Vraag

gek gevoel in mijn buik

Reputatie 1
Badge +4

Hoi, 

Ik heb de laatste 4/5 weken een raar gevoel in mijn buik elke dag.

Niet de hele dag, Maar wel ineens en dan heb ik dat voor iets van 5 min. 

Het lijkt alsof mijn buik wordt opgegeten of zo. (Beetje rare omschrijving maar kan niet anders uitleggen dan dit)

Weet iemand misschien wat het is? 

En is het normaal?

Gr. Anoniem

22 reacties

Badge

als je een meisje bent misschien ongesteld of zwanger als je al seks heb gehad of misschien ziekte

Reputatie 1
Badge +4

als je een meisje bent misschien ongesteld of zwanger als je al seks heb gehad of misschien ziekte

Ik ben een jongen...

Reputatie 4
Badge +3

Hey An_oniem,

Dat gevoel heb ik ook, dat het lijkt dat je vanbinnen wordt opgegeten. Wat het zou kunnen zijn weet ik niet, maar ik denk dat je het maar moet accepteren. Ik weet er niks tegen.

Wanneer heb je het gevoel meestal?

Groetjes iemand.

Reputatie 1
Badge +2

Hii! Oei klinkt niet fijn! Ik weet zelf ook niet precies wat het is. Misschien kan je het even vertellen aan je ouders dan weten ze dat je pijn hebt.

veel succes.

Reputatie 5
Badge +8

Ik zou het vertellen aan je ouders/ mentor of eventueel een psycholoog 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi An_oniem.

Dit klinkt niet fijn! Ook ik weet helaas niet precies wat dit is. Misschien is het prettig om dit tegen iemand te vertellen bijvoorbeeld tegen je ouders. 

Groetjes van mij.

Reputatie 1
Badge +4

Hey An_oniem,

Dat gevoel heb ik ook, dat het lijkt dat je vanbinnen wordt opgegeten. Wat het zou kunnen zijn weet ik niet, maar ik denk dat je het maar moet accepteren. Ik weet er niks tegen.

Wanneer heb je het gevoel meestal?

Groetjes iemand.

Ik heb het  gevoel steeds op onredelijke tijden,  Maar ik merk wel dat het gevoel meer is op het einde van de middag en in de avond/nacht.

Gr. Anoniem

Reputatie 1
Badge +4

Hii! Oei klinkt niet fijn! Ik weet zelf ook niet precies wat het is. Misschien kan je het even vertellen aan je ouders dan weten ze dat je pijn hebt.

veel succes.

Het doet helemaal geen pijn, Maar het is een best apart gevoel.

Reputatie 1
Badge +4

Ik zou het vertellen aan je ouders/ mentor of eventueel een psycholoog 

Ik heb geen psycholoog, Mentor kan nu niet vanwege vakantie.

En mijn vader helemaal niet, Want hij begrijpt dat niet. 

Mijn moeder weet er wel raad mee, Maar ik heb gewoon geen zin om het te vertellen…

Gr. Anoniem

Reputatie 4
Badge +3

Dat het vaker in de middag/avond is herken ik. Wat bij mij dan soms helpt is afleiding zoeken.

Groetjesiemand.

Heey,

Vervelend dat je dat gevoel hebt. Zou het misschien een uiting van spanning kunnen zijn?

Wat kan helpen om wat meer over dat gevoel te weten te komen, is het bijhouden van wanneer je het gevoel hebt. En ook dingen als: wat deed je op dat moment, met wie was je, wat waren je gedachten, waar zit het gevoel, hoe sterk is het aanwezig en hoelang is het aanwezig?

Mogelijk ga je dan na een tijdje bepaalde patronen, oorzaken of andere dingen herkennen. Op die manier kun je het gevoel makkelijker bespreekbaar maken en er ook aan werken.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +3

Het kan een worm zijn

Heey @RandomperSon ,

Als het om een worm zou gaan, zou je verwachten dat de klachten heviger en langduriger zouden zijn. Ik denk niet dat je dat 4/5 weken zou volhouden. Ik kan hier natuurlijk niet over oordelen. Maar gezien de beschrijving van de topic starter en zijn andere topics, zou het een lichamelijke uiting van een psychisch probleem kunnen zijn.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 1
Badge +4

Heey,

Vervelend dat je dat gevoel hebt. Zou het misschien een uiting van spanning kunnen zijn?

Wat kan helpen om wat meer over dat gevoel te weten te komen, is het bijhouden van wanneer je het gevoel hebt. En ook dingen als: wat deed je op dat moment, met wie was je, wat waren je gedachten, waar zit het gevoel, hoe sterk is het aanwezig en hoelang is het aanwezig?

Mogelijk ga je dan na een tijdje bepaalde patronen, oorzaken of andere dingen herkennen. Op die manier kun je het gevoel makkelijker bespreekbaar maken en er ook aan werken.

Groetjes,
Simply Me

Ik denk ook dat het iets van spanning of stress heeft, Want wanneer ik dat heb. Begin ik ook ineens snel te ademen en mijn hart begint snel te kloppen.

Dus misschien dat?

Gr. Anoniem

Reputatie 4
Badge +3

Ik denk ook dat het meer psychisch is. Het voelt (bij mij in ieder geval) niet als iets wat lichamelijk is.

Groetjes iemand.

Heey,

Het sneller ademen en hartkloppingen zou inderdaad daarmee verband kunnen hebben. Is het een soort paniekaanval die je hebt?

Je geeft aan dat het meestal een paar minuten duurt. Weet je ook hoe het ontstaat en hoe het overgaat. Hoef je natuurlijk niet hier te delen, mag wel, maar als je dat voor jezelf weet kun je er ook beter aan werken of jezelf bijvoorbeeld afleiden.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 1
Badge +4

-onnodige quotes verwijderd-

Ik probeer afleiding te zoeken, Maar niks helpt.

Ik raak ook vaker in paniek wanneer ik even met iets bezig ben.

Ik heb dan altijd dat rare gevoel in mijn buik en bij mijn chest, En dan begin ik ineens snel te ademen en hart begint snel te kloppen. Meestal gaat het wel weer over als ik een film bijv. Kijk.

Of als ik mijzelf pijn doe, Ja ik weet het... Het is dom.

Ik weet ook niet echt hoe het ontstaat

Gr. Anoniem

Reputatie 1
Badge +3

Het is kan zijn  dat je buik pijn hebt omdat je hormoon  veel werk heben als je in de puberteit  zit 

aangezien je een jongens  kan het niet zijn van ongesteldheid 

dus denk dat je hormoon veel doen  in deze tijd

Of je het verkeerde  voeding binen gekregen dat kan ook nog 

Maar denk dat het hormonen zij aangezien je het aal een tijd je hebt 

Tip als je buikpijn hebt doe een kruik op je buik verzacht de pijn   

doe ik ook als ik buikpijn heb werkt voor mij echt

Hoop dat je er iets aan hebt

Gr bren:)

Reputatie 1
Badge +4

-onnodige quotes verwijderd-

Het is niet buikpijn, Het is een gek gevoel. Ik kan het niet omschrijven.. sorry...

Reputatie 1
Badge +3

verliefdheid?

Reputatie 1
Badge +4

verliefdheid?

nee, ik vind daar niks aan..

Reputatie 3
Badge +1

Haii, 

Heel herkenbaar. Ik heb het ook. Ik denk dat het komt door spanning en stress (daar heb ik zelf nogal last van omdat ik faalangst heb en erg onzeker ben over mijn kunnen), dus dat is het waarschijnlijk bij mij (het is btw bij mij niet altijd als ik spanning hoef te hebben, maar ook soms gwn op random momenten).

Ervaar jij dit ook zo? Zou spanning het bij jou kunnen zijn? 

Joee!

Reageer