Vraag

Dystyme stoornis .help

  • 30 September 2018
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi ,
Ik heb dysthyme stoornis
Voor mensen die niet begrijpe chronische depressie .
Maar ze zeggen dat het een milde depressie is maar echt jongens ik geloof er geen bal van en ik heb dit al bijne meer dan me helft van me leven heb me altijd amders gevoeld en ik trek dit niet meer. Ze zeggen ja tis te behandelen maar hoe dan ? Ik word maar een de pillen gezet en zeggen et helpt maar merk er geen ene bal van en hoe moet ik nu verder help ik kan het niet meer
Pleas help ik weet niet meer
Gr lian

3 reacties

Hey Lian,
Misschien kun je dit met een psycholoog bespreken, misschien helpt het voor jou beter om te praten i.p.v medicatie. Ook kun je met de huisarts praten over het feit dat de medicatie niet helpt voor jou. Het is namelijk wel prettig als de medicatie niet werkt dat je ze niet meer hoeft in te nemen vanwege de vervelende bijwerkingen.
Hey Lian123

Wat vervelend dat je dysthyme stoornis hebt. Het is inderdaad heel frustrerend wanneer anderen zeggen ‘dat het wel meevalt’, terwijl je zelf heel erg lijdt. Je mag het altijd aangeven als je het gevoel hebt dat een behandeling niet werkt. Het is heel normaal dat niet elke behandeling helpt voor elke persoon. Soms is het even zoeken. Het kan frustrerend en vermoeiend zijn om dat telkens te moeten aangeven, maar als je eenmaal een behandeling gevonden hebt die je ligt, is het vast de moeite waard. Zoals @KarelDeGrote zegt, kan je bij je huisarts en psycholoog terecht.

Ik vind het heel sterk van je dat je bent blijven doorzetten, ook al heb je het niet gemakkelijk. Op dat doorzettingsvermogen mag je trots zijn.

Groetjes
Kenshin
Hey! Ik ben ook gediagnoseerd met dystyme stoornis, ik zoek hier ook nogsteeds hulp voor en kk weet precies hoe je je voelt. Mij wouden ze nooit helpen en nu ben ik hier met 18 depressief, en weer teruggevallen in wat ik vroeger altijd deed, snijden. Ik weet hoe het is om je anders te voelen, het is super vervelend om het mee te maken. Laat je niet gek maken door jezelf of anderen, jij kunt dit aan! I believe in you ❤️

Reageer