gevoelens en gedachtes

  • 10 February 2020
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi ik ben Loeki

hoi ik lig soms wel de hele nacht wakker te piekeren over allemaal gedachtes en dan helpt mijn ADD 

daar door droom ik heel veel dus denk ik ook over allemaal dingen meestal als ik moet slapen woord ik opeens heel deprie en ga ik denken  aan zelf snijden ov zelfmoord

 

dit moest even kwijt om dat mijn vrienden hier niet naar luisteren


2 reacties

Hey Loeki

 

Wat vervelend dat je geplaagd wordt door zulke nare gedachten. Inderdaad niet handig op momenten waarop je graag zou slapen. 

 

Het zou kunnen helpen om een schrift naast je bed te leggen. In dat schrift kan je opkomende gedachten en emoties kwijt. Je kan ze tekenen, neerschrijven, achteraf het blad verscheuren, enzovoort. Bekijk maar eens waar je je beter van gaat voelen. 

 

Zoals Blue voorstelde, zou muziek je stilaan in slaap kunnen wiegen. Zelf gebruik ik een app waarbij ik een timer instel. De app speelt een halfuurtje geluiden uit de natuur af, en valt dan stil. Meestal ben ik tegen het stilvallen al ingeslapen. 

 

Goed dat je dit op het forum gedeeld hebt. Het zou namelijk kunnen dat je hier lang alleen mee hebt rondgelopen. Om te vermijden dat zware gedachten zich opstapelen, zou je er wat vaker over kunnen praten. Dat kan hier, maar ook met een vrijwilliger van de Kindertelefoon of 113.

 

Gr. Kenshin

hey 

 

ik snap het. 

je dwaalt af wanneer je dat niet wilt.  je hoofd zit vol als je juist even rust wilt. ik begrijp het helemaal als add'er 

 

er zijn stuurkjes om je beter te concentreren. 

bij mij helpt het om mijn muziek super zacht aan te zetten dat je het net kan horen als je er op concentreert. raak je even al die gedachten kwijt en kan je in slaap vallen.  

 

groetjes blue 

Reageer