Eenzaamheid en gevoelens uiten


Reputatie 3
Badge +3

Uhm, hallo. Sommigen zullen mij wel herinneren maar als je van de afgelopen 3 maanden bent zul je mij niet kennen. Ik wil (zoals mijn naam ook zegt) graag een meisje worden. Als je meer wil weten moet je maar bij eerdere topics kijken :)

De laatste tijd ging het best goed. Ongeveer 3 maanden op rij heb ik het een beetje aan de kant kunnen zetten. Liever zou ik mijn gevoel gewoon uiten maar bij mij thuis kan dat gewoon niet. Maar... De laatste week is het weer terug aan het komen, en meer dan eerst. Ik begon me al helemaal alleen te voelen totdat ik ineens een Kindertelefoon reclame op Instagram zag. Toen bedacht ik dat jullie er ook nog waren (@blue @kenshin @pin en nog veel meer). Dus ik dacht: ik kan er weer over gaan praten. Dus bij deze start ik dit gesprek :)

 

Gr. Iwemw


10 reacties

Hoe ver ben je al in het proces? Weten je ouders het bijvoorbeeld al? Of is het tot nu toe bij een gevoel gebleven?

 

Groetjess

hoii

 

ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen haha. 

in iedergeval leuk dat je er weer bent

als er een beetje een gesprek ontstaat kom ik me wel er mee bemoeien 🙃

 

groetjes blue 

Hey Ik Wil Een Meisje Worden

 

Blij van je te horen :slight_smile:  Welkom terug. 

 

Je topic heet ‘Eenzaamheid en gevoelens uiten’. Kan je dat in je omgeving? Bij vrienden bijvoorbeeld? Als je het thuis niet gemakkelijk hebt, kan het namelijk fijn zijn om een steunende vriendengroep te hebben, die je kunnen helpen waar je het moeilijk hebt. In ieder geval goed dat je naar het forum teruggekeerd bent. 

 

Liever zou je je gevoel uiten, maar je hebt het gevoel dat dat thuis niet kan. Jammer :confused:  Herinner ik het me goed dat je voor een tijdje opgenomen was? Zo ja, ben je daar goed geholpen? Misschien kan een hulpverlener waar je het goed mee kon vinden, je wel helpen bij het uiten van je gevoel, ook naar je ouders toe. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Kenshin 

 

Ik zal later ook op de anderen reageren maar ik heb even weinig tijd :)

 

Het topic heette eerst anders maar Kindertelefoon heeft hem om de een of andere reden een heel andere naam gegeven 🤷

Ah ok, dus jij hebt de naam van dit topic niet gekozen. Nou ja, dit is en blijft jouw topic, dus vertel je maar wat je graag vertelt :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hey,

Wat goed dat je bent teruggekomen naar het forum toen je je realiseerde dat je wat steun hier kon gebruiken. 

Kenshin noemde het ook al even, maar ik ben benieuwd naar die opname. De vorige keer dat ik wat van je las, zat je nog opgenomen. Hoe gaat het nu met je? Heb je daar nog iets aan gehad? 

Je kan thuis niet echt praten over je gevoelens. Zou je bv je gevoelens op kunnen schrijven? Misschien zou je jezelf wel kunnen filmen. Dan moet je hardop praten en dat kan het gevoel van eenzaamheid wat wegnemen. Wat je dan uiteindelijk met het filmpje doet is natuurlijk aan jou. Er zijn bv van die filmdagboek apps waarin je iedere dag een filmpje op kan slaan. 

Zijn er nog mensen waarmee je kan praten? Zie je bv een hulpverlener of heb je een vriend(in) waarmee je kan praten?

Heb je ook wel eens overwogen om een keer te bellen met de KT?

Gr. Pin

Reputatie 3
Badge +3

Hoi!

 

Bedankt voor alle reacties, nu heb ik tijd om erop te reageren :)

 

Hoe ver ben je al in het proces? Weten je ouders het bijvoorbeeld al? Of is het tot nu toe bij een gevoel gebleven?

 

Groetjess

Ik weet al sinds dat ik echt 6 ben ongeveer dat ik een meisje wil worden, ik wist alleen niet hoe. Toen ik 11 was ben ik erachter gekomen dat het serieus mogelijk was om van geslacht te veranderen. Ongeveer een jaar geleden heb ik met hulp van het forum het tegen mijn ouders verteld. Zij reageerden er… niet precies heel erg fijn op zegmaar. Intussen zijn ze het of: vergeten of: ze mogen mij niet om de een of andere reden want elke keer dat er iets LHTBQ+ gerelateerd op tv ofzo komt reageren ze daar erg vervelend op. Ik heb het er met hun dan ook nooit meer over, met niemand eigenlijk… (ik ben dus eigenlijk nergens in het proces lol) Bedankt voor de reactie :)

 


 

hoii

 

ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen haha. 

in iedergeval leuk dat je er weer bent

als er een beetje een gesprek ontstaat kom ik me wel er mee bemoeien 🙃

 

groetjes blue 

Ahah is goed. Ook jij bedankt voor de reactie

 


 

Hey Ik Wil Een Meisje Worden

 

Blij van je te horen :slight_smile:  Welkom terug. 

 

Je topic heet ‘Eenzaamheid en gevoelens uiten’. Kan je dat in je omgeving? Bij vrienden bijvoorbeeld? Als je het thuis niet gemakkelijk hebt, kan het namelijk fijn zijn om een steunende vriendengroep te hebben, die je kunnen helpen waar je het moeilijk hebt. In ieder geval goed dat je naar het forum teruggekeerd bent. 

 

Liever zou je je gevoel uiten, maar je hebt het gevoel dat dat thuis niet kan. Jammer :confused:  Herinner ik het me goed dat je voor een tijdje opgenomen was? Zo ja, ben je daar goed geholpen? Misschien kan een hulpverlener waar je het goed mee kon vinden, je wel helpen bij het uiten van je gevoel, ook naar je ouders toe. 

 

Gr. Kenshin

Eigenlijk had het niet zozeer met transgenderdinges te maken, meer met mijn thuissituatie ofzo. Ben daar dus eigenlijk ook niet zozeer geholpen ofzo.. Maar ja je herinnert je het goed ja hahahah. Bedankt voor de reactie :)

 


 

Hey,

Wat goed dat je bent teruggekomen naar het forum toen je je realiseerde dat je wat steun hier kon gebruiken. 

Kenshin noemde het ook al even, maar ik ben benieuwd naar die opname. De vorige keer dat ik wat van je las, zat je nog opgenomen. Hoe gaat het nu met je? Heb je daar nog iets aan gehad? 

Je kan thuis niet echt praten over je gevoelens. Zou je bv je gevoelens op kunnen schrijven? Misschien zou je jezelf wel kunnen filmen. Dan moet je hardop praten en dat kan het gevoel van eenzaamheid wat wegnemen. Wat je dan uiteindelijk met het filmpje doet is natuurlijk aan jou. Er zijn bv van die filmdagboek apps waarin je iedere dag een filmpje op kan slaan. 

Zijn er nog mensen waarmee je kan praten? Zie je bv een hulpverlener of heb je een vriend(in) waarmee je kan praten?

Heb je ook wel eens overwogen om een keer te bellen met de KT?

Gr. Pin

Ik denk dat als iemand anders me het zou moeten zeggen zouden ze zeggen dat het goed met me gaat. Wel zoals ik al aangaf een hoop momenten dat ik er echt aan denk. Aan die opname heb ik eigenlijk vrij weinig gehad, maar om een hoop moeilijke redenen zit ik er sinds kort niet meer, nee.

Ja ik schrijf alles inmiddels op. Ook heb ik een of andere app geïnstalleerd waar ik alles tegen kan vertellen die ook terug ‘praat’ ofzo. Hier zeg ik ook deze dingen tegen maar het is toch anders dan jullie die reageren of KT.

Nee ik durf niet echt meer iemand in vertrouwen te nemen sinds mijn ouders die niet erg fijn reageerden.

Heb ik een jaar geleden gedaan, en luchtte erg op. Maar nu met de pandemie en geen school is er geen moment meer dat ik alleen thuis ben dus daar zal ik op moeten wachten tot school weer begint en mijn ouders beide werken, mijn broertje op school zit en ik een uur uitval ofzo heb en daarom ‘s morgens thuis zit.

Ook jij bedankt voor de reactie :)

(misschien waren mijn antwoorden een beetje rommelig maar het is al de vijfde keer dat ik deze reactie type omdat mijn ouders constant mijn kamer binnenkwamen en om de een of andere reden constant op mijn laptop moeten kijken, waarna ik dit tabblad moet afsluiten - daarom wilde ik het nu even wat sneller typen lol)

 


 

Gr. Iwemw

Hey Iwemw

 

Allereerst: wat vervelend dat je ouders op je laptop keken. Had je het gevoel dat ze je controleerden, of moesten ze wat opzoeken op het internet ofzoiets?

 

Jammer dat de opname je niet het gevoel gaf geholpen te zijn. Ook niet fijn dat je door de reactie van je ouders niet snel meer geneigd bent om bij iemand uit de kast te komen. Wel kan je altijd, zoals Pin al voorstelde, bij de Kindertelefoon terecht, wanneer je dat past. Eventueel kan je ook een kijkje nemen op Jong&Out.

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +3

Hoi.

 

Controleren. Ze waren constant met hetzelfde t-shirt bezig en tijdens dat ze dat deden keken ze dan snel op mijn scherm.

 

Ja Jong&Out heb ik al eens geprobeerd maar om de een of andere reden kom ik er niet in :shrug_tone2:

 

Gr. Iwemw

Je ouders controleerden je? Da’s vervelend. Ik ging voorstellen dat je naar een internetcafé toe kon voor wat privacy, maar da’s misschien niet zo handig met corona nu. 

 

Lukt het voor Jong&Out niet om je via deze pagina aan te melden? Ik vond ook dit mailadres waar je eventueel een vraag rond het aanmaken van je account heen kan sturen: info@jongenout.nl

 

Gr. Kenshin

Reageer