Een jongen of een meisje?

  • 13 May 2018
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,
Allright, ik zal eerst even kort iets over mezelf zeggen. Momenteel ben ik 13 jaar, maar over een maandje 14. Ik zit in de eerste van het gymnasium. Ik ben een meisje, maar, dat is toch lastig om te zeggen. Want voel ik me zo? Tot kort voorheen had ik lang haar en meidenkleding. Maar altijd toch al wat stoerder geweest. Geen make-up, geen jurken, geen tuttige dingen. Vroeger, toen ik kort haar had, werd ik wel een aangesproken met 'hij' 'die jongen'. Ik vond het fantastisch. Nu is mijn haar weer kort. Nog niet jongenskort, maar jongensmetlanghaarkort. Wauw, wat een woorden. Het is net boven mijn schouders.
Ik draag geen jongenskleding, wel van de damesafdeling. Maar stoer. Jeans, shirts, vesten.. Let er altijd op dat het niet 100% girl te kleden. Maar, het allerliefst zou ik mijn haar écht kort maken, bij de jongens shoppen en met hij worden aangesproken, wat nu niet meer gebeurt. Alleen.. niemand weet hiervan. Ook mijn ouders niet. Niemand. Maar ik durf het echt niet te zeggen. (Dus roepen het te moeten zeggen werkt ook echt niet). Daarbij wil ik ook echt niet 100% een jongen zijn. Mijn eigen geslachtsonderdeel wil ik wel houden oeps xD Maar ooit, zou ik het wel fantastisch vinden om het sterke lichaam van een jongen te hebben (Ik heb wel al een sterk gebouwd lichaam hoor. Maar dan nog).
Wat moet ik doen? Het zeggen lukt me niet.. onopvallend en altijd geheimhouden is ook zo'n opgepropt gevoel.. Aah..
Straks pesten mensen me, als ik het zeg? Ik wordt al zo enorm gepest.. Straks accepteren ze me niet... 😢

2 reacties

Heyy graaganoniem123,

Het is mogenlijk dat jij een transgender bent, of misschien wel een beetje transseksueel.
Als je onzeker bent over je kledingstijl, probeer eens een kledingstuk van een jongen een dagje naar school aan te doen, en kijken op welke manier anderen reageren.
Je had het ook over een sterk lichaam van een jongen hebben maar wel je geslachtsonderdeel te houden, dit kan gelukkig in Nederland, door hormonen te nemen kun je je borsten kwijtraken en dan is het alleen nog maar een kwestie van veel sporten, en hierbij kun je de hele rimram houden(Vagina, baarmoeder, eierstokken, etc.) (Als dit was wat je bedoelde met jongenslijf).
Dat je het niet durft om te zeggen begrijp ik helemaal, is ook niks mis mee, alhoewel het een hele grote last kan meebrengen. En als mensen je pesten, gewoon negeren, ze verdienen je niet, wees jezelf en ben niet bang om het te uiten. Het handigst lijkt mij (voor mij was dit het fijnst)om het aan één persoon te vertellen, dan heb je meer kans op acceptatie dan in een grote groep, en da's ok meteen een hele opluchting, neem bijvoorbeeld een goede vriend/vriendin. Dan kun je later alles een beetje uitwerken en misschien kan hij/zij helpen met het vertellen en emotionele steun geven.

Hoop dat je er wat aan hebt
Xxx Florisjuhh
Oh ja, probeer ook eens naar dit te kijken: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/68465-transgender-of-transseksueel-wat-is-het-verschil.html

Reageer