Vraag

Ervaringen met de therapie EMDR?

  • 18 December 2015
  • 11 reacties
  • 336 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hooii,

Afgelopen week heeft mn psycholoog voorgesteld dat t misschien een goed idee was om met EMDR te beginnen en dat k zelf ff moest kijken of k dat zie zitten, nou heb k de afgelopen dagen wat onderzoek gedaan en k weet wat t is en hoe t werkt enzo. Heb ook wat meningen/ervaringen gelezen en die zijn eigelijk alllemaal positief. Maar om eerlijk te zijn vin k t een beetje raar, dat t echt werkt zeg maar, iemand gaat met zn vingers heen en weer en dan is alles weer helemaal goed, t klinkt gwn te simpel.. Hebben jullie dr ervaringen mee?

Groetjes Kiyomi

11 reacties

Kiyomi,

Het is heel raar, maar bij de meeste mensen werkt het echt! Ikzelf heb het 5 keer geprobeerd, maar bij mij helpt het niet. Helemaal niks. Daarna zij mijn psychiater dat er beter konden stoppen, omdat het bij mij niet zou kunnen werken. Je word er helemaal gek van die piepjes in je oren en dan doe bewegende vingers continu. Ik hoop dat het bij jou wel gaat helpen. Dan ben je eindelijk overal vanaf.

Veel succes.
Dank je wel voor je reactie, Annelyn 🙂
Naja, of t gaat werken is gwn afwachten tot k t geprobeerd heb, maar ben een beetje sceptisch omdat t gwn te simpel klinkt zeg maar.. Ik denk dat k t wel ga proberen, heb toch niets te verliezen, maar ja, zoals k zei, t klinkt gwn te makkelijk

Kiyomi
Kiyomi,

Of het helpt is per mens verschillend. Het is wel zo dat je "gedwongen" word om te praten, wat heel erg op kan luchten. Het klinkt inderdaad simpel. Even bewegen en ik heb nergens geen last meer van. Ik denk dat je daar niet over moet denken. Hoe meer jij dat denk des te minder die therapie gaat werken. Probeer het gewoon, want zoals je zelf al zegt je heb niks te verliezen. EMDR is wel heel zwaar dus ik wens je heel veel sterkte toe.
K heb sws alles al wel vertelt aan dr, dus ze weet t allemaal en k voel me w echt heel veilig bij dr, dus k denk niet dat t echt heel erg gedwongen zal zijn
Ja, daarom, t klinkt te mooi om waar te zijn, maar zal proberen dr niet te veel over na te denken en t maar gwn te proberen of t werkt denk

Zwaar in welk opzicht? 😮 t lijkt niet zwaar tbh..
Iig bedankt voor je reactie ^^
Zwaar. Alles en dan ook echt alles komt boven. Je ziet beelden en eigenlijk lijkt het net of het zich weer afspeeld. Als ik 's ochtends EMDR had ging ik 's avonds niet eens werken of wat anders. Ik had last van huilbuien en doordat ik alles voor me zat gebeuren kreeg ik angstaanvallen. Dat bedoel ik met zwaar.
Maar dat is echt om een ervaring van iets wat gebeurd is? Bij mij is t omdat k begin dit jaar diabetes heb gekregen en dat niet echt goed verwerkt heb, dus daar zijn niet echt beelden van zeg maar. Of denk dat t op tzelfde neerkomt, maar dat t dan op een andere manier zwaar wordt?
Volgens mij komt het op het zelfde neer.
Naja, we zien t wel, morgen moet k naar de psycholoog, dus dan ga k zeggen dat k t ga proberen, en dan zien we wel wat dr gebeurt denk k
Reputatie 2
Badge +3
Hoi Annelyn en Kiyomi,

Denken jullie erom dat het geen chat-gesprek wordt? Volgens forumregel 7 mag dit niet:

7. Dating is niet toegestaan
Dating van forumleden via het forum van de Kindertelefoon of het forum gebruiken als chat is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum en ook het uitwisselen van gegevens.


Zo hebben andere jongeren ook de kans om te reageren.

Groetjes,

Hester
van de Kindertelefoon
Sorry Hester,
Naar mijn idee was het geen chatgesprek, maar we zullen er op letten.
Reputatie 3
Badge +2

Ik had een trauma en ik heb 1 keer emdr gehad, toen was het voorbij

Reageer