Vraag

Eenzaam en bang om te praten

  • 19 July 2019
  • 1 reactie
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben Sc.m en ik ben 16 jaar oud. Het gaat erg wisselend met mij, de ene keer ben ik vrolijk en er hoeft maar en klein iets te gebeuren en ik ben verdrietig of bang.
Ik heb een paar dingen waar ik mee zit en ik durf het echt niet te vertellen tegen mensen en ook mijn ouders niet, maar mijn broertje en vriendin weten het als enige voor een deel alleen ik heb het idee dat ze het niet zo 'belangrijk' vinden.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit conflict met mijzelf zou kunnen verlichten?

1 reactie

Hey,

Wat werkt is om alles waar je aan denkt op de een of andere manier te uiten. Dat kan door het te vertellen aan vriendinnen, op dit forum, maar het kan ook door te tekenen, te dichten of te fotograferen.
Het voelde toch fijn toen je het aan je vriendinnen vertelden? Alleen denk je achteraf dat ze het niet zo belangrijk vonden, maar het vertellen zelf was fijn, toch? Door te tekenen, te schilderen, te fotograferen, etc. uit je je gedachten ook en dan kun je alles op een rijtje zetten. Soms wil je juist liever afleiding van je gedachten en dan kun je eens gaan wandelen in je eentje of iets leuks doen met je vriendinnen zodat je juist aan totaal andere dingen denkt.

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer