Help

• 16 december 2017
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Hallo,

Ik voel me al een hele lange tijd niet lekker in mijn vel zitten ik kreeg toen een zwaar ongeluk waardoor ik er minder mee bezig was maar nu komt alles weer terug en vele malen erger. Ik ben zo ontzettend vermoeid alles zelfs de kleinste dingen kosten me zoveel energie. Ik kan gewoon niet simpel nadenken vergeet heel veel en heb totaal geen concentratie hierdoor gaat school zo ontzettend slecht terwijl ik wel echt mijn best doe. Ik heb geen eetlust ik dwing mezelf om te eten. Ik heb in de 1e en 2e niet echt een geweldig jaar gehad dit jaar heb ik meer een klik met de meiden in mijn klas enzo had wel wat vriendinnen maar ik voel me toch alleen en buiten gesloten. Ik blokkeer mezelf helemaal en ik ben mezelf gewoon niet meer ik blijf afstandelijk.Ik heb ontzettend veel last van faalangst, verlatingsangst ik weet niet goed hoe ik deze moet noemen maar ik ben gewoon zo ontzettend bang om mensen kwijt te raken of te verliezen en als ik sociaal moet zijn blokkeer ik en wordt ik helemaal gek in mijn hoofd. Ik denk alleen maar negatief. Ik heb in mijn hoofd de perfecte ik waar ik heel vaak naar weg droom wat heel irritant is. ik weet niet hoe ik het allemaal moet opschrijven het is best moeilijk. Ik heb geen talent ofzo ben lelijk en ontzettend dom de laatste tijd. Ik kan er met niemand over praten maar alles wordt steeds erger ik kan er echt niet meer tegen alsjeblieft help me.

3 reacties

Hoi!

Niet fijn hé, je zo voelen 😞 Er is veel gaande, en als het mentaal niet zo goed gaat, kan het dat schoolresultaten dalen. Ik denk dat je vooreerst moet focussen op jezelf, en dan pas op je schoolresultaten, want jij en je gezondheid zijn nu het belangrijkst.

Voor dat zware ongeluk ging het al niet zo goed, en na dat ongeluk is dat allemaal zwaarder teruggekomen. Dat ongeluk kan daar een invloed op gehad hebben. Het is mogelijk dat je er een trauma aan hebt overgehouden. Heb je na het ongeluk er met iemand over kunnen praten, zoals iemand van slachtofferhulp of een psycholoog?

Er gaat momenteel heel veel in je hoofd om, en dat voelt vast heel zwaar aan. Je kan je hoofd lichter maken door er met iemand over te praten. Je zegt dat je er met niemand over kan praten, maar dat is niet waar. Hier heb je het forum al. Het is heel goed van je dat je dit bericht hebt geplaatst, zo kunnen wij je hier helpen. Op deze site kun je ook chatten en bellen met de KinderTelefoon. Je bent dan geheel anoniem en je kunt al je problemen vertellen, zonder dat die doorverteld worden.
Al twee mogelijkheden om er met iemand over te praten :)

Met je mentor hierover praten kan ook helpen. Als school minder goed gaat, is het goed als je mentor weet waarom dat zo is. Op die manier kunnen ze er rekening mee houden. Je mentor kan je ook helpen met je beter te gaan voelen, of je in contact brengen met organisaties die dat nog beter kunnen.
Met je ouders en vrienden praten kan ook.
Al vijf mogelijkheden om er met iemand over te praten :)

Als je het eng of moeilijk vindt om je problemen uit te leggen aan iemand, kun je dit via brief of mail doen. Je schrijft je problemen op zoals je dat hier gedaan hebt, en dan stuur of geef je die brief naar degene waar je je vertrouwd bij voelt. Die persoon weet dan al wat er aan de hand is, en kan je zo goed verder helpen.

Ik geloof niet dat jij dom en lelijk bent. Nu gaat er zo veel in je om, dat je de mooie dingen misschien over het hoofd ziet. Als je hierover praat, gaan de negatieve gedachten minderen en zie je weer de mooie dingen in het leven :)

Groetjes
x
Heey,

Ik ken je niet, maar je zal heus niet lelijk en ontzettend dom zijn, en zal echt wel een talent zijn die jij kan. Misschien heb je hem nog niet ontdekt. Het dee bij mij ook erg lang pas in het MBO kwam ik erachter.

Dat zware ongeluk leidende jouw af van je gebeurtenissen. Is er iets wat je heel graag zou willen doen? Een hobby? Of een sport? Doe tenminste iets waardoor je weer bent afgeleid. Zodat je (even) niet meer nadenkt over wat er gebeurd.

Neem contact op met school en zeg dat je ergens mee zit, dit kan je mentor zijn, of leerkracht. Als de mensen weten van jouw, dan zullen ze daar wel op letten, en je proberen te helpen.

Of zoek een vertrouwenspersoon op. Met deze persoon kun je praten over van alles en nog wat. Ze zullen het niet doorvertellen door hun geheimhoudingsplicht.

Blijf jezelf! En laat je niet bang maken door anderen. Onzekerheid duurt lang, maar meestal gebeurd dat vanzelf.

Gr: Mr.D
Ik weet nie hoe t ongeluk ging natuurlijk. Maar laat je inderdaad afleiden. Ik doe aan zeilen. Lekker alleen in een snelle boot of catamaran (god die dingen zijn een workout). Ik noem t vluchten. Dan kan ik ff compleet aleen zijn. Alles kan gebeuren, njets is erg. Maar dan kun je huilen. Nadenken, alles vervloeken.
Uiteindelijk zal je rustig worden en weer kunnen genieten van jezelf. Je veranderd nameljnk positief. Al mn vrienden zagen t.
Succes met je speurtocht naar vrijheid. Hoor graag wat t wordt.
Xx

Reageer