Vraag

Enge gedachtes

  • 31 March 2019
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,
Een half jaar geleden is mn oom overleden en een paar maanden geleden is mn opa overleden. Nu heb ik vaker enge gedachtes dat een ander familie lid overlijd en dat ik de eerste ben die het ondekt en dat er allemaal nare dingen gaan gebeuren. Ook heb ik het idee dat ik de laatste tijd veel banger ben in sociale situaties (zoals dat ik niet weet wat ik moet antwoorden op een vraag of in een gesprek en ik helemaal bang word).
Weet iemand wat ik zou kunnen doen?

Xx

2 reacties

Hey!

Wat naar dat enkele familieleden van je gestorven zijn!
Het is niet simpel om dat te verwerken en dat duurt een hele tijd.
Heb je het op één of andere manier kunnen verwerken? Ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf kijkt op welke manier jij hier graag mee om zou gaan.

Zoals Geen_Naam al zei treurt iedereen in hun omgeving, en zijn er dus veel mensen die hetzelfde voelen als jij. Zou je het zien zitten om eens met hen over te praten? Je kunt ook eens uithuilen, alles mag, ze zullen je begrijpen.

Misschien kan het jou helpen als je eens samen met een familielid gaat naar de plaats waar ze zijn gestorven. Vaak helpt dat een beetje tegen de angst om iemand dood te vinden.

Naast je familie zijn er nog mensen waar je bij terecht kunt, en die jou met plezier zullen helpen.
Bv. je mentor, de leerlingenbegeleider/schoopsycholoog of gewoon je vrienden.
Vertel hen dat je het lastig hebt met die overlijdens, en dat je sindsdien angsten hebt.

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!
Groetjes
Lot
Hey, Lammy,

Je kunt proberen om erover te praten met je ouders, die begrijpen je zeker wel! Ook kun je proberen om wat anders te gaan doen en afgeleid te worden.

Ik begrijp dat je een beetje bang wordt als er twee familieleden in korte tijd overlijden. Als je denkt dat je een trauma hebt, kun je daarmee naar een psycholoog.

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam

Reageer