Vraag

Help, het gaat slechter....


  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo allemaal,

Sorry ik moet weer ff wat kwijt.
Misschien zijn er mensen die mijn topics hebben gelezen maar het gaat nu echt niet meer goed met me, mijn gedachtes zijn of alleen nog maar bij mijn overleden vriendin of bij zelfmoord. Ik weet echt niet wat ik moet doen en krijg steeds vaken en langere paniekaanvallen.

Nu is er 2 dagen terug iets ergs gebeurd, mijn beste vriendin en degene die mij dus helpt, werd blijkbaar geforceerd om dingen te doen voor iemand, nu is dat een vriend van me die ik 12 jaar ken dus ik vind t echf een kut situatie en heb daardoor nu ruzie met hem.
Ik heb hem duidelijk gemaakt waarom ik mijn vriendin help en niet hem en wat hjj fout doet, alleen die vriendin wil dat ik meer dan alleen dat doe en ik durf dat niet....
Maar ik weet niet wat ik moet doen straks haat ze me als ik het niet doe en dan is er niemand meer die met me praat....

13 reacties

Hi Ronald2001,

Je hoeft geen sorry te zeggen voor het aanmaken van een topic, want daar is die mogelijkheid juist voor bedoeld.

Natuurlijk heb je het nog moeilijk met het verlies van jouw vriendin. Dat is een rouwproces en dat is niet van de ene op de andere dag “opgelost”. Dat heeft tijd nodig en daarbij is steun uit jouw omgeving belangrijk.

Wat vervelend dat er pas geleden iets ergs gebeurd is met je beste vriendin.
Ik snap dat je niet al teveel in details wilt vertellen, maar ik vroeg me toch af wat je bedoelt met dat ze geforceerd is iets te doen. Kun je er iets meer over vertellen, zodat we je beter begrijpen en er dan ook beter antwoord op kunnen geven.

Ik bedoel is ze gedwongen tot seksuele dingen of tot illegale dingen, dingen die volgens de wet niet mogen of nog iets anders. Als je een beetje een toelichting kunt geven zou het wel helpen.

Ook bij het beantwoorden van de volgende vraag over wat jouw vriendin van jou wilt dat je doet.

Ik snap dat je je vriend erop aangesproken hebt en hem gezegd hebt dat je het niet goed vindt wat hij gedaan heeft. Volgens jouw vriendin is dat niet genoeg en moet je meer doen.

Ik vraag me dus af wat ik me daar bij voor moet stellen. Wil jouw vriendin dat je geweld tegen hem gebruikt, hem aangeeft bij de politie ofzo of de vriendschap tussen jou en jouw vriend verbreekt?

Kun je over mijn vragen iets zeggen zonder dingen te vertellen die je niet kwijt wilt?

Btw ik denk dat je op zich al je best hebt gedaan door met jouw vriend en vriendin te praten.

Groetjes,
M&M’s
Hi m en ms,

Nou hij heeft haar gedwongen om bij hem te blijven, niet met andere mogen praten, geforceerd zoenen (zij wil geheel niks met hem en dat heeft ze heel vaak duidelijk gemaakt), hij heeft haar de schuld gegeven dat hij sad is, hij heeft haar express blackouts gegeven omdat hij weet hoe dat moest nadat ze dat in vertrouwen had gezegd.

Wat ze wil dat ik doe is zorgen dat mijn hele vriendengroep hem gaat haten en zijn naaktfoto in die groep zet.....

Gr Ronald.

Ps. Die vriendin is depressief en denkt soms aan zelfmoord daarnaast is ze overgevoelig en heeft ze bijna geen vertrouwen in mensen dus toen hij dat kreeg heeft hij dat misbruikt en nu durft ze niks meer, en tot slot als zij blackouts heeft gaat ze heel gemeen doen tegeb mensen en daardoor zijn er al paar vriendaschappen van haar kapot gegaan.... help meee
Hoi!

Je doet best geen dingen die niet juist aanvoelen. Er wordt gezegd dat je de juiste beslissing hebt gemaakt, als er vrede in je hart is. Je kan proberen de verschillende opties die je hebt op te schrijven, de gevolgen ervan in te schatten, je in de situatie in te leven, en proberen aan te voelen of dat juist aanvoelt.

Je bent je vriendin verloren. Dat is een heel heftige gebeurtenis, en het is normaal dat dat nog steeds een invloed op je heeft.

Je vriend heeft heel heftige dingen met je vriendin gedaan. Kan je vriendin hier met iemand over praten? Ze heeft jou, maar mag jouw behulpzaamheid niet misbruiken.

Personen tegen hem opzetten en foto's van hem online plaatsen zou geen verstandige reactie zijn. Op die manier maak je jezelf schuldig. Handelen uit wraak is nooit goed.

Je kan je vriend aangeven. Je vriendin is tot dingen gedwongen, en hij heeft haar black-outs bezorgd, op een manier die aan hem toevertrouwd was door je vriendin. Dat is niet ok, en dat moet hem duidelijk gemaakt worden.

Je vriendin zal zich vast beter voelen als je vriend wordt aangepakt door de politie. De politie kan ervoor zorgen dat je vriend inziet hoe fout hij zat, zodat hij dit niet bij iemand anders doet.

Als je iets minder heftigs zoekt dan de politie, zijn ouders of leraren een optie. Zij kunnen dit ook aanpakken. Het lijkt me wel van belang dat je vriendin goede ondersteuning krijgt, aangezien ze heftige dingen meegemaakt heeft.

Zowel je vriendin als jij zouden geholpen kunnen zijn met professionele hulp, bv. een psycholoog. Jullie zitten allebei met zware gedachten.

Ziet je vriend in wat hij fout heeft gedaan?

Groetjes
x
Hey,

Bedankt voor de reactie,
We worden allebij al geholpen door een psycholoog.
En mijn vriend ziet niet in wat hij fout doet, hij vind dat hij dat mag doen aangezien hij het nooit eerder heeft gedaan
Dat jullie beiden naar een psycholoog gaan, stelt me al deels gerust. Heb je het gevoel dat dat helpt?

Je vriend vindt dat hij dat mag doen, omdat hij het nooit eerder heeft gedaan. Die redenering vind ik nergens op slaan. Ik heb nog nooit een vliegtuig gekaapt. Betekent dat dan dat ik dat ineens ook mag doen?
Het is belangrijk dat hij inziet hoe fout hij was. Denk je dat jij hem dat kan doen inzien, of is extra hulp nodig?
Psycholoog help niet heel erg voor mij eigenlijk....

Ik weet vrij zeker dat ik hem niet kan laten inzien dat hij fout zit aangezien hij nu aggresief naar mij aan het doen is omdat ik haar help
De psycholoog helpt jou niet echt. Iedereen is anders, en iemand die voor de een geschikt is, is niet per se geschikt voor de ander. Een psycholoog waar je je goed bij voelt is een enorme hulp. Zie je het zitten om met je psycholoog te bespreken dat jij je eigenlijk niet zo geholpen voelt bij hem/haar?

Je vriend doet agressief naar jou toe. Afstand nemen kan nuttig zijn, zodat jij niet gekwetst wordt. Je vriend zat in de fout, en mag dat niet op jou afreageren. Ken je iemand die met je vriend zou kunnen praten?
Hi Ronald2001,

Bedankt voor je update. Nu begrijp ik waar je in verzeild bent geraakt.

Als scheidsrechter, want zo zie ik jouw positie een beetje, zit je tussen 2 kampen in.

Je doet je best om iedereen te horen en begrip te tonen voor zover je kunt. Er zijn net als in de sport een soort regels waar iedereen zich eigenlijk aan zou moeten houden. Voor jezelf heb je een afweging gemaakt op basis van die regels en dat vind ik heel goed van jou.

Het is dus niet zozeer dat je voor een persoon kiest door de beslissing die je maakt, maar meer voor of misschien tegen de daden die de verschillende personen hebben gedaan.

Mij lijkt jouw keuze weloverwogen en terecht.

Het is dan altijd jammer om te zien dat de “boodschapper” van de conclusie de dupe wordt of met andere woorden de schuld krijgt van dingen die niet hij (jij dus) gedaan heeft, maar die anderen gedaan hebben.

Tot op zekere hoogte kun je die gedachten misschien nog wel volgen, door jouw inlevingsvermogen in die anderen. Maar het is onterecht en eigenlijk ook niet netjes van die anderen om jou dat slechte gevoel te bezorgen.

Jij hebt je taak naar eer en geweten uitgevoerd en met de beste bedoelingen.

Het is nu aan die anderen om daar mee om te leren gaan.

Voor zover je kunt, probeer je allebei de partijen te steunen en/of aan te geven waar je het niet mee eens bent.

Het enige wat je nog kunt doen is misschien beiden te verwijzen naar anderen, bv. psychologen of andere instellingen, waar ze over hun gevoelens/problemen kunnen praten.

Jij hebt je taak volbracht en ze zouden je er dankbaar voor moeten zijn.

Misschien is het een idee voor jouw vriend aan de ene kant en je vriendin aan de andere kant om eens te praten met bv.

de Kindertelefoon
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

of met een organisatie als

MindKorrelatie
https://mindkorrelatie.nl

Bovenaan de website staan de spelregels en onderwerpen uitgelegd.

Misschien dat jouw vriend het moeilijkst is te overtuigen, omdat hij nu niet het inzicht heeft. Wellicht kunnen anderen, zoals @100Divergent11 al noemde daarin een rol spelen.

Leg je vriend uit dat je bepaalde gedragingen van hem niet goed vindt en dat je hem niet in zijn geheel als persoon veroordeelt. Misschien helpt het als hij nog eens duidelijk verteld wordt dat hij niet als persoon slecht is, maar dat sommige daden slecht zijn.

Heel veel sterkte en ik hoop dat er snel een oplossing komt, want beide partijen reageren nogal met emotie, wat op zich niet vreemd is natuurlijk, maar wel een beetje onterecht is t.o.v. jou.

Groetjes,
M&M’s
Hoii,

Je hoeft geen sorry te zeggen want ik help je graag.

Ik heb je toppic verder niet gelezen.

Je moet geen zelfmoord plegen! Dat is niet het goede.
Hoe komt het dat je vriendinn is overleden? Sterkte!

Ik weet niet zo goed wat ik als tip voor je moet meegeven.
Maar ik heb er een: Ga met iemand over je problemen praten je ouders, je mentor, de vertrouwingpersoon op school, de dokter enzo.

Je kunt hem vertellen dat je bang bent dat je haar kwijt raakt.

Sucses!

X
Hey ik probeer even te reageren op sommige dingen,
Ondertussen heeft mijn vriend ervoor gezorgd dat mijn vriendengroep me haat dus met hem wil ik niet meer praten...

Die vriendin wil nogsteeds dat ik bepaalde dingen tegen hem doe en ik begin meer te twijfelen of ik t ga doen.

@Lise.
Mn vriendin is overleden door zelfmoord....

Daarnaast ik praat al met een psycholoog, therapeut en met me beste vriendin over me problemen..

Bedankt voor reacties!
Wat gemeen van die vriend. Hij heeft jouw bemiddelingspositie helemaal misbruikt. Jammer voor hem, hij is een goede vriend kwijt.

Dingen tegen die vriend doen lijkt me nog steeds geen goed plan. Het kan alleen maar in je nadeel spelen. Misschien is het moment gekomen om je ouders of leerkracht in te lichten.

Iemand verliezen aan zelfmoord is verschrikkelijk. Je praat met veel mensen over je problemen, dat is heel goed. Wat denken zij dat hier de oplossing is?
Hey,
Even een snelle update want ik moet dit kwijt...

Die vriend heeft mij beschuldigd van zowel de depressie van mijn beste vriendin als zijn depressie, maar ik weet niet wat ik verkeerd doe al maak ik 2 mensen depressief
Jij bent niet de oorzaak van de depressie van die personen. Het is heel gemeen en laag van je vriend (kan je hem nog je vriend noemen?) om zulke kwetsende opmerkingen te maken.

Kan je dit met je ouders of mentor bespreken? Ik wil niet dat je vriend jou blijft kwetsen. Dat zou zonde zijn, aangezien jij het beste met hen voorhebt, maar zij daar misbruik van maken.

Reageer