Grappen maken over mental health.

  • 10 April 2018
  • 2 reacties
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Een goede vriendin van me blijft opmerkingen maken, en ik begin me best zorgen te maken. Ik weet dat t ding om grappen te maken en ''memes'' te maken over mentale gezondheid best een ding is zoals t hele " crippling depression" ding, dus een aantal mensen zullen gaan zeggen dat t niks is. Maar ze blijft dus 24/7 opmerkingen maken als "oh well, kan mezelf altijd nog van brug gooien'' en die ''crippling depression'' opmerkingen enzo. Ze zegt vaak dat ze echt klaar met leven is en t liever wil eindigen maar ze maakt er altijd grappen bij of zegt het in een 'joking way', is dit gewoon haar humor of een kreet voor help? Ik heb geprobeerd met haar te praten maar dan zegt ze dat er niks is en ze het gwn automatisch zegt. Ik maak me vrij zorgen ookal weet ik dat het misschien niet nodig is. Iemand ervaring hiermee?

2 reacties

Een vriendin van mij gedroeg zich hetzelfde, bij haar was het geval dat zij last heeft van stemmingswisselingen waardoor ze met negatieve gedachtes rondloopt. Zij gebruikte die grappen om niet te negatief te worden, wat vgm een beetje onzin is. Ik snap je bezorgdheid en het is lastig als ze er niet openlijk over praat. Mijn advies is om je bezorgdheid te uiten naar haar en contact te blijven houden met haar, zodat je het door hebt zodra ze met depressieve gedachtes zit.
Hoi,

Ik ben zelf depressief en dit is ook mijn humor. Ik vind zulke grappen echt geweldig en lig daar met m'n zus altijd stuk om. M'n moeder kan ze niet zo waarderen, aangezien ik ze ergens ook meen. Ik snap dus dat dit voor jou een vervelende/verwarrende situatie is.

Ik zou haar hier een keer mee confronteren tijdens een apart moment, dus niet vlak na zo'n grapje. Een keer wanneer er niks aan de hand is. Uit je zorgen bij haar. Het kan zijn dat er niks aan de hand is, deze humor heerst inderdaad een beetje (al vind ik eigenlijk niet dat je deze grappen kan/mag/zou moeten maken als je niet depressief bent (geweest)).

Als ze het blijft ontkennen, maar jij blijft je zorgen maken, dan kun je je zorgen altijd nog uiten bij iemand anders (bv haar/jouw mentor).

Gr. Pin

Reageer