Vraag

Ex wil overdosis nemen

  • 3 March 2018
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal . Deze keer gaat het niet over mij maar over mijn exvriendje. Nou ja eerder vakantie liefde.hij woont in een hele andere land die gwn te ver ligt.
Ik had met hem sinds de zomervakantie voor een paar dagen en toen hebben we een internetrelatie. Ik zou hem opzoeken na een half jaar voor een paar dagen maar dat is natuurlijk niet echt leuk ofz haha om hier mee een relatie te hebben dus maakte hij het vlak voordat ik wou gaan uit . We hebben geen ruzie ofz en we kunnen wel eens soms appen maar vrienden zijn we ook niet maar wat me echt zorgen baard is dat een gesprek uiteindelijk uitliep op hoe veel pijn hij voelde, niet meer blij was en heel verdrietig voelde en hij denkt er ook over na om een overdosis te nemen . Ik denk pillen maar geen idee van wat. Ook heeft hij ooit rond zijn hart helemaal kapot gebroken zijn ribben waar hij geopereerd is en pijn heeft als hij teveel moeite aan zijn hart heeft en hij spuugt al sinds 2 weken bloed uit elke dag en hij denkt dus dat hij het neit jaren gaat blijven leven . Hij gaat helemaal de verkeerde kant op en eerst probeerde k hem hoop te geven of gwn positief zijn maar .. jaa een overdosis gaat wat tever voor mij dus ik praayte erover met mijn moeder en die wou met zijn vader praten omdat hij ook zei dat hij zijn vader nodig had en bij hem wil zijn( omdat hij in een andere land woont dan zijn zoon)
Maar hij wil het tegen niemand vertellen want hij heeft niet echt mensen die hij kan vertrouwen na mij dan. Zijn moeder is waardeloos en zijn broer is er niet , zijn vrienden verlaten hem een beetje of heeft hij ruzies en zijn vader woont in een ander land . Hij zegt dus dat het wel goed komt en naar me komt als hij wil praten en weet dat ie mij kan vertrouwen enz maar wat moet ik nou doen? Sorry ik kan dit niet aan iemand persoonlijk in me leven zeggen want die snappen dit niet .
Ik wil dat hij me gwn kanvertrouwen en zijn problemen verteld enzo en naar me toekomt maar tegelijkertijd moet ik dan anders naar zijn vader? Ik zal me schuldig voelen als hij zelfmoord pleegt en misschien gaat zijn vader hem niet eens helpen want hij kan daar niet eens naartoe naar hem . Zijn vader houd wel van hem . Oke pff dit is eigg een korte samenvatting . Ik hoop dat iemand dit snapt deze dillema ik weet dat het het beste is als ik naar iemand toega maar ik weet niet wie hem kan helpen want het is in zijn land eigg best heel raar als je zulke problemen hebt en naar een psycholoog of zo gaat. Jemig ik maak me echt zorgen over hem.

1 reactie

Hi ghostfreak,

het is nogal een heftig verhaal.

Ik heb ook geen pasklare oplossing voor je, maar het lijkt me wel handig dat je er, behalve met je moeder (top dat je moeder je helpt) er ook eens met iemand anders over kunt praten.

Het liefst met iemand die ook een beetje meer verstand heeft van verslaving en overdosis en de rest wat je schrijft in je verhaal over wel of niet familie inlichten etc.

Ik denk aan een paar verschillende "instanties":

1. de kindertelefoon, maar die zijn er nu ('s nachts) niet en ik weet niet hoeveel spoed er achter zit, maar voor KT kijk je hier voor info over de tijden en mogelijkheden
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

2. zelfmoordpreventie 113, je kunt daar ook naartoe bellen als je je zorgen maakt over iemand anders, kijk op
https://www.113.nl/ik-maak-me-zorgen-om-iemand-anders
voor hoe en wat. Zij zijn in principe 24/7 bereikbaar

3. stichting Korrelatie, oh ik zie net dat ze pas hun naam veranderd hebben in MIND Korrelatie, kijk dan hier
https://mindkorrelatie.nl//
naar de mogelijkheden

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

Sterkte. Ik hoop dat het allemaal weer goed komt.
Jij verdient sws een schouderklopje, omdat je zo je best doet voor hem.

Groetjes,
M&M's

Reageer