Vraag

Eenzaam gevoel, maar wel vrienden

  • 16 April 2019
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik zit met een moeilijk uit te leggen en raar probleem: Ik voel me sinds de brugklas al eenzaam, terwijl ik veel contact met mensen heb. Ook heb een een redelijk goede vriendengroep, dus ik snap het niet helemaal. Ik zit nu in de derde en het gevoel is nog steeds aanwezig.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

6 reacties

Hi,
Ik ken dit wel een beetje.
Kennen je vrienden je ook echt? Ben je jezelf als je met hen bent?

Misschien kan het helpen om met iemand hierover te praten? Vriend, mentor, ouders, broers/zus?

Ik probeer het gevoel zelf altijd een beetje weg te drukken, ga gwn naar je vrienden. Zorg ervoor dat je niet te veel alleen bent, daar kan het erger van worden. En het meest belangrijke: wees jezelf.


Xxjee
Hey!

Ik denk dat jouw gevoel misschien deels uit onzekerheid komt, en deels omdat je wel veel mensen om je heen hebt, maar daar misschien niemand bij is die je echt honderd procent vertrouwt en waarvan je het gevoel hebt dat hij/zij jou begrijpt, een soulmate zeg maar.

Misschien kun je eens met één van je vrienden praten over gevoelens of iets waar je mee zit. Je kunt ook zeggen dat je er open voor staat als een vriend ene probleem heeft. Op die manier kunnen jullie ene hechtere band creëeren.
Je kunt ook eens wat vaker afspreken of contact opnemen met je vrienden, om meer het gevoel te krijgen dat je er echt bijhoort.

Je hebt nu een redelijk goede vriendengroep, maar dat wil niet zeggen dat je daarnaast niet nog nieuwe mensen kunt leren kennen.
Misschien kun je een nieuwe hobby (als sport, tekenschool, muziek,...) doen waarbij je met enkele leeftijdsgenoten bent. Je kunt je ook aansluiten bij een vereniging/club/internetgroep over iets wat jou interesseert.

Zoals Xxjee aangeeft zou je er eens met iemand die je echt vertrouwt over kunnen spreken, deze kan jou nog bijkomende tips geven.

Groetjes
Lot
Hi!
Mij zit met een beetje hetzelfde probleem. Ik heb ook wat tips die misschien helpen, hier komen ze: Praat veel met je vrienden, maak nieuwe vrienden door bij een ander clubje te staan bijvoorbeeld de mensen uit je klas, ga op voetbal of hockey ofzo want daar zijn vast ook nog mensen die aardig zijn😉 xxx
Hey allemaal,

Bedankt voor alle tips! Het zit alleen iets complexer in elkaar.
Aan de hoeveelheid contact kan het niet liggen, denk ik:
  • Ik heb veel contact met mijn vrienden.
  • Ik voetbal ook (2 keer trainen, 1 keer wedstrijd) en we hebben veel lol met het team.
  • Ik vul ook twee keer per week vakken. Daarbij heb ik ook een gezellige ploeg.
  • Ook doe ik vrijwilligerswerk in het dorps huis, ik help met het organiseren van feesten en ik draai muziek voor kinderen/jongeren. Met dat team heb ik ook goed contact.
  • Met mijn familie is het contact ook heel goed.
Maar als ik met mensen ben voel ik me alleen ofzo. Het is alsof er een bubbel om me heen zit of zo iets. Alsof alles door me heen gaat. Daardoor krijg ik het gevoel dat ik er niet toe doe
Zelf praat ik liever niet met andere over mijn gevoelens. Ik schaam me ervoor.

Sorry als het een beetje vaag is, ik vind het moeilijk om dit uit te leggen.
Hi,

Ik snap wel ongeveer wat je bedoeld. Ik heb dat ook wel eens. Dan ben je met vrienden en het is allemaal hartstikke gezellig, maar van binnen is het net alsof er iets mist.....

En ja, wat kan je daar tegen doen?
Sluit je jezelf onbewust ook af voor anderen? Ben je open over jezelf? Of doe je lief, leuk en gezellig zolang het maar niet over jou gaat?

Xxjee
Ik snap je heel goed... Ik heb ook zat vrienden waar ik veel contact mee heb maar toch voel je je eenzaam of alleen... Het enige wat voor mij echt helpt is muziek luisteren + afleiding of erover praten met een van m'n beste vrienden die ik 100% vertrouw.

Veel succes!

Reageer