emotieloos

  • 1 August 2020
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Badge

Hoi ik ben Lilly en ik heb geen vrienden ik dacht dat ik ze had maar ze zijn backstabbing. Ik ben nu al 1 maand clean van selfharm maar ik heb het gevoel dat elke dag een challange is. Ik ben ookal 2 jaar niet meer blij geweest maar ik kan ook niet janken dus ik heb het gevoel dat ik emotieloos ben ofz


4 reacties

Hey Lilly

 

Wat een nare gevoelens waar je mee zit. Wel sterk van je dat je al een maand clean bent :thumbsup:  Echter snap ik dat dat ook niet gemakkelijk moet zijn. 

 

Wanneer mijn emoties “vast” zitten, helpt het me om daar met iemand over te praten. Praten kan met een familielid, vertrouwenspersoon op school, of professional, zoals de huisarts. Denk je eens naar één van deze toe te durven, of denk je (met iemand die je vertrouwt) naar de huisarts te kunnen? 

 

Hier staan een hoop alternatieven voor zelfbeschadiging opgesomd. Neem de lijst maar eens door, en schrijf eventueel de dingen op die je wat lijken. Op die manier heb je een lijstje met gezonde self harm-alternatieven bij de hand, voor wanneer je het moeilijk krijgt. 

 

Goed dat je dit topic geopend hebt. Schrijven (en praten) helpt. Houd daarom ook eventueel een dagboekje bij, of neem nu en dan eens contact op met de Kindertelefoon. De Kindertelefoon kan je een luisterend oor bieden, waar je anoniem je verhaal bij kwijt kan. 

 

Gr. Kenshin

Badge

@Kenshin ja ik praat er over met theo maar de mevrouw waar ik mee praat is nu op vakantie dus stelde ze voor om op de kindertelefoon site te gaan. Ik durf haar niet te vertellen dat ik soms selfharm ik ben bang dat ze me naar een kliniek stuurt, dat wil ik echt niet.

Je praat met een buurvrouw, die je voorstelde om deze site op te zoeken. Ok, fijn dat je bij iemand terecht kan. Wel snap ik je stress rond het vertellen van de self-harm. Denk je soms samen met haar een professional te durven opzoeken? Dat je aan self-harm doet, hoeft namelijk niet per se te betekenen dat je opgenomen moet worden. Wel kan het betekenen dat je professionele hulp kan gebruiken. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Je praat met een buurvrouw, die je voorstelde om deze site op te zoeken. Ok, fijn dat je bij iemand terecht kan. Wel snap ik je stress rond het vertellen van de self-harm. Denk je soms samen met haar een professional te durven opzoeken? Dat je aan self-harm doet, hoeft namelijk niet per se te betekenen dat je opgenomen moet worden. Wel kan het betekenen dat je professionele hulp kan gebruiken. 

 

Gr. Kenshin

Theo is een plek waar mensen naar toe gaan wanneer ze suicidale gedachteb hebben, heel eerlijk ik durf het niet te vertellen over selfharm. Ik ben bang dat ze me ergens naar toe sturen ofz

 

Reageer