Vraag

help even

  • 18 January 2022
  • 34 reacties
  • 360 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Heb 10 paracetamol ingenomen .

Wat krijg ik daarvan???

We hadden er nog maar 10

 

 

 

 


34 reacties

Reputatie 2
Badge +1

-Onnodige quotes verwijderd door Kindertelefoon-

 

euhm probeer zo snel mogelijk met iemand contact op te nemen.  bv zelfmoordlijn. probeer ook iemand die je vertrouwd het even te laten weten bv een vriend ofz. 

je kan ook altijd bellen naar het antigifcentrum.

 

pls be safe!

 

Reputatie 3
Badge +2

-Onnodige quotes verwijderd door Kindertelefoon-

 

Heb dus angst voor bellen

Reputatie 3
Badge +2

-Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon- 

 

En de zm lijn zegt dat ik moet bellen naar HA

Reputatie 2
Badge +1

-Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon-

 

ik zal het eerlijk gezegd toch doen ik bel zelf ook liever niet maar dit is voor je veiligheid het is toch belangrijk dat je even belt. 

ik ben zelf ook bezorgd om je! 

zou je aub kunnen bellen? je bent echt niet de enige die daarvoor belt naar hun hoor! 

hou je sterk en laat me weten hoe het is afgelopen. maar wees snel want wie weet wat er gaat gebeuren als die pillen gaan werken. 

zou je me op de hoogte kunnen houden? 

ik ben trots op je dat je toch hulp zoekt! dat moet niet gemakkelijk zijn! 

 

mvg

Celina_hehe

Reputatie 2
Badge +1

en? ben je oke? heb je nog gebeld? hopelijk ben je oke! ik maak me toch wel een beetje zorgen! 

laat je me nog iets weten? 

mvg

Celina_hehe

Ik denk niet dat het nu nog zin heeft maar voortaan als je iets verkeerds inneemt kan je proberen over te geven om het kwijt te raken. Te veel paracetamol is slecht voor je lever. Het hoeft nu niet direct een probleem te zijn, ik zou zo snel mogelijk hulp zoeken zoals de anderen ook al zeiden, bij je ouders bijvoorbeeld.

Succes!

Lucas

Reputatie 3
Badge

Hi Willie, vertel het aan je vader of moeder (iemand anders kan ook). 
Veel paracetamol kan best schadelijk zijn.


Succes er mee!

Reputatie 3
Badge +2

 

Heb niet gebeld

Ben wel erg duizelig en misselijk en pijn met ademhalen  maar meer niet…

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi Willie, vertel het aan je vader of moeder (iemand anders kan ook). 
Veel paracetamol kan best schadelijk zijn.


Succes er mee!

Dat durf ik niet.

Ik ben ze al tot last

 

Reputatie 1
Badge

Heel veel gebeurt er niet..

Als ik het goed heb kun je ff hoofdpijn of buikpijn of misselijk zijn 

Reputatie 6
Badge +12

Je moet zo snel mogelijk naar de dokter/ apotheker/ antigif centrum gaan.

Dit kan ernstige gevolgen hebben voor de lever, en kan de dood tot gevolg hebben.

Als de lever niet meer te herstellen is, kun je alleen genezen met behulp van een transplantatie.

Shadow

bron: https://www.antigifcentrum.be/geneesmiddelen/paracetamol-veilig

Reputatie 3
Badge +2

 

Echt?

Hi @Willie,

 

Hmm lastig.. Wat je ervan krijgt weet ik niet precies, maar echt goed voor je is het in ieder geval niet.

Je geeft aan dat je duizelig en misselijk bent. Ook heb je pijn met ademhalen. Het lijkt mij een goed plan om zo snel als mogelijk hulp te zoeken, bij bijvoorbeeld je vader en/of moeder. Je bent je ouders echt niet tot last! Je ouders geven echt heel veel om jou en willen je echt met alle liefde helpen!

Als je liever bij iemand om hulp zoekt kan dat natuurlijk ook.

 

Verder is het ook een goed idee om een bezoekje langs de dokter te brengen zodat die kan checken of alles wel goed gaat met je. 

 

Je kan ook met de kindertelefoon bellen/chatten om daar te praten.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 3
Badge +2

Dankje voor je tip.

Heb al gechat ook bij 113 maar ze zeggen allemaal dat ik hulp moet inschakelen

Reputatie 3
Badge +2

De enige die ik vertrouw is een leraar maar dat kan niet

Zeg het tegen je ouders alsjeblieft! Het kan ernstige gevolgen hebben. Volgens mij kun je er zelfs dood aan gaan. Dus alsjeblieft, zeg het tegen je ouders! 

Waarom had je het eigenlijk gedaan?

ik vraag het nog een keer: wil je het alsjeblieft tegen je ouders zeggen?

 

dit vond ik op google:

Een overdosis paracetamol kent verschillende symptomen. Deze lopen uiteen van misselijkheid, overgeven en pijn in de onderbuik, tot leverbeschadiging, nierbeschadiging en in sommige – zeer ernstige – gevallen zelfs coma of de dood. Vaak duurt het even voordat de eerste symptomen zich voordoen.

 

  • Fase 1: Binnen enkele uren leidt een overdosis paracetamol soms tot braken, zonder dat dat je je verder ziek voelt.
  • Fase 2: Na 24 uur ontstaan bij een overdosis paracetamol naast braken ook andere buikklachten, zoals pijn en misselijkheid. In deze fase kan via bloedonderzoek al een leverafwijking worden aangetoond.
  • Fase 3: Na 2 tot 5 dagen neemt het braken als gevolg van een overdosis paracetamol toe en functioneert de lever slechter. Dit kan resulteren in geelzucht en inwendige bloedingen.
  • Fase 4: Na 5 dagen begint het herstel van de paracetamolvergiftiging óf het leverfalen neemt toe. Als herstel uitblijft en de symptomen juist verergeren, kan je uiteindelijk in coma raken en je kan zelfs doodgaan aan een overdosis paracetamol, al dan niet als gevolg van een bloedvergiftiging.

Bron: https://www.trubendorffer.nl/kennis/overdosis-paracetamol/

Reputatie 3
Badge +2

Zeg het tegen je ouders alsjeblieft! Het kan ernstige gevolgen hebben. Volgens mij kun je er zelfs dood aan gaan. Dus alsjeblieft, zeg het tegen je ouders! 

Waarom had je het eigenlijk gedaan?

ik vraag het nog een keer: wil je het alsjeblieft tegen je ouders zeggen?

 

Heb het na veel moeite geappt naar m'n vader.

<Onnodige quote is verwijderd door de Kindertelefoon>, nu is hij an het bellen met huisartsenpost.

Had het kunnen weten. 

Wtf man😠😠

-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

Ik snap dat het vervelend is ja. Maar het je m'n andere reactie gezien? Je kan eraan doodgaan😔

Sterkte!

Hey @Willie,

 

Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het super knap vind dat je het aan je vader hebt verteld!!

Ik snap dat je het vervelend vindt dat hij gelijk naar de huisartsenpost heeft gebeld, maar het is misschien wel beter. Zoals Ikke13 ook al aangeeft kan een overdosis ook op de langere termijn gevaarlijk voor je zijn dus een check van een arts kan geen kwaad.

 

Hoe gaat het nu met je en wil je ons misschien een kleine update geven?

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Willie,

 

Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het super knap vind dat je het aan je vader hebt verteld!!

Dankjewel

Ik snap dat je het vervelend vindt dat hij gelijk naar de huisartsenpost heeft gebeld, maar het is misschien wel beter. Zoals Ikke13 ook al aangeeft kan een overdosis ook op de langere termijn gevaarlijk voor je zijn dus een check van een arts kan geen kwaad.

 

Hoe gaat het nu met je en wil je ons misschien een kleine update geven?

TGaat gwn kut. 

Heb een lichte vergiftiging. 

dus m'n plan is mislukt....

Ben ergens ook bang voor mezelf omdat ik zomaar iets kan gaan doen

 

Groetjes,

NaamNietBekend

 

Reputatie 2
Badge +1

hey, 

 

ik ben echt blij dat het niet gelukt is! 

het is normaal dat je na een od nog een beetje geschrokken bent van jezelf enz maar probeer zo snel mogelijk hulp te zoeken!

Reputatie 2
Badge +1

Heel veel gebeurt er niet..

Als ik het goed heb kun je ff hoofdpijn of buikpijn of misselijk zijn 

jammer genoeg kunnen er ook ergere gevolgen zijn hangt ervan af hoe je lichaam erop rea

Reputatie 3
Badge +2

Kan er met niemand over praten 

En ben geneigd om het nog eennx te doen maar dan met meer

Reputatie 2
Badge +1

Komaan het heeft geen nut geloof me je krijgt er later gewoon spijt van je bent ziek en de kans dat een overdosis werkt is heel klein. 

pls probeer vol te houden!

Reageer