Eenzaam nu ik op kamers woon

  • 21 May 2018
  • 4 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben nu net 17 en woon sinds een half jaartje op kamers voor mijn studie. In het begin was alles natuurlijk leuk en spannend omdat ik eindelijk "zelfstandig" ging wonen. Maar nu ik hier woon, zo ver weg van al mijn vrienden en familie is het allemaal toch wat minder. Ik heb hier mijn vrienden op school natuurlijk, maar die wonen ook allemaal buiten de stad. Zodra ik niet op school zit of aan het werk ben zit ik in mijn eentje op mijn kamertje. Ik probeer wel vrienden te maken en hobby's te zoeken, maar dat gaat helaas niet echt. Ik begin me behoorlijk eenzaam te voelen hier en begin weer heel erg in een depressiedipje te zitten...wat nu?

4 reacties

Ik zou kijken naar wat jij echt leuk vindt om te doen. Doe daar iets mee in je vrije tijd.
Ik zou kijken naar wat jij echt leuk vindt om te doen. Doe daar iets mee in je vrije tijd.
Ja dat is dus het probleem, ik zou niet weten wat ik dan zou moeten doen..
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Vervelend dat je je eenzaam voelt, ook al doe je er alles aan dat te voorkomen.
Je bent natuurlijk best nog jong als je op je 16de al op kamers gaat en gaat studeren. Denk je dat je leeftijd ook een belemmering is? Dus vindt je moeilijker aansluiting door je leeftijd?

En als het gewoon niet wil lukken is een studentenvereniging misschien wel wat. Echter heb ik totaal geen idee hoe zo’n organisatie in z’n werk gaat en of je er met je 17 jaar wel wat aan hebt. Uitgaan is ook lastig, want tja toch nog 17. Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan plekken bezoeken waar veel mensen zijn. Het is gewoon echt klote dat dit niet lukt. Misschien in het weekend meer contact zoeken met je vrienden ‘thuis’? Of dit nou door het fysiek bezoeken of even facetimen is, zal het je ongetwijfeld minder eenzaam laten voelen.

Mocht echt niks werken is dan het terugverhuizen naar je ouderlijk huis een optie? Of wil/kun je dit door welke reden dan ook niet?
Studentenvereniging heb je hier eigenlijk allemaal maar voor jongens. En het is inderdaad gewoon een rot leeftijd. Want overal waar ik heen wil mag niet heen. Terug verhuizen is helaas ook geen optie...

Reageer