Beantwoord

Heeft iemand een tip voor me?

  • 17 February 2020
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Weet iemand misschien hoe ik mijn emoties kan uiten. Ik kan alleen maar lachen ookal voel ik me rot. Mijn vrienden vertellen me dan ook dat ik nooit verdrietig ben terwijl ik me elke dag kut voel.

Ik wil niet per se dat ze weten dat ik me kut voel maar gewoon dat ik niet lach op momenten dat het niet nodig is.

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 February 2020, 19:47

Bekijk origineel

3 reacties

Heyy

Je kunt als je met niemand wilt praten of niemand wilt lastig vallen ( wat je sws niet doet wrs) kun je het even opschrijven of tekenen. Daarna kun je het gewoon scheuren of weggooien als je dat fijn vindt. Het helpt echt. Heb laatst zelfs een tekst gemaakt op een liedje ( durf het geen cover te noemen ) over hoe ik me voel . Veel fantasie was er niet nodig want practisch alles erin is gewoon hoe ik me voel. Hoop dat je er iets aan hebt!

Kaas123

Heyy,

Ik denk dat het beste is om met iemand te gaan praten. Dit kan iemand op school zijn maar ook een van die vriendinnen. Je kan bijv als je vriendinnen weer is zeggen dat je nooit verdrietig bent, dat dit eigenlijk helemaal niet waar is en dat je dan verteld hoe je je voelt. Op school is er vast wel een vertrouwingspersoon waar je mee kan praten. Bijv je mentor of een andere docent. Volgensmij is er op bijna elke school een maatschappelijke medewerker. Dat is eigenlijk een soort psycholoog maar dan op school. Je ouders hoeven hier niet vanaf te weten maar het kan uiteraard wel. Als je dit zou willen kan je bijv even na de les aan je mentor vragen of er zo iemand is en of je dan ook op gesprek zou kunnen met die persoon. Als je vragen hebt over zwijgplicht enzo kan je dat bij het eerste gesprek vragen en als er dingen zijn wat jou niet aanstaat over bijv dus zwijgplicht, kan je altijd zeggen dat je liever geen tweede gesprek zou willen.

Hopelijk heb je hier wat aan

XX me :)

@Kaas123 Dankjewel voor de tip. Ik denk dat ik het maar allemaal probeer op te schrijven.

@Justagirl Ook bedankt voor de tip, maar ik wil juist niet praten tegen andere mensen. Ik vertrouw niemand. Maar dingen die ik niet eens wil zeggen floepen er soms gewoon uit ookal weet ik dat die mensen niet te vetrouwen zijn haha.

 

Reageer