Skip to main content

Hallo 

Ik ben een meisje van 17 jaar,

ik wil even wat vragen ik zit hier pas sinds kort op, maar ik wil even wat advies 

mij ben 3 jaar geleden in een depressie terecht gekomen en heb hier zoveel moeite mee gehad ook is mijn oma bij ons weg gegaan de reden van mijn depressie was wss omdat mijn ex 7 keer vreemd is gegaan dit heeft me erg onzeker gemaakt🙁 

opgegeven moment leerde ik een jongen kennen een hele lieve en leuke jongen ik ben nu ongeveer 2 jaar samen met hem maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind me gevoel naar hem te uiten ik merk dat ik me snel aan hem irriteer en dat ik snel boos wordt op hem heel raar want ben stapelgek op hem!!

ook ben volg ik nu therapie maar ik weet niet meer wat ik moet doen….. ik trek het niet voel me enorm hopeloos

ik ben ontzettend vermoeid en moe ik heb nergens meer energie voor en ga er zelf aan kapot 

heeft iemand alsjeblieft tips?🥺

Hey

Ik ga proberen alle dingen die je benoemt kort te behandelen.

Je hebt al langer last van depressie. Dat us zwaar. Het is jammer genoeg niet iets waarvan je zomaar van af bent. Proberen zoveel mogelijk de positieve mindset te houden door dingen te doen die je leuk vindt en waar je energie uithaalt. Of durf wat nieuws te proberen. 

Je oma. Je zal haar gerust missen, dat snap ik heel goed. Gun jezelf de tijd om te accepteren dat zij door is gegaan, dus dat jij dat ook moet.

Je ex. Ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is als iemand zovaak vreemdgaat. Vraag jezelf af hoe je dit hebt kunnen laten gebeuren. Het is gebeurd, en gelukkig ben je er vanaf, dan kan je er nu een paar levenslessen uithalen. 

Je huidige relatie. In corona-tijd blijkt dat heel veel mensen last hebben van terugkerende mentale problemen en vooral ook in relatie tot hun... Nouja relaties. Irritaties zijn normaal, maar kunnen wel negatieve gevolgen voor jullie relatie hebben. Het beste is om op zoek te gaan naar iets om je irritaties en frustraties in kwijt te kunnen. Zorg ook dat je niet heel de tijd op elkaars lip zit. 


Als ik jou was zou ik met jouwn probleem naar de huisarts gaan en kijken of die wat voor je kan betekenen.


Reageer