Vraag

Geen vrienden

  • 31 March 2018
  • 3 reacties
  • 213 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een meisje van 13 jaar en ik zit in de eerste jaar van de middelbare school. 3 jaar geleden ben ik verhuist en je raad het denk ik al: ik heb geen vrienden. meestal als ik dit soort forums zie zeggen mensen wel dat ze nog 1 of 2 goede vrienden hebben maar ik heb er gewoon geen 1. Ik kwam op een hele kleine school terecht met weinig leerlingen en ik was ook een van de weinige meiden. Ik moest me altijd aanpassen op de andere meiden die 3/4 jaar jonger waren dan ik. Toen ik naar de middelbare school ging zag ik dit als een kans om gewoon helemaal opnieuw te beginnen en nieuwe vrienden te maken. Ik heb geen idee hoe maar het is mislukt. Ik heb nu wel mensen om mee te zitten in de pauzes en in de les maar daar blijft het eigenlijk bij. Bovendien verschil ik heel erg met ze qua humor en ik ben gewoon een stuk “volwassener” De andere groepen in mijn klas zijn echt super hecht met elkaar en daar kan ik dus ect niet bij zitten. Het enige wat ik vraag is gewoon EEN goede vriendin maar na 3 jaar is dat nog steeds niet gelukt. Hier door voel ik me vaak eenzaam

3 reacties

Hey,

ik herken jou probleem heel goed! Ik ben naar een andere school gegaan, en daar hadden ze wel mensen die wat meer op mij leken qua karakter en alles. Ik snap het wel als je niet naar een andere school mag, maar wat ik zou doen is zoeken en zoeken. Want misschien is er ergens op de school toch iemand die jou humor heeft! Ik weet het zeker!

Groetjes en heel veel succes!
Hoi,

Die mensen waarmee je in je pauze zit, zou je wel meer met hen willen doen? Je kunt namelijk best eens voorstellen iets buiten school te doen.

Dat een groep hecht is, betekent niet dat er niet nog iemand bij kan. Ik ben dit schooljaar in een nieuwe klas gekomen en heb me toen ik in een vriendengroepje weten te mixen. Je kunt het best proberen!

Verder is school niet de enige plek waar je vrienden kunt ontmoeten. Doe je een sport of andere buitenschoolse activiteiten? Daar vind je ook mensen met dezelfde hobby's, dus dan heb je misschien zelfs eerder een klik.

Het internet biedt tegenwoordig ook veel mogelijkheden. Misschien dat je via een spel of een sociale media wel een (online)vriend kunt maken (pas hier wel mee op).

Gr. Pin
Ik heb precies het zelfde hoor.... ookal ben io dan 16 maar ik voel me veel volwassener dan de rest en daarom heb ik geen vrienden.....nou wil ik wel je vriend worden maar ik kan niet je “vriendin” worden aan gezien ik ehmm geen meisje ben

groetjes

Reageer