Vraag

Filosofisch ingesteld

  • 1 October 2018
  • 4 reacties
  • 329 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben filosofisch ingesteld, ik denk dus aan dingen zoals: waarom leven we? Ik word gek! Dat wil ik helemaal niet! Kan iemand me alsjeblieft helpen?

4 reacties

Hoi GCH

Mijn tip is om met een psycholoog te gaan praten, die kan jou misschien helpen met ergens anders aan leren denken ofzo. Als je dat niet wilt, zou je misschien met je mentor, ouders of ander familie lid kunnen praten. Maar toch lijkt een psycholoog mij de beste optie.

Lieve groetjes Piehelp
Hoi GCH,

Ik herken jouw gedachtegang helemaal. Ik denk na over van alles en nog wat en in het speciaal over het leven. Daar zijn voor mij een aantal niet zo helpende theorieën uitgekomen... Echter heeft het mij ook tot bepaalde inzichten gebracht.

Ik vind het niet altijd fijn dat ik zoveel over iets nadenk, maar zo erg vind ik het ook weer niet. Zie het als iets positiefs! Het is een kracht om zo met die dingen bezig te kunnen zijn en je eigenlijk zo te verdiepen in het hedendaagse. Het kan je leven een bepaalde diepgang geven die anderen niet ervaren.

Het ding blijft wel dat je dan niet te veel aan de negatieve kanten moet denken, maar ook moet proberen jezelf positief uit te dagen. Dus denken aan de leuke dingen. Ik vind dat zelf behoorlijk lastig, maar ik hoop wel dat ik dit ooit onder de knie ga krijgen.

Wat mij persoonlijk heel erg helpt, is filosofische gesprekken voeren met vrienden. Ik heb met name één vriendin die zelf ook erg filosofisch is ingesteld. Met haar heb ik vaak hele leuke gesprekken. Op die manier kun je jezelf (en de ander!) een beetje prikkelen met je gedachten en zo houd je er een positieve ervaring aan over.

Een psycholoog, zoals piehelp suggereerde, lijkt mij niet per se nodig, maar je zou een psycholoog wel als een gesprekspartner kunnen zien.

Gr. Pin
Hoi

Ik heb niet veel toe te voegen aan de reacties van Piehelp en Pin. Ik wilde alleen even zeggen dat het voor mij helpt om aan mezelf te vragen of ik er iets aan kan veranderen. Als blijkt dat ik niets kan veranderen aan de zaak waar ik mee zit, probeer ik het los te laten. Dat is lastig, maar als het lukt, voel je je vaak opgelucht.

Groetjes
Kenshin
Hey GCH!

Ik heb dit ook! Ik heb er niet echt last van. Als je het echt vervelend vind zou ik net als piehelp en pin je adviseerden naar een psycholoog gaan. Succes!

Gr. Aza

Reageer