Eenzaam

  • 23 March 2019
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal...

Hebben jullie ook weleens dat je alleen thuis zit en je je opeens best wel eenzaam en anders voelt...? Dat heb ik nu in elk geval... Ik denk dat het komt omdat m'n vader nu weer eens een keer heeft afgezegd en ik hem nu dus al 6 weken niet meer echt gezien heb... Voor de rest heb ik wel gewoon genoeg vrienden en familie maar die zijn er op dit moment niet...
Hebben jullie misschien tips om hiermee om te gaan? Of misschien eigen ervaringen.

Alvast bedankt voor het lezen.
Groetjes, Alfred Pennyworth.

5 reacties

Hiya,

Ik voel me ook wel eens eenzaam, laatst nog om heel eerlijk te zijn.
Wat ik dan doe is mezelf bezig houden.
Je weet dat je later niet meer zo gaat voelen, dus wacht je gewoon tot het over is..
Mijn favorieten zijn:
-Een horrorfilm kijken. (als je daar van houdt)
-videobellen met vrienden en lekker eens je suf lachen
-iets productiefs doen (idk of dat een woord is, sorry) dus bijvoorbeeld, je kamer opruimen, je wiskundehuiswerk maken etc.
-Of misschien juist een lachfilm kijken en je eens suflachen 😆)
-lezen
-etc

Naar mijn mening leer je je het beste kennen op dit soort momenten, en zijn dit soort momenten ook erg nuttig. Dus 'geniet ervan'.

Mijn lijstjes zijn tegenwoordig helemaal niet meer lijstjes die ik van het internet heb..., dus ik weet niet zeker of dit een heel goed lijstje is, sorry.

https://youtu.be/kTkWlanWNOU
https://youtu.be/7pCuaiiP3ZA

(misschien heb je meer aan dit)

Het moment gaat wel weg, en is waarschijnlijk nu al weer voorbij.

Dus vertel eens:
Hoe heb je het gedaan?'

Misschien heb ik er ook nog iets aan..☺️

*een virtuele knuffel van Maii*
Hi Alfred P

Vermoedelijk vinden wel meer mensen zich in de eenzaamheid die je beschrijft. Zelf kan ik vrij lang alleen zijn zonder me eenzaam te voelen, maar nu en dan zijn er momenten waarop een vriend of huisgenoot in de buurt fijn zou zijn.

Zoals in bovenstaande reacties voorgesteld wordt, kan je je afleiden door bijvoorbeeld op het internet rond te surfen. Soms kan het ook fijn zijn om even te gaan wandelen. Vaak kom je dan wat medewandelaars tegen. Als je graag even met iemand praat, kan dat met de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Ik snap wat je bedoeld, ik heb buiten school nauwelijks contact met leeftijdsgenoten.
Ik probeer dan met mensen online te praten (discord/skype) en dan te gamen.
Zo heb ik afleiding (en een vlucht uit de realiteit)
Bedankt voor de snelle reactie :D
Het is niet per se dat ik niet genoeg vrienden heb, het is meer dat ze er op dit moment even niet voor mij zijn. Dit komt ook grotendeels omdat ze niet weten dat ik mij nu zo voel.
Maar mn aandacht ergens anders leggen zoals bij spelletjes is in elk geval een goede tip! Bedankt daarvoor.
Hey, Alfred Pennyworth,

Ik voel me ook af en toe zeldzaam, omdat ik geen vriendin heb. Wat je kunt doen, is online spelletjes spelen en kijken of je zo nieuwe vrienden kunt maken?

Groetjes,
Geen_Naam

Reageer