Vraag

Heb ik een paniek aanval

  • 6 December 2019
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik ben Myrthe,

Ik heb nu al sins januari een depressie en ben in ongeveer maart begonnen met mezelf te snijden. Later dat jaar heb ik ook veel nagedacht over zelfmoord. Maar deze dingen gebeuren meestal in de avond rond 9 of 10 uur soms op school of overdag maar meestal in de avond. ik voel me: verdrietig, boos, bang, alleen. Ik heb het gevoel dat ik niet kan ademen omdat er een blok in mijn keel zit en een raar gevoel in mijn buik. Ik voel zoveel pijn dat ik wil dat het ophoud. Ik ga snel ademen, huilen en val op de grond omdat er geen kracht in mijn benen zit. Ik heb dit gevoel meestal 3 keer per week, soms erger dan andere. Eerst dacht ik dat dit bij depressie hoorde maar nu ik er verder over nadenk kan het een paniek aanval zijn maar ik weet het niet zeker. Weet iemand hier iets van of zou iemand kunnen vertellen wat het zou kunnen zijn, dat zou mij veel rustiger maken als ik tenminste weet wat het is. 

groeten Myrthe,


4 reacties

Hallo Mythe,

Mijn vriendin heeft ook last van paniek aanvallen. Voor haar helpt het om met een bepaalde persoon waar ze om geeft mee te praten op dat moment zodat die gene haar rustig kan maken. Ook helpt het voor haar om even het raam open te zetten voor frisse lucht.  Zelf heb ik ook  de problemen die jij benoemd behalve de paniek aanvallen. Het helpt echt om met iemand over te praten of om dingen op te schrijven. Mijn advies is om een dokter te bezoeken en vragen naar een psycholoog of iets dergelijks. Want die kunnen je het beste helpen.

Hallo Mythe,

Mijn vriendin heeft ook last van paniek aanvallen. Voor haar helpt het om met een bepaalde persoon waar ze om geeft mee te praten op dat moment zodat die gene haar rustig kan maken. Ook helpt het voor haar om even het raam open te zetten voor frisse lucht.  Zelf heb ik ook  de problemen die jij benoemd behalve de paniek aanvallen. Het helpt echt om met iemand over te praten of om dingen op te schrijven. Mijn advies is om een dokter te bezoeken en vragen naar een psycholoog of iets dergelijks. Want die kunnen je het beste helpen.

Dankjewel voor reageren en de tips. Ik praat nu ook met vrienden van me en ik zal de tips proberen. Vervelend dat je de zelfde problemen hebt ik hoop dat het beter wordt. 

P.s leuke gebruikersnaam😂

Hey Myrthe

 

Wat naar dat je last hebt van deze dingen. Ik kan me voorstellen dat deze een hoop energie van je eisen. Alvast positief dat je er met vrienden over praat. 

 

Persoonlijk ervaar ik dat ik, wanneer ik me erg down voel, alle energie uit me wegsijpelt. Eenvoudige taken zoals haren kammen of een boek halen dat op de tafel ligt, worden me teveel. Meestal lig ik dan in bed, hopend dat de bui snel overwaait. 

 

Ik stel voor dat je de zaken die je ervaart, met iemand bespreekt. Dat zou met een familielid, mentor, vriend of leraar kunnen. Ook zou je terecht kunnen bij de huisarts of een leerlingenbegeleider. Dezen zouden samen met jou kunnen nagaan wat er aan de hand is en wat daaraan gedaan kan worden. De huidige situatie lijkt me immers niet fijn. 

 

Wat me weleens geholpen heeft, is een gesprek met de crisislijn. Er werd aandachtig naar me geluisterd, en ik kreeg doelgericht advies mee. Daarbij ben je geheel anoniem. Zou je dat, op momenten dat je de drang naar zelfbeschadiging of zelfmoord op voelt komen, graag een kans geven?

 

Groetjes

Kenshin

Hey,

thanks voor reageren. Ik zal er over nadenken.🤗

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

Reageer