Gescheiden Ouders

  • 18 May 2018
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Hoi, mijn ouders zijn gescheiden m'n moeder woont in Arnhem waar ik ook woon, en mijn vader woont in Amersfoort. Ik ben nu alleen in het weekend bij mijn vader maar ik wil graag 1 week bij m'n moeder en 1week bij mijn vader. Hij zegt dat hij naar de rechter kan maar is het mogelijk om 1 week bij beide ouders te zijn?

4 reacties

Hoi,

Gezien de afstand lijkt me dit niet praktisch en voor jou ook totaal niet prettig. Tussen de woonplaatsen van mijn ouders (ook gescheiden) zit ook minimaal een uur reistijd en ik zou het persoonlijk heel onhandig vinden iedere week te wisselen door de afstand. Maar das mijn mening.

Hoe moet het dan met school? Je zult toch echt op 1 school moeten zitten. Is deze school dan bij je moeder of je vader? Ertussenin lijkt me ook niet ideaal.
Sportclubs? Vrienden? Werk? (Eventueel)

Je leven is meestal op één plek en moeilijk te verdelen over deze plaatsen. Dus ik zou er nog een keertje goed over nadenken.

Natuurlijk is het wel rot dat je dan je vader veel minder ziet, maar daar kunnen jullie wel dingen op bedenken. Bijvoorbeeld vaker in de weekenden naar je vader gaan.

Waarvoor zou je vader dan naar de rechter kunnen? Dat je dit dus kan doen of juist om te voorkomen dat je dit wilt doen?
Je kunt het altijd voor de rechter brengen, maar of deze dan naar jouw zin een uitspraak doet is dan maar de vraag. Het werkt beter om een oplossing te vinden waar iedereen het mee eens is. Dat is beter voor de onderlinge contacten en voor de situatie.

Gr. Pin

heyyy, 

Ik begrijp je helemaal! Ik heb zelf ook gescheiden ouders. En soms heb ik het gevoel dat ik moet kiezen. Ik en m'n broertje gaan nu om de week wisselen we, eerst was dat niet zo .

Misschien moet je een keertje in de bijv. avond met je moeder gaan praten. zeggen dat je het anders wil. ze heeft waarschijnlijk het beste met je voor.:blush:  

Badge +4

.

Reputatie 6
Badge +7

Ik denk dat dat met school helemaal niet kan.

Het was handiger geweest als je ouders in dezelfde plaats waren blijven wonen, maar dat is niet zo.

 

Wat je kunt doen is bij de vakanties/weekenden bij de ene ouder en in de week bij de ander.

Maar niet iedereen zal dat een leuk voorstel vinden. Met name de ouder die dan altijd de werkweek heeft zal het niet leuk/eerlijk vinden dat de ander alle ontspanning en leuke dingen krijgt.

Reageer