Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Heb ik PTSS?

• 5 juni 2015
  • 9 reacties
  • 347 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen, 

Ik wil even een verhaal aan jullie kwijt, in de hoop dat jullie me kunnen helpen.

4,5 jaar geleden ben ik verkracht door mijn vader. Na het verzwijgen, opbiechten en depressie, zat ik na 3 jaar bij therapie. 
Ik heb sinds die tijd geen contact meer met mijn vader. Sinds februari ben ik gestopt met therapie, omdat ik dacht dat het niet meer zou helpen.

Ik voel me elke dag angstig, nerveus en bang, zonder reden. Ik heb twee weken geleden, 2 dagen een relatie gehad, maar ik heb het weer uit moeten maken, wegens mijn angst. Ik kreeg paniekaanvallen en voelde me er niet meer prettig bij. 

Nu ben ik al een jaar bezig met rechtszaken enzo, voor een schadevergoeding en toen heb ik afgelopen dinsdag een dossier gekregen, met dingen die therapie over mij heeft verteld, tegen mijn vertegenwoordiger. Daar staat in dat in het begin van therapie een gedachte was dat ik PTSS zou hebben, maar het is nooit officieel gediagnosteerd en ze hebben mij er nooit iets over verteld. Het kwam echt als een verrassing toen ik het dossier las, maar het verklaard echt een hoop.

De reden dat ik met therapie ben gestopt, is omdat ik het niet meer aankon en ik dacht dat het nerveus voelde, de bijwerkingen waren van mijn trauma en dat het wel goed zou komen, als ik er niet meer aan herinnerd zou worden. Nu ik het dossier heb gelezen, waar in staat, dat therapie gedacht heeft aan PTSS, voelt het alsof er een vraag is beantwoord. Ik wil graag weten of ik het heb, zodat ik eraan kan werken, maar ik wil niet opnieuw beginnen met therapie. Sowieso kan ik niet nu nog eens tegen mijn moeder zeggen dat ik naar therapie wil, want de vorige keer was ze daar ook ontzettend boos over, maar ik wil gewoon weten of ik het heb, zodat ik er aan kan werken. Het voelt echt alsof het laatste puzzelstukje compleet is en dat er misschien eindelijk een diagnose is voor alle angsten die ik heb zonder reden. Ik zou zo graag weer een relatie willen, maar met mijn angst kan dat gewoon niet, want ik maak mezelf helemaal kapot. 

Kunnen jullie mij advies of tips geven, want ik ben ten einde raad op dit moment. 
Ik heb voor volgende week een gesprek gepland met een leraar, zodat ik even mijn verhaal kwijt kan en hopelijk kan ze me helpen, want voel me nu echt zwaar vervelend.

Help mij alsjeblieft!! 

Groetjes,
Mia

9 reacties

hee
misschien kun je op internet een fijne test vinden, waarop je kan testen of je ptss hebt
ik zal wel eventjes kijken 
x
http://www.pdcentrum.nl/particulieren/ptss_zelftest.htm?q1
Dankjewel! Ik ga eens kijken!

Xx Mia
Ik heb de test gedaan en als het klopt is het serieus zorgelijk!
Hoi,

nu je zo'n klein testje hebt gedaan, kan je messchien naar jouw huis arts gaan en uitleggen over wat je hier nu ijgenlijk ook zegt.
dan kun je messchien door verweezen worden en je egt laaten testen op PTSS, vaak is het een heele opluchting als je weet waar aan het nu ijgenlijk ligt.
Laat je ons weeten hoe het is af gelopen??

greotjes van Mees:o
Hoi Mees,

Dat ga ik misschien ook wel doen,alleen mijn moeder gaat dan heel boos worden, dus daar moet ik mee oppassen.

Xx
hoi
ik denk wel dat je ptss hebt na al die dingen ik heb zelf ook ptss en kan daarom makkelijker bepalen dan andere of je ptss hebt en geloof me je hebt dat
hoi mia ik heb zelf ptss opgelopen door pesten op de basisschool en geloof me je bent niet de enige en waardoor zou je ptss hebben denk je want ik weet het zeker jij hebt ptss
gewoon wel tegen je moeder op een rustig moment vertellen . ze begrijpt je heus wel en anders heeft ze maar gewoon pech want dit gaat over jou over haar kind . jij ,moet een leuk verder leven kunnen hebben zonder die ene  mongool van een vader ( sorry) 

Reageer