geen zin meer in het leven en eenzaam

  • 19 July 2019
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Badge +1
hallo allemaal, even snel, ik ben 12, heb weinig vrienden, en dat komt doordat de meeste mensen uit mijn klas gewoon echt kinderachtig zijn en nog niet in de pubertijd zitten. ik ben gewoon lelijk, ik weet niet wat ik moet in het leven. Ik zit in de puberteit, en dat ik last heb van wat moodwisselingen is heel normaal, gewoon de hormonen. Maar ik heb het al heel lang. sinds dat ik in groep 6 zit heb ik veel problemen, en dat komt grotendeels door mijn vader en mijn broertje. Mn ouders zijn gescheiden, en ik zie mn vader 1x in de twee weken. Hij was zo agressief, en gemeen! ik moest soms gewoon huilen in de wc’s op 7 jarige leeftijd, ik zie zelf wel in dat dat niet klopt. mijn moeder is nu ook ziek, en dat komt door stress van mn broertje. Ik zie haar echt zovaak huilen en stressen om alles en ik ben het echt zat. Ik heb gewoon geen vrienden met wie ik kan praten, en ik heb gewoon behoefte aan contact! ik voel me sinds jongs af aan echt heel eenzaam gewoon. Ik draag zwarte kleren, beetje gothic shit, en mensen kijken altijd raar als ik in de zomer met zwarte kleren loop, wat ik zo vervelend vind! iedereen zegt “ ben je depressief ofzo “ “ waarom lach je nooit “ “ ben je boos? “ en mensen maken grappen over dat ik emo en shit ben. Het irriteert me, en ik ben er echt klaar mee. de hele tijd hetzelfde iedere dag. Wanneer ik denk dat het beter gaat, gaat het weer slecht. Ik wil gewoon iemand om mee te praten.. gewoon een vriend ofzo, ik wil hier echt niet meer zijn gewoon

4 reacties

Hallo,

Mooi dat je je eigen stijl hebt en daar hoef je je absoluut niet onzeker om te voelen. Mensen kijken je waarschijnlijk alleen aan in de zomer omdat de meesten dan dunnere, kortere kleding dragen.

Over je problemen kun je met de Kindertelefoon of op dit forum over praten. Update dit topic regelmatig.

Ben je depressief? Kijk dan op 113 voor informatie en hulp. Voor je gezinsgeschiedenis kun je terecht bij een psycholoog, zodat je het accepteert.

Omdat je eenzaam bent, accepteer ik je om meer naar buiten te gaan, of, als je onzeker bent en bang bent voor die opmerkingen, online vrienden te zoeken. Echter is het een goed idee om vaker naar buiten te gaan omdat je jezelf dan ook accepteert en weet hoe anderen naar je kijken. Soms is het dan beter om die angst te zoeken. Doe bijvoorbeeld boodschappen.
Online is het wel makkelijker om vrienden te zoeken. Download bijvoorbeeld Discord, waar je met veel mensen in contact kun komen. Dat wordt vooral gebruikt voor spelletjes. Samen spelletjes spelen is een leuke bezigheid in de vakantie en je vindt vrienden.

Groetjes,

Geen_Naam
Badge +1
heel erg bedankt voor je reactie, alleen moet je niet gediagnoseerd zijn met een depressie om ook echt te kunnen zeggen dat je depressief bent? ik heb namelijk ook een gezinspsycholoog, want er is veel aan de hand thuis. Ik heb online ook wel wat vrienden, maar niet veel, en ik wil gewoon in het echte leven contact hebben. Ik ga ook wel naar buiten om boodschappen te doen, wat mijn moeder kan dat niet. Ze heeft ernstige rugklachten voor meer dan 2 jaar dus ze kan niks dragen. Ik voel me alleen zo aangekeken als ik naar buiten ga. ik ben vandaag ook naar de stad gegaan, maar toen zaten twee meisjes duidelijk over me te praten. ik weet gewoon niet wat ik verkeerd doe, ik heb het idee dat er iets mis is met mn outfit ofzo, mn haar weet ik veel wat. Ik vind het gewoon niet meer leuk, ik wil gewoon niet meer hier zijn.

je hoeft hier niet eens meer op te reageren, ik ben het echt zat.. heel erg bedankt voor deze reactie!
groetjes, ikwillieveranoniemzijn x
Hey,

Sorry dat ik reageer, maar het is niet fijn om een gevoel te hebben dat je het zat bent. Wil jij je outfit veranderen of zo houden? Als je hem zo wil houden, moet je hem zo lekker houden. Het is vervelend dat mensen de hele tijd over je zitten te roddelen, maar het zou ook kunnen dat dat niet zo is en dat dat een gevoel is.

Je hoeft niet de diagnose te hebben dat je depressief bent. Zonder dat kun je ook met 113 chatten en kijken voor meer informatie over depressie, maar als je denkt dat je niet depressief bent, ben je dat niet.

Je bent het in ieder geval zat en dat snap ik helemaal. Je kunt alles gewoon een beetje negeren en rust pakken. Dan kun je later aan je outfit werken als je dat belangrijk vindt.

Zoals je zei is het normaal dat je moodwisselingen hebt. Je zit in de puberteit en zo zitten we dat allemaal. Daarom is er ook speciaal voor jongeren zo een forum opgericht om mensen zoals wij te helpen. Ik stel voor dat je eens in de spiegel kijkt en als jij je gothic outfit mooi vindt, moet je dat gewoon zo houden. Echt waar.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam
Badge +1
heel erg bedankt, ik zal wel eens een keer op die website kijken.

groetjes, ikwillieveranoniemzijn

Reageer