Vraag

gaat weer niet goed

  • 21 June 2022
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, Het gaat de laatste tijd niet zo goed meer met me. Ik heb het gevoel dat ik niks kan en heb veel last van genderdysforie. Het word me vaak te veel en doe ook regelmatig aan sh. Niet diep hoor, alleen krassen meestal. Ook op school word het me vaak te veel. Er worden vaak grapjes gemaakt over non binair/transgender door de meiden uit m'n klas. Ik ben nog niet out en vind het heel vervelend. Soms tijdens de les gaat het echt niet meer. Ik krijg buikpijn en kan wel janken. Dan ga ik vaak ook krassen op m'n pols. 1 keer zag de docent onder tafel wat ik deed en vroeg of ik wel voorzichtig deed. Ik zei van: 'ja mevrouw'. En toen was het gesprek afgelopen. Ik wil vaak de les uit maar het kan niet. Ik heb een time-out kaart (een soort pasje die je in kan zetten zodat je de les uit mag, bijvoorbeeld mensen met autisme krijgen die soms) maar dat is omdat ik tijdens de les naar de wc mag. Docenten weten niet waarom ik hem heb dus ik zou hem in kunnen zetten. Maar wss krijg ik dan wel allemaal vragen. Daar heb ik ook weer geen zin in. Ook als ik met vrienden afspreek krijg ik soms zo'n tja, hoe zal ik het noemen... aanval..? Ik weet dan echt niet wat ik moet doen. Vaak ga ik even naar de wc en probeer mezelf te kalmeren. Bedankt dat je dit hebt Gelezen! Als je tips hebt hoor ik het graag

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.


5 reacties

Ik denk dat je dat schelden over transgender/ non-binair niet echt kan stoppen. veel mensen weten dat ze het niet moeten doen maar doen het toch. Maar in mijn ervaring hebben mensen nooit echt een hekel aan je, vinden je hooguit een beetje vreemd. Het irritante aan lgbtq plus zijn in de puberteit is dat het eigenlijk 10 keer moeilijker is. Roddels verspreiden zich razend snel en omdat pubers nou eenmaal zo zijn maken we ons zorgen over wat die roddels over ons zeggen (sorry over dat puber ding heeft er niet veel mee te maken maar nou en) Waar ik naartoe wil gaan is dat die kinderen daar mee schelden omdat ze zelf onzeker zijn en niet weten wat er mee aandoen. Dus gaan ze met allemaal dingen schelden om andere onzeker te maken/ zich beter over zichzelf te voelen. Je kan ze natuurlijk erop aanspreken dat je je er heel oncomfortabel onder voelt (als je niet out wilt komen zeg dat je iemand kent die transgender is en je er gewoon heel ongemakkelijk bij voelt)

 

probeer met die ene docent misschien even te praten over het krassen, bijvoorbeeld dat het niet erg is, maar of de docent het in de gaten kan houden. Ik denk niet echt dat ik je kan overhalen te stoppen ermee. Maar besef wel dat je er niemand mee gelukkig maakt, ook jezelf niet. (het zelfde geld voor zelfmoord, ik denk dat je daar nog niet in de buurt zit. Maar gewoon om op te noemen). 

Ik snap dat je er niet over wil praten met docenten, maar als je niks onderneemt wordt het alleen maar erger. je problemen gaan niet opeens weg… 

Das niet fijn! Ook al vind ik het zelf persoonlijk wel goed dat ze erachter is gekomen is dit wel een inbreuk op jouw privacy… Het is toch nog steeds jouw keuze om dat te vertellen. 

Reputatie 5
Badge +2

Als mensen in je klas veel grapjes maken over trans/nb mensen kun je miss zoeken naar mensen die dat soort grappen ook niet leuk vinden miss is er op jouw school bijv een GSA daar zitten veel LGBT mensen en allies (ik wil zelf eig ook joinen, ik question mn gender heel f*** veel maar ben ook sws ally het houdt me vooral terug dat je je dan met pronouns moet voorstellen en ik wil liever iets anders gebruiken alleen dat wordt te confusing met klasgenoten enzo) en dat kun je dan joinen er zitten geloof ik wel aardige mensen meestal ik ken er een paar.

 

bij mij in de klas is dat iets vaker met homo en dan ben ik meestal gwn van ‘dat is geen scheldwoord’ en dan krijg ik meestal wel de backing van wat mensen

 

over het krassen moet je wel echt met iemand praten, je hoeft de reden niet bekend te maken (ik heb ong voor de zelfde reden mijn huid beschadigd maar heb gewoon gezegd dat het iets met stress was vgm)

 

sorry dat deze reactie een half engelse chaos is t is nogal laat maar ik wou nog proberen iets uit te typen dus idk of je er wat aan hebt maar i hope so

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Bedankt voor je reactie! Zo'n groep ofzo is vlgns mij niet bij mij op school... maar ik kan kijken☺

M'n moeder is erachter dat ik op m'n arm kras. Ze zat in m'n WhatsApp en ik had net een appje van iemand gekregen over dat. Nu vingerafdruk vergrendeling ingeschakeld.

Reageer