nodig hebt. Het is in ieder geval heel belangrijk om met iemand te praten over hoe je je voelt. 

Misschien kun je proberen om met een vertrouwenspersoon op school te praten? Dat kan iemand zijn die je vertrouwt en die niet meteen je ouders hoeft in te lichten, zoals een andere docent die je aardig vindt of een counselor op school. Soms helpt het ook om dingen van je af te schrijven in een dagboek of om te praten met een goede vriendin, ook al is diegene er misschien niet fysiek. 

En wat betreft volgend schooljaar: het is begrijpelijk dat je je daar zorgen over maakt, vooral als je klas zo druk is en je hoofd daardoor pijn doet. Misschien kun je met een docent of de schoolleiding praten over een rustigere plek om te studeren of extra steun?

Je bent niet alleen, en er zijn altijd mensen die naar je willen luisteren en je willen helpen. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Veel sterkte en liefs!

Reputatie 7
Badge +4

Dankjewel, @Jesse08!

Maar nu is bijvoorbeeld het probleem dat hij te veel loopt. Het is eigenlijk nooit echt goed.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Reageer