Vraag

Durf niet meer

• 7 November 2017
  • 41 reacties
  • 496 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik denk aan zelfmoord en wil mij zelf gaan snijden. Ik weet dat ik hulp moet zoeken en dat probeer ik ook.

Ik wil niet meer naar de lessen van mijn mentor want ik heb gezegd dat ik aan zelfmoord denk en ik zou vandaag zeggen dat ik depressief ben en dat ik mij zelf wil gaan snijden maar ik kon het niet dus heb ik mij maar ziek gemeld ik wou niet meer naar zijn lessen gaan.

Mar dat is niet de enigste reden

41 reacties

Ja ik weet zeker dat ze mijn ouders niet gaat inlichten dus daar ben ik wel blij om en als ik mij fijner ga voelen door de gesprekken dan ben ik wel blij
Je mentor heeft je moeder al gebeld, maar de gesprekken die je met die vrouw hebt blijven tussen jullie? Dat is fijn om te weten. Ik ben benieuwd hoe dat gesprek maandag gaat gaan, maar heb er wel vertrouwen in.
Dat was mijn eerste vraag ook en het blijft gelukkig tussen ons tweeën
Ok, tegen haar kun je open zijn. Supergoed dat je nu die begeleidster hebt, die gaat je vast kunnen helpen! Je hebt dat goed aangepakt!
Hoi,

Wat fijn dat er opeens zoveel vooruitgang is! Super fijn dat je nu met die vrouw kan praten, je je oké voelt bij haar, het tussen jullie blijft en het niet naast de klas is! Echt fijn!

Wel een beetje jammer dat je mentor het zomaar tegen je moeder heeft verteld. Je kunt nog een keer naar je mentor gaan en zeggen dat je er niet zo blij mee bent dat hij dat heeft gedaan en vragen of hij er eerst met jou over wilt praten voor hij zoiets doet. Goed dat je al meteen dit soort dingen heb besproken met die vrouw! Slim en knap!

Je kunt er ook zelf over beginnen bij je moeder, maar soms kun je slapende honden beter niet wakker maken. Dus als je niet wilt dat ze het weet, kun je er misschien beter niet over beginnen. Alleen als je er zekerheid over wilt zou ik het wel doen.

Gr. Pin
Het is misschien wel een slim plan om maandag naar mijn mentor te gaan en vragen of hij het eerst met mij wil over leggen en ik wil dan ook vragen wat hij heeft gezegd dan weet ik dat
Dat lijkt me een goed plan. Je mentor kan zijn kant van het verhaal uitleggen, en jij die van jou. Je mentor wilde je waarschijnlijk alleen maar beschermen, maar had jou toch eerst moeten inlichten vind ik.
Inderdaad, je krijgt zekerheid over wat je moeder weet, zonder dat je het met haar erover moet hebben. Moest het dan op een dag toch tot een gesprek komen tussen jou en jouw moeder, dan weet je tenminste wat ze al weet en wat niet.
Ja ik ga het vragen en dan kijk ik wel wat hij zegt en of ik het een goeie rede vind
Top, doe dat! Je hebt recht op het antwoord.
Goed dat je dat gaat doen!
Ik heb het niet gevraagde maar heb wel weer een gesprek met die vrouw gehad het was weer fijn om met haar te praten maar ga morgen proberen te vragen aan mijn mentor
Ik ben superblij dat die gesprekken met die vrouw je goed doen :)
Vraag dat morgen maar aan je mentor. Wees nu vooral trots op jezelf op de vooruitgangen die je gemaakt hebt, want je zat heel diep, en hebt toch nog de kracht gehad hulp te halen.
Fijn om te horen dat de gesprekken goed gaan! Misschien kun je het wel met die vrouw bespreken dat je het eng vind te vertellen. Wie weet heeft ze nog tips of wilt ze je helpen!
Gr. Pin

Reageer