Vraag

heb ik een eetstoornis?

  • 13 August 2022
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Hey,

 

 

 

Hier ben ik weer :) 

 

Ik ben Célina 13j, ik zit op een jeugdzorg enz. 

 

Ik heb sinds januari het heel moeilijk met eten. Ik voel me al 2j ofz heel dik, maar nu zijn het stemmen die luider worden. 

 

 

 

Ik wou even mijn kenmerken opnoemen, om te kijken of mensen met (ervaring met) een eetstoornis dit herkennen en of dit mogelijks een ED is.;

 

• Kijken naar hoe dun mijn polsen zijn, kijken of je onder mijn keel botten ziet, kijken aan mijn hand of je botten ziet,…

 

• niet eten, en als ik dan toch eindelijk wat eten me schuldig voel. 

 

•het mega akward vinden om te eten met andere mensen erbij

 

• eten, gewicht,... een gevoelig onderwerp vind

 

•Calorieeën tellen (ik zit momenteel op 200 kcal) 

 

• Een laag streefgewicht hebben. 

 

• altijd oversized truien/kleren aan hebben. 

 

•kijken naar hoe andere mensen eruit zien

 

•  kijken naar andere mensen met eetstoornissen 

 

• denken dat ik overdrijf, en fake, en dat ik niet ziek ben enz. 

 

• het gevoel hebben dat ik gewoon aandacht wil

 

•En eerst deed ik ook soms overgeven, maar nu niet meer (of toch niet vaak). 

 

•de hele tijd willen sporten/bezig zijn met welke workouts, sport dingen ik moet doen

 

• online vaak mijn BMI berekenen. 

 

 

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik weet het niet meer...

 

 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Célina_hehehe,

Je overdrijft echt niet! Het voelt misschien alsof je aandacht zoekt, maar dat is echt niet zo! Jij voelt je duidelijk niet fijn, en daar mag je prima hulp voor zoeken/hebben.

Ik weet niet of het dezelfde soort stemmen zijn, maar wat bij mij helpt om ze even weg te krijgen, is heel erg aan iets anders te denken, me op iets concentreren of mijn hoofd helemaal leeg maken.

Het is echt niet erg om te eten, of af en toe wat meer te eten. Als gezond eet en een beetje sport doet, dan wordt je echt niet te dik! Daarvoor hoef je niet minder te eten of heel veel voor te sporten.

Probeer er anders eens met iemand over te praten. Je hoeft je er namelijk echt niet voor te schamen! Jij hebt het niet in de hand of je je zo voelt of niet. Als je het nog te spannend vindt, of er iets anders is, kan je altijd met de kindertelefoon bellen of chatten. Zij staan altijd klaar om met je te praten en je te helpen.

Hopelijk helpt dit een beetje!

Groetjes iemand.

Hoogstwaarschijnlijk heb je als anorexia (heb het nooit zelf gehad), omdat je minder eet om (te) dun te worden en omdat je obsessed bent met hoe je eruit ziet en hoeveel je eet. Je kan naar je huisarts om je te laten diagnosticeren, maar als je word behandeld worden je ouders er wel bij betrokken. Maar hoe dan ook is het goed als je probeert tevreden te zijn met hoe je bent met een gezond gewicht (niet dik, maar ook ni zo dat je je botten kunt zien). Dan kan je meer proberen te eten en hoef je daarnaast niet meer zo hard op jezelf te zijn met workouts. Nog een handige bron: Ik heb anorexia | Thuisarts.nl

Ik hoop dat je eruit komt!!!!

 

Reageer