Geen zin meer


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hellow,

Ik ga wel ff uitleggen hoe mijn leven er nu uit ziet. Ik doe een opleiding en werk (super veel).
Ik ga de laatste tijd amper naar school omdat het te vroeg is (voor mijn opleiding moet een baan hebben die 9/10 late uren heeft).
en omdat ik geen zin heb op met mensen te praten.

Ik werk in een restaurant, Ik ben de laatste 2 jaar zo afgeknapt op de horeca maar helaas moet ik nog een jaar.
Ik ga graag naar werk, niet omdat ik mijn collega's mag want dat is totaal niet zo, maar omdat ik graag geld verdien en praat met gasten. Praten met gasten is leuk want t hoeft helemaal niet persoonlijk te zijn en om te zien dat ik iemand blij heb gemaakt met 5 minuten van mijn tijd doet goed aangezien mijn leven imo een shtshow is. Helaas zijn er veel meer rot gasten dan leuke en dat maakt mijn leven er helemaal niet leuker op.

Ik kan denk ik eerlijk zeggen dat ik geperst word door collega's, niet door iedereen maar als je 3x per week met dezelfde pesters staat doet dat mijn niet bepaald goed. Ze negeren, beledigen, commanderen en doen gewoon onaardig tegen me. Ik kan van mezelf zeggen dat ik prima werk ik ben niet de beste maar het is ook niet een vak waar ik in wil groeien, maar ik kan gewoon een hele dag alleen staan zonder problemen om het maar even zo te zeggen.

Ik had 2x per week een psychiater maar omdat ik zo druk was (en stiekem niet over mijn gevoel wil praten) werd dat al snel 1x per week en die 1 keer ging al snel naar geen keer. Op die manier ben ik alles gaan opproppen en word het steeds maar erger , niet alles mentaal maat ook lichamelijk. Omdat ik veel geld verdien ga ik best wel vaak uiteten. Ik ben altijd moe omdat ik zoveel mogelijk afleiding zoek voor het slapen gaan zodat ik niet hoef te piekeren. Ik ben daardoor vet gestrest en chagrijnig niet leuk voor mij maar ook niet voor anderen zoals mn ouders en mn vriend. Ik kan zelfs aan niks anders meer denken, het is zo vervelend dat ik geen seks durf te hebben omdat ik bang ben dat mn gedachtes te veel de verkeerde kant op gaan.

Ik heb geen zin meer in deze flut opleiding en deze flut baan. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik gewoon ontslag kan nemen maar ik dat niet doe omdat ik bang ben dat ik ergens anders het zelfde probleem ga hebben. Ik heb nog een week om een keuze te maken en het vreet me gewoon op. Ga ik weg of blijf ik. Ik heb gewoon een grote pauze nodig om alles ff op een rijtje te zetten.

Someone tips plz

Lots of Love, Me

15 reacties

Hey girl/boy,

Wat heftig ik zal zeker stoppen met werken je hoeft niet alles uit te leggen je kan zeggen dat je geen zin heb om meer daar te werken dat je toch niet thuis voelt je kan zeggen dat je andere uitdaging wilt?

En over seks ik durf ook geen seks (hele verhaal) maar het komt wel je moet eerst iemand vertrouwen en met degene hebben dat je wel seks met degene wilt.

Je komt er wel je kan altijd stoppen met werken en zeggen dat je andere uitdaging wilt en zoek je een andere baan voor je opleiding

Succes en sterkte

xjes
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Vervelend dat je je nu in deze situatie bevind. Ik hoop wat zinnigs te kunnen melden.

Ik denk dat het niet verstandig is te blijven werken waar je nu zit. Het heeft een te grote negatieve invloed op je gemoedstoestand. Je vindt praten met gasten leuk, maar de meeste zijn eerder vervelend (en hier heb je veel last van). Daarnaast wordt je gepest door je collega's en hoewel je niet aangeeft dat je dit vervelend vindt, moet dit haast wel.
Als het een optie was had ik je geadviseerd volledig te stoppen met werken, maar je hebt dit (als ik het goed begrijp) nodig voor je studie. Dus dan zul je een vergelijkbare baan moeten zoeken. Je zal het 'gasten probleem' houden, maar diezelfde vervelende
collega's ben je dan wel kwijt. In hoeverre je dit helpt weet niemand, maar het heeft in iedere geval geen negatieve invloed.

Hoewel je misschien een pauze kunt gebruiken is het stoppen met je opleiding erg rigoureus. Bedenk dat je na je pauze ook een vervolg moet hebben. Misschien wil je helemaal niet stoppen met je opleiding, maar kijk je nu naar alles negatief. Dit moet je eerst goed uitzoeken voordat je zo'n keus gaat maken. Ik raad je aan in ieder geval eerst een andere werkplek te proberen, voordat je besluit te stoppen met de opleiding. Mocht je de opleiding zelf echt niks vinden, kun je altijd stoppen.

Je lijkt wel in een vicieuze cirkel te zitten. Je wilt niet piekeren waardoor je je hele schema volpropt. Dit leidt tot vermoeidheid en gestrest & chagrijnig zijn. Je bent hierdoor niet te genieten en vind het erg vervelend dat je dit hebt. Hierover wil je niet piekeren en het herhaalt zich. Ik denk dat je kunt beginnen met jezelf meer rust gunnen. Je bent dan in ieder geval minder moe en hierdoor nemen alle negatieve gevolgen hopelijk een beetje af. Als je dan nog steeds piekert ga dan een boek lezen of ga in bad. Ga iets doen waardoor je niet piekert en waarvoor je niet de deur uit hoeft.
Misschien is het oppakken van bezoeken aan een psycholoog/psychiater ook een strak plan. Het opproppen van je problemen heeft ook alles behalve een positieve invloed. Durf je überhaupt geen seks te hebben of was je wel seksueel actief, maar durf je het door je problemen niet meer? (Is niet helemaal duidelijk voor mij)

Het is voor jezelf ook goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Misschien heb je niet alle oorzaken neergezet, maar wel de prominentste. Je hebt, als je dit nog niet had, nu een overzicht waar het allemaal mis gaat. Maak desnoods een lijstje waarin ze per punt benoemt staan. Je kan dan aan de hand daarvan ze stuk voor stuk aan gaan pakken. Ik heb je hopelijk een aantal mogelijke oplossingen voor een paar problemen gegeven.

Ik ga het voor nu hierbij laten en zie graag je reactie tegemoet.
Heel veel sterkte in ieder geval.

Off-topic;
@Agirl2002. Je mag best een aantal leestekens toevoegen 😉
@daan ik ga stuk ahaha saff maar heb beetje moet met NL dus ja?
Hoi!

Je volgt een opleiding en hebt een baan. Jammer genoeg zijn er een paar elementen die bepaalde zaken minder fijn maken.

Je lijkt me een harde werker. Bij je baan in het restaurant leer je vast veel, maar als je er ongelukkig van wordt, is het misschien niet een plaats waar je moet blijven. Je hebt al wat ervaring, dus misschien kan je in een andere, eventueel gelijkaardige zaak werk vinden.

Er zijn zeker plekken met fijne collega's. Je kan pech hebben, en niet zo gezellige mensen treffen, maar de meeste mensen zijn goed. De werksfeer kan een grote invloed hebben op je werkprestaties en op jezelf, dus het is belangrijk die in het oog te houden.

Kan je baas iets doen tegen het pesten? Werknemers die pesten hebben een slechte invloed op de werksfeer. De kans bestaat dat ze ook andere werknemers lastigvallen.

Als ik een moeilijke beslissing moet nemen, ga ik vaak eerst mijn hoofd 'leegmaken' in een natuurgebied bij mij in de buurt. Als ik daar doorwandel, worden de gedachten in mijn hoofd meer geordend. Je gedachten ordenen kan ook door ze op te schrijven, wat je hier goed gedaan hebt.

Je hebt een pauze nodig om alles even op een rijtje te zetten. Zo'n pauze kan inderdaad nuttig zijn. Je maakt waarschijnlijk betere keuzes als je eerst je hoofd laat rusten. Je kan even je gedachten neerleggen door een dag op uitstap te gaan, naar de zoo bijvoorbeeld. Dat klinkt misschien vreemd, maar zoiets kan je gedachten verzetten.

School zou niet mogen lijden onder je werk. Is het mogelijk betere uren te krijgen? Je zou dit met je baas kunnen overleggen.
Het kan nuttig zijn dat ze op school weten van jouw situatie. Als ze weten dat je het druk hebt, kunnen ze meer begrip opbrengen voor je afwezigheid. Misschien kunnen jullie een regeling treffen. Om advies vragen lijkt me nooit verkeerd.

De gesprekken met je psychiater hervatten lijkt me nuttig. Hierover praten kan helpen, en iemand die buiten de situatie staat kan een heldere kijk hebben op wat je eventueel kan doen.

Groetjes
x
@100Divergent11

Hey, super bedankt voor je berichtje.

Mijn baas weet van de ''stoorzenders'', hij heeft meerdere keren gezegd tegen mij en nog een ander meisje dat we het ons niet moeten aantrekken... maar je kan begrijpen dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. 😞.

Een pauze heb ik zeker nodig maar ik heb daar geen tijd voor, er is helaas meer gaande dan alleen werk en mijn opleiding vandaar dat ik het allemaal echt niet meer weet.

School weet van mijn situatie. In het begin kreeg ik veel begeleiding maar nu niet meer helaas 😞.

XXX thnx voor de support really appreciate it
Wat ik vergeten ben te zeggen is dat ik lijdt aan een best wel heftige/zware depressie. Dit maakt het voor mij niet makkelijker om ''simpele'' keuzes te maken.
@Daan.

Yess, Super lieve comment 🙂

Nou het zit zo. Ik wil heel graag mijn opleiding afmaken zsm het liefst vandaar het dilemma.

Met seks is het probleem dat je er zin in moet hebben. door het constante gepieker is het heel moeilijk om ''In the mood'' te komen.

Ik wil heel graag uit die ''vicieuze cirkel''. Het is me eerder gelukt maar op een of andere manier wil ik het niet, en met willen bedoel ik niet dat ik het leuk vind maar meer dat het niet lukt... If that makes sense? Ik ben bang om de controle kwijt te raken maar dat gaat gebeuren als er nog een druppel bij komt, want dat gaat de emmer zeker laten overlopen. Als dat gebeurt ben ik bang voor mezelf/mij.

Sorry voor het vage antwoord, heb mn best gedaan om het zo goed mogelijk uit te leggen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Oh en ja ik heb een boekje waar ik al mijn zorgen en duistere gedachtes in schrijf.

Dankje voor de hulp 🙂
Zou je school kunnen aanspreken, en aangeven dat begeleiding jou zou kunnen helpen? Dat je eenmaal begeleiding hebt gehad, hoeft niet te betekenen dat je er geen recht meer op hebt in de toekomst.

Je zware depressie maakt het lastiger. Kan je het contact met je psychiater heropbouwen? De dingen die je wilt bereiken gaan waarschijnlijk vlotter als je begeleiding hebt.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik kreeg door ''Ik heb geen zin meer in deze flut opleiding en deze flut baan'' & ''Ik heb gewoon een grote pauze nodig om alles ff op een rijtje te zetten'' het idee dat je ook met je opleiding wilde stoppen. Gelukkig is dit niet het geval, dus mijn excuses.

Bedankt voor de toelichting wat betreft seks. Hebben jullie er in je relatie ook zichtbaar last van? Is het een heikel punt? Of is het meer vervelend voor jou dan dat er over gestruikeld wordt?

Ik begrijp wat je bedoelt mbt die cirkel. Om je daarmee te helpen zou het helemaal goed zijn enige hulp weer op te pakken. Deze hulp kan jou dan het nodige vertrouwen geven die ervoor nodig is om wel die verandering te maken. Ik heb hier ook last van; ik ben erg eenzaam en ik wordt er zeer ongelukkig van. Uiteraard wil ik dit niet, maar ik 'wil' ook niet met de oplossingen aan de slag.
Ten minste, ik denk dat je dit bedoeld. Corrigeer me alsjeblieft indien dit niet zo is 🙂.

Verstandig dat je het een beetje bijhoud. Lees je het nog vaak terug wat je hebt geschreven in het verleden of is het meer een notitie waarnaar je niet meer omkijkt?

Sorry voor alle vragen...
'We' zijn er graag om enige hulp te bieden.
@Daan

Hoihoi, ik vind het juist fijn als je vragen stelt hoor 😛. Ik heb gister de eerste stap gezet op een sollicitatie gedaan en moet vandaag ene brief schrijven en kan daarna op gesprek komen. Heel goed van mezelf maar niet echt fijn voor de stress 😞.

Betreft mijn relatie, mijn vriend word er wel heel onzeker door. Ik heb geprobeerd het hem uit te leggen en hij snapt het wel maar het is alsnog niet leuk. Dat is logisch want dat zou ik ook niet heel fijn vinden. Het gaat goed tussen ons tweeën voor zover het goed kan gaan met ''iemand zoals ik'' in een relatie. We houden van elkaar en dat is uiteindelijk wat de relatie laat werken.

Wat je zei over ''willen'', dat is precies wat ik bedoel. Ik ben nu alleen op dat punt dat ik het al verpest heb voor mezelf. Vandaar dat ik een pauze wil. Ik wil ook gewoon mijn opleiding afmaken, het is niet leuk maar het is dan wel gedaan snappie?

Ik lees het af en toe. Soms word ik er verdrietig van om te zien wat ik mezelf aandoe.

Dankje voor alle lieve reacties en hulp :)

once again, sorry als het allemaal een beetje vaag. Het is best lastig om je gevoel op papier te zetten.
vaag is*
@100DIVERGENT11

Ja ik snap je punt. Moet dat ook eigenlijk wel doen. Klink heel dom maar dat doe ik liever met mn moeder want op een of andere manier nemen ze het dan serieuzer.

Thnx voor t meedenken
Reputatie 3
Badge +8
Hey @Kleinaapje,

Het is voor mij in ieder geval erg helder, dus je gevoel omzetten in woorden gaat je redelijk goed af. Echter krijg je van mij alleen maar een mening en wat goedbedoelde adviezen terug. Net zoals je moeder dit ook doet. Een psycholoog/psychiater kan je hier zó veel beter bij helpen, dat weet je zelf ook. Dus het zou helemaal mooi zijn als je dit weer zou gaan oppakken. Al helemaal als je zelf aangeeft aan een ernstige depressie te lijden. Ik denk oprecht dat dit het allemaal zou bevorderen. Als het niet het gewenste resultaat geeft, kun je er altijd direct mee stoppen.

Inderdaad goed van je dat je een begin hebt gemaakt. Stress zal je altijd houden bij een sollicitatieprocedure, maar volgens mij hoef jij je niet zoveel zorgen te maken. Je bent een meer dan voldoende in het uitoefenen van je vak. Mocht je het niet halen dan zijn er genoeg andere vacatures in de horeca, toch..?

Verder heeft @100Divergent11 veel nuttigere dingen genoemd, dus ik zal verder niet op die dingen ingaan.

Een pauze waarin je even geen verplichtingen hebt zit er niet voor je in. Je kunt alleen maar alles rondom je opleiding aanpassen en ik denk dat je met enige hulp dit goed moet kunnen. Vanaf nu kun je alleen maar 'vooruit', dus maak er wat van. Alles wat je verpest kun je ook weer goed maken, ook dit.
Met je moeder praten kan ook nuttig zijn. Zij kan je steun bieden, en heeft misschien advies voor jou. Zij kan samen met jou nadenken over de volgende stap.

Naar mijn gevoel zal een psychiater jou serieus nemen. Je hebt veel stress, en een depressie bemoeilijkt het. Als je het gevoel hebt dat je vorige psychiater je niet begreep, kan je naar een andere op zoek gaan. Er zijn zeker psychiaters waar je je goed bij voelt.

Reageer