Vraag

help even

  • 18 January 2022
  • 34 reacties
  • 360 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Heb 10 paracetamol ingenomen .

Wat krijg ik daarvan???

We hadden er nog maar 10

 

 

 

 


34 reacties

Reputatie 3
Badge +1

hii dit is niet heel erg goed voor je je kan beter de huisarts bellen want hier kan je echt problemen mee krijgen

 

Reputatie 3
Badge +2

 

Gisteravond naar de spoedeisende hulp.

Kreeg via het infuus medicatie die paracetamol tegenwerkt enzo.

Moest hier een nacht blijven. Vandaag verder kijken wat we moeten doen. En waar t wel veilig is voor me....

Hey! Tien paracetamol is echt niet goed! Doe dat alsjeblieft niet meer! Het is juist lief van je vader dat hij de huisarts belde! 

Hi @Willie,

 

Je geeft aan dat je het weer hebt gedaan. Je bent bang voor jezelf en hebt het gedaan zonder erbij na te denken.

Ik raad je aan om zo snel mogelijk hulp te zoeken want dat lijkt mij echt beter voor je. Je bent op school, misschien kan je nu met de leraar praten waar je je vertrouwd bij voelt? Ook raad ik je aan de huisarts te raadplegen.

 

Als je niet goed weet wat je moet doen kan je ook altijd even bellen/chatten met 113 of bellen/chatten met de kindertelefoon zodat die je advies kunnen geven.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 2
Badge +1

jammer om dit te horen maar ook weer wel begrijpelijk. 

volgens mij is het voor jou echt belangrijk om op zoek te gaan naar hulp en ik zal nu zo snel mogelijk contact opnemen met het antigifcentrum of met hulplijnen of 113. 

ga zo snel mogelijk opzoek naar hulp a.u.b de kans dat een overdosis lukt is echt zo klein je hebt eig alleen maar pijn en het kan dat je een operatie enz moet laten doen thats it pls stop er mee

Reputatie 3
Badge +2

Was net op school. Was weer impulsief.…

Heb het weer gedaan.

Ben zo bang voor mezelf omdat ik steeds dingen doe zonder erover na te denken

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Willie,

We begrijpen dat je momenteel nog in een lastige situatie zit.

Je kan altijd anoniem chatten of bellen met de Kindertelefoon. We zijn elke dag bereikbaar van 11:00 tot 21:00 uur. Telefoonnummer: 0800-0432

Groetjes,

Karin, De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +1

dat weet ik, 

jammer genoeg heb ik ook al ervaringen met od en ook zware od waar ik na 6 maanden nog steeds last van heb enz. 

maar kijk ik ben er nog steeds en als ik het kan kan jij het ook!

komaan blijven doorzetten! 

Reputatie 3
Badge +2

 

Lief dat je dat zegt

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

 

Reputatie 2
Badge +1

Komaan het heeft geen nut geloof me je krijgt er later gewoon spijt van je bent ziek en de kans dat een overdosis werkt is heel klein. 

pls probeer vol te houden!

Reputatie 3
Badge +2

Kan er met niemand over praten 

En ben geneigd om het nog eennx te doen maar dan met meer

Reputatie 2
Badge +1

Heel veel gebeurt er niet..

Als ik het goed heb kun je ff hoofdpijn of buikpijn of misselijk zijn 

jammer genoeg kunnen er ook ergere gevolgen zijn hangt ervan af hoe je lichaam erop rea

Reputatie 2
Badge +1

hey, 

 

ik ben echt blij dat het niet gelukt is! 

het is normaal dat je na een od nog een beetje geschrokken bent van jezelf enz maar probeer zo snel mogelijk hulp te zoeken!

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Willie,

 

Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het super knap vind dat je het aan je vader hebt verteld!!

Dankjewel

Ik snap dat je het vervelend vindt dat hij gelijk naar de huisartsenpost heeft gebeld, maar het is misschien wel beter. Zoals Ikke13 ook al aangeeft kan een overdosis ook op de langere termijn gevaarlijk voor je zijn dus een check van een arts kan geen kwaad.

 

Hoe gaat het nu met je en wil je ons misschien een kleine update geven?

TGaat gwn kut. 

Heb een lichte vergiftiging. 

dus m'n plan is mislukt....

Ben ergens ook bang voor mezelf omdat ik zomaar iets kan gaan doen

 

Groetjes,

NaamNietBekend

 

Hey @Willie,

 

Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het super knap vind dat je het aan je vader hebt verteld!!

Ik snap dat je het vervelend vindt dat hij gelijk naar de huisartsenpost heeft gebeld, maar het is misschien wel beter. Zoals Ikke13 ook al aangeeft kan een overdosis ook op de langere termijn gevaarlijk voor je zijn dus een check van een arts kan geen kwaad.

 

Hoe gaat het nu met je en wil je ons misschien een kleine update geven?

 

Groetjes,

NaamNietBekend

-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

Ik snap dat het vervelend is ja. Maar het je m'n andere reactie gezien? Je kan eraan doodgaan😔

Sterkte!

Reputatie 3
Badge +2

Zeg het tegen je ouders alsjeblieft! Het kan ernstige gevolgen hebben. Volgens mij kun je er zelfs dood aan gaan. Dus alsjeblieft, zeg het tegen je ouders! 

Waarom had je het eigenlijk gedaan?

ik vraag het nog een keer: wil je het alsjeblieft tegen je ouders zeggen?

 

Heb het na veel moeite geappt naar m'n vader.

<Onnodige quote is verwijderd door de Kindertelefoon>, nu is hij an het bellen met huisartsenpost.

Had het kunnen weten. 

Wtf man😠😠

dit vond ik op google:

Een overdosis paracetamol kent verschillende symptomen. Deze lopen uiteen van misselijkheid, overgeven en pijn in de onderbuik, tot leverbeschadiging, nierbeschadiging en in sommige – zeer ernstige – gevallen zelfs coma of de dood. Vaak duurt het even voordat de eerste symptomen zich voordoen.

 

  • Fase 1: Binnen enkele uren leidt een overdosis paracetamol soms tot braken, zonder dat dat je je verder ziek voelt.
  • Fase 2: Na 24 uur ontstaan bij een overdosis paracetamol naast braken ook andere buikklachten, zoals pijn en misselijkheid. In deze fase kan via bloedonderzoek al een leverafwijking worden aangetoond.
  • Fase 3: Na 2 tot 5 dagen neemt het braken als gevolg van een overdosis paracetamol toe en functioneert de lever slechter. Dit kan resulteren in geelzucht en inwendige bloedingen.
  • Fase 4: Na 5 dagen begint het herstel van de paracetamolvergiftiging óf het leverfalen neemt toe. Als herstel uitblijft en de symptomen juist verergeren, kan je uiteindelijk in coma raken en je kan zelfs doodgaan aan een overdosis paracetamol, al dan niet als gevolg van een bloedvergiftiging.

Bron: https://www.trubendorffer.nl/kennis/overdosis-paracetamol/

Zeg het tegen je ouders alsjeblieft! Het kan ernstige gevolgen hebben. Volgens mij kun je er zelfs dood aan gaan. Dus alsjeblieft, zeg het tegen je ouders! 

Waarom had je het eigenlijk gedaan?

ik vraag het nog een keer: wil je het alsjeblieft tegen je ouders zeggen?

 

Reputatie 3
Badge +2

De enige die ik vertrouw is een leraar maar dat kan niet

Reputatie 3
Badge +2

Dankje voor je tip.

Heb al gechat ook bij 113 maar ze zeggen allemaal dat ik hulp moet inschakelen

Hi @Willie,

 

Hmm lastig.. Wat je ervan krijgt weet ik niet precies, maar echt goed voor je is het in ieder geval niet.

Je geeft aan dat je duizelig en misselijk bent. Ook heb je pijn met ademhalen. Het lijkt mij een goed plan om zo snel als mogelijk hulp te zoeken, bij bijvoorbeeld je vader en/of moeder. Je bent je ouders echt niet tot last! Je ouders geven echt heel veel om jou en willen je echt met alle liefde helpen!

Als je liever bij iemand om hulp zoekt kan dat natuurlijk ook.

 

Verder is het ook een goed idee om een bezoekje langs de dokter te brengen zodat die kan checken of alles wel goed gaat met je. 

 

Je kan ook met de kindertelefoon bellen/chatten om daar te praten.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 3
Badge +2

 

Echt?

Reputatie 6
Badge +12

Je moet zo snel mogelijk naar de dokter/ apotheker/ antigif centrum gaan.

Dit kan ernstige gevolgen hebben voor de lever, en kan de dood tot gevolg hebben.

Als de lever niet meer te herstellen is, kun je alleen genezen met behulp van een transplantatie.

Shadow

bron: https://www.antigifcentrum.be/geneesmiddelen/paracetamol-veilig

Reputatie 1
Badge

Heel veel gebeurt er niet..

Als ik het goed heb kun je ff hoofdpijn of buikpijn of misselijk zijn 

Reageer