Grote fan van anime, alleen echte vrienden niet

  • 10 December 2018
  • 4 reacties
  • 278 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey daar, ik ben nieuw op deze forums. (15 Jaar, jongen)

Ik kijk al ongeveer 3-4 jaar anime, wat begon als iets wat af-en-toe was is nu iets waar ik naast gamen en school de meeste tijd aan besteed. Ik heb vorig schooljaar tegen mijn vrienden gezegd dat ik een grote fan was van anime, er kwamen verschillende reacties, de meeste vonden het vreemd, sommigen zeiden dat ik gewoon moest doen wat ik leuk vond maar dat ze zelf het niet zouden kijken.

Hierna ben ik opzoek gegaan naar een Discord server maar ik ben iemand die nogal introverted is en dus niet echt snel kan meedoen met een gesprek waarbij ik bijna niemand ken (Voice Chat en normale Chat).

In de zomervakantie zag ik dat er een conventie was, ik vroeg mijn ouders of ik hierheen mocht, en ik mocht niet omdat het te ver was en dat ik moest reizen/overnachten (Snap ik opzich wel). Ik mocht alleen als ik met iemand ging (Vrienden wouden niet), uiteindelijk was dit mijn moeder geworden. Het was best wel leuk op de conventie maar het was alleen een beetje akward omdat ik met mijn (super lieve) moeder was gegaan. Wel deden we aan cosplay (Allebei een zelfde thema Steampunk pak).

Mijn vraag is hoe je mede anime-fans in de buurt of in algemeen Nederland vind (Forums, Groepen, etc..) die wel met mij willen praten over anime (1 op 1 of met een paar andere mensen, om natuurlijk een band te stichten) en dan uiteindelijk ook mee willen naar een conventie (En misschien willen cosplayen in hetzelfde thema/dezelfde anime), zonder te koop te lopen in het echt met een bordje dat zegt: 'Ik vind anime leuk', de meeste mensen in mijn regio vinden alles dat vreemd is vies.

Zo dat moest ik even kwijt 😅

Mvg,
cookieXL

Ik vraag niet om gebruikersnamen of enig dergelijk contact-middel, dit is jammer genoeg tegen de forum regels.

4 reacties

Hoi

Je bent fan van anime, maar je vrienden houden zich hier niet zo mee bezig. Contactgegevens uitwisselen is inderdaad niet toegestaan op het forum van de KinderTelefoon, maar er zijn vast manieren hoe je met anderen in contact kan komen.

Ben je op die conventie leuke mensen tegengekomen? Vaker naar zulke conventies gaan lijkt me een goed plan. Op die manier kan je mensen leren kennen.

Als je op school rondloopt met een merchandise-shirt van een bepaalde anime, bestaat de kans dat je wordt aangesproken door een mede-animefan. Ik weet niet of zo'n shirt je ding is, maar wie weet maak je er vrienden mee.

Online kan je, op forums waar dat mag, in contact komen met mensen met dezelfde interesse. Wel blijft het belangrijk om voorzichtig en verstandig te blijven, zodat je veiligheid en privacy niet in gevaar komen.

Onlangs zag ik deze video over cosplay. Misschien vind je het leuk om die even te bekijken.

Groetjes
Kenshin

Hey,

Bedankt voor de reactie! Op conventies kan ik niet echt iets ondernemen omdat mijn moeder mee is en dat is redelijk akward (Alsnog super aardig dat ze meewilde zodat ik heen kon).

Als ik met zo een shirt rond zou lopen zou ik wel eentje moeten vinden die redelijk minimaal is met alleen een logotje maar wel tekst met de naam van een anime.

Zelf kan ik niet echt een forum vinden die nog redelijk actief is, de meeste hebben nog een post van 2017 wat een redelijke tijd geleden is.

Groetjes,
cookieXL
Wat vervelend dat je niet echt iemand hebt om mee te praten over je hobby.

Het is in ieder geval al goed dat je het hebt geprobeerd op een Discord server, de eerste stap kan wel eens de lastigste zijn.
Ik raad jou aan om het nog eens te proberen.
Jij moet dat zeker durven, jij hebt immers je moeder met cosplay en al naar een anime convention gekregen.
Dat is niet niks.

In zo'n Discord server ben je toch min of meer anoniem en die andere mensen hebben dezelfde passie, dus ik denk wel dat dat het waard zal zijn. Je weet in ieder geval waar je over kunt praten, dus daar zal het niet aan liggen.

Qua shirts zou ik met name kijken naar sites van derde partijen, dus waar individuen hun eigen ontwerpen uploaden.
Sites zoals Redbubble en volgens mij ook Spreadshirt (ik zou even geen andere sites, maar google is hier je vriend) zijn daarvoor uitstekend.
De kwaliteit van de ontwerpen loopt sterk uiteen, maar er zal zeker iets voor jou te vinden zijn.
Zelf ben ik ook niet zo graag een uithangbord voor merken ,dus voor mij werkt die optie prima.

Bedankt voor de reactie! Ik zou binnenkort maar weer Discord proberen.

Reageer