Heel veel wisselende emoties

  • 1 December 2021
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi hoi,

 

Ik ben een meisje van 13 jaar die in de 3e klas zit en ik heb de laatste tijd best wel snel dat ik veel emotie heb zegmaar.

Dus als ik bijvoorbeeld zit te denken aan iets naars dat ik dan al bijna ga huilen. En ik heb de laatste tijd heel snel ruzie met mijn zusje, moeder en vader en wordt ik snel boos, afgeleid en verdrietig.

Is dit normaal??? Ik voel me vaak echt ook heel naar en heb ook weinig vrienden. De enige echte vriendin die ik heb begin ik me de laatste tijd echt aan te irriteren en de mensen met wie ik vrienden wil zijn vinden mij niet aardig denk ik.

En ik vindt ook iemand uit mijn klas leuk alleen hij mij toch niet.

Ook ben ik best wel onzeker over mezelf enzo en ik heb echt hulp nodig.

Heeft iemand tips wat ik kan doen of dat dit normaal ik??

Bedankt voor het reageren!

xxx Ikweetgeennaam888


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

 (onnodige quote verwijderd door Kindertelefoon)

Bedankt voor de tip!

Reputatie 6
Badge +3

Hey Ikweetgeennaam888,

Het is niet raar dat je soms wat gevoeliger bent en dat je emoties wat heviger zijn! Dat heb ik ook soms voor een paar dagen.

Wat je kan doen is je gedachten ordenen. Dat kan je bijvoorbeeld gewoon in je hoofd doen, met een verhaal, of met steekwoorden. Mij helpt het om me wat rustiger te voelen.

Als je je heel emotioneel voelt kan je (als dat kan) gaan liggen, je handen op je buik leggen en op je ademhaling gaan letten. Dat kan helpen met kalmeren.

Het is echt niet raar om emotioneler dan anderen te zijn. Als jij zo bent, dan ben jij zo!

Groetjes iemand.

Reageer