Beantwoord

heb net weer gedaan

  • 26 June 2019
  • 7 reacties
  • 338 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Weet de weg
  • 22 reacties
en het is weer zo ver zat net in de les me zelf weer te snijden wou het niet maar lijkt of ik opeens 2 personen in mij heb en die af en toe naar boven komt als het even niet gaat
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 June 2019, 16:21

Bekijk origineel

7 reacties

Hey,

Je hebt jezelf vandaag weer gesneden. Wat vervelend!

Je berichtje is een beetje kort, dus je zal me even moeten helpen met het aanvullen van de dingen die ik weet 🙂 Als je dat wil natuurlijk, je hoeft niks te delen wat je niet kwijt wil.

Je hebt dus al eerder gesneden? Wat naar dat je op dat punt bent gekomen! Voel je je de laatste tijd rot? Zijn er vervelende dingen gebeurd?

Het klinkt ook alsof je was gestopt met snijden. Klopt dat?

Je hebt het gevoel dat er nog iemand in jou zit die je dingen laat doen - zoals snijden - als het niet goed met je gaat. Dat iemand anders jou als het ware overneemt. Dat lijkt me best wel heftig. Kan dat misschien komen door emotie? Dat je opeens zo veel, of weinig, voelt, dat je het gevoel het 'buiten jezelf' te staan?

Is er iemand waarmee je hierover kan praten? Over je gevoelens en over dit andere persoon die naar boven komt als het slecht gaat? Zijn er mensen op de hoogte van het feit dat je jezelf soms snijdt? Het kan heel erg opluchten om dit met iemand te delen!

Als je het niet durft te vertellen, zou je iemand ook een briefje kunnen geven. Denk aan je ouders, een goede vriend(in) of een leraar. Je kan natuurlijk ook altijd chatten of bellen (0800 0432) met de Kindertelefoon!

Gr. Pin
Hey, Anne,

Ik stel voor dat je al je problemen met betrekking tot snijden op één topic schrijft. Dan is dat erg overzichtelijk voor ons en kunnen we je beter helpen! Ik begin dus met een aantal vragen die je dan beantwoordt. opdat we daarna verder kunnen. Je hoeft niet alle vragen precies te beantwoorden, gewoon een verhaaltje/samenvatting schrijven van wat er speelt.

Waarom snijd je jezelf? Heb je zelfmoordgedachten?

Hoe gaat het?

Groetjes,

Geen_Naam
Reputatie 2
Badge +3
Beste pin

Ik voel me de laatste tijd inderdaad nog al rot
Er is het laatste jaar nog al veel gebeurt heb het geprobeerd los te laten maar het lukt niet mijn hoofd blijft er over na denken het stopt gewoon nooit het gaat gewoon de hele dag door

Dat klopt inderdaad heb het eerder gedaan en toen ben ik er mee gestopt en nu ik denk zoon 2 maanden later begin ik weer

Ik had wel iemand aan wie ik dit kon vertellen maar ben nu gewoon heel dang dat die gene het aan mijn ouders verteld

Die brief schrijfen lijkt me een goed idee

Bedankt voor de goede tips

Groete anne
Reputatie 2
Badge +3
Beste geen naam
Ik snij mezelf
Dat komt omdat ik mijn hoofd nooi eens uit kan zetten er is aan het begin van het jaar heel veel gebeurt met kinderen die zelfmoord wouden plegen bijvoorbeeld ik heb ze toen geholpen maar ben er zelf aan onder door gegaan

Als die 2de stem in mijn hoofd komt wel

Op dit moment nog al slecht

Groetjes Anne
Hoi Anne,

Je hebt mensen geholpen, maar bent hier zelf aan onderdoor gegaan. Wat vervelend!

Je hebt hier wel ooit met iemand over gepraat, maar je bent bang dat diegene het aan je ouders gaat vertellen. Waarom wil je niet dat je ouders het weten?

Zou het niet fijn zijn om hier met een hulpverlener over te praten? Je kan via de huisarts in contact komen met een psycholoog. Een psycholoog heeft geheimhoudingsplicht. Dan hoef je dus niet bang te zijn dat dingen doorverteld worden.

Ook zou je eens een kijkje kunnen nemen bij dit topic. Die staat vol met goede tips en alternatieven voor zelfbeschadiging.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +3
Beste pin

Je hebt goed atfies en ik ga kijken wat ik kan doen

Bedankt

Groeten anne
Hey,

ik doe mezelf ook wel eens pijn en ben waarschijnlijk depressief en heb zelfmoordgedachtens.
je zou contact kunnen opnemen met 113.
daar heb ik de volgende dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je je niet snijd ook gekregen.

https://zelfbeschadiging.nl/wp-content/uploads/2016/07/Alternatieven-voor-zelfbeschadiging-1.pdf

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Reageer