Vraag

Haar knippen

  • 27 January 2018
  • 6 reacties
  • 204 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hou. Ik heb wel vaker een topic geplaats over mijn transgender gevoel. Maar ja ik ben al uitgekomen bij men ma die begon telachen. Maar ik wil graag de stap zetten om men haar af teknippen alleen men moeder is het niet met mij eens en die zegt dat ze heel boos gaat worden als ik het wel doe maar ik voel me alleen maar kutter met dit lange hasr. Dus wat zouden jullie doen en tips???

6 reacties

hmmm... wel lastig. Het is wel vervelend als je moeder niet achter je keuze staat. Als je moeder begon te lachen, weet ze dan nu wel hoe serieus je het bedoelt? En je vader, hoe denkt die erover? Ik zou het niet doen zonder dat je moeder het goed vindt. Je haar afknippen is best wel een grote stap en als je moeder er dan niet achter staat, lijkt het me nog moeilijker.
Als je moeder het er niet mee eens is, Als ze wel weet dat je het heel serieus bedoelt, lijkt me de beste oplossing om iemand (het beste een familielid) die wel achter je staat, te vragen om met haar te praten. Misschien kunnen jullie dan samen gaan praten met je moeder.
Ook al lijkt het me niet handig om het zonder je moeders toestemming te doen, je moet al helemaal niet je gevoelens onderdrukken door je moeder.
Jonah.
Hoi,

Wat je voor jezelf moet bedenken is het volgende: bij welk scenario voel je je het slechts? Lang haar, dus niet jezelf zijn, maar wel een enigszins tevreden moeder. Of kort haar, je beter voelen en een moeder die het er niet meer eens is?

Er zijn heel veel meiden die kort haar hebben, je zou dus ook als middenweg een kort maar vrouwelijk kapsel kunnen nemen, al gaat dan wellicht de hele intentie van het gebeuren er af.

Het is jouw lichaam, dus jij beslist wat er gebeurt! Waarschijnlijk zeurt je moeder in het begin, maar zal ze er ook aan wennen.

Heb je een beetje een aardige kapster/kapper? Je zou het ook met haar/hem kunnen overleggen.

Gr. Pin
Heyy,

Het is je eigen keuze en je moet zelf doen wat je leuk vind zonder andere mensen daarvoor in de weg laten zitten, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik zou het gewoon doen als je het leuk vind. Ik zou het zelf ook wel willen, maar heb de moed er niet voor. Ik hoop heel erg dat je er wel gewoon genoeg moed voor hebt en als je moeder dan boos wordt, zal ze toch moeten leren om er mee te leven dat jij dat nou eenmaal wil. Het zijn tenslotte jouw lichaam, haar en voorkeuren en je moet zelf bepalen wat je daarmee doet!
Veel succes!!

Groetjes.
Hi anoniem_girll,

Misschien begrijpt je moeder nog niet helemaal hoe “transgender zijn” werkt.
Misschien help het om haar dit een beetje duidelijker te maken door naar de 2 filmpjes hieronder te kijken.

Bekijk ze eerst zelf even en als je denkt dat het kan helpen, kunnen jullie ze samen misschien een keertje bekijken.
Je kunt daarna natuurlijk je eigen verhaal vertellen. Hoe lang er al mee zit. Hoe het voor jou voelt en alles wat je kwijt wilt.

De filmpjes gaan over Ky, in een meisjeslichaam geboren, maar eigenlijk een jongen.
Ze zijn al een paar jaar oud en zijn eerder uitgezonden bij de NPO en Niels (want Ky is Niels geworden) is ook bij RTL Late Night geweest om zijn verhaal te vertellen.

Je kunt het beste eerst deze kijken
https://www.npo.nl/zapp-echt-gebeurd-mensjesrechten/26-10-2014/VPWON_1234209
en daarna deze, want die is van een tijdje later
http://www.rtllatenight.nl/item/55/transgender_niels_ziet_toekomst_positief/

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Groetjes,
M&M’s
Hoi!

De reacties hierboven zijn heel nuttig, en op zich heb ik niet veel toe te voegen, maar je verhaal deed me denken aan een kortfilm die ik ooit gezien heb op Youtube. Hier is het linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=WwV7ENOTeek

Het is jouw lichaam, jouw haar en jouw leven. Je wordt pas gelukkig als je kunt zijn wie je bent, en als ouder wil je dat je kind gelukkig is.

Groetjes
x
Knip je haar af mooierd, je bent een knapperd en je gaat het de wereld laten zien!

Reageer