Vraag

Dubbele pech

  • 31 January 2022
  • 31 reacties
  • 735 Bekeken

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik wilgraag vragen wat ik moet doen. Ik zal vertellen wat er aan de hand is. Ik ben een jongen van 12 en ik ben eigenlijk best wel verliefd op een meisje. Ik wou haar een tijdje geleden vragen maar er kwam wat tussen. Dit is wat er gebeurde. 

  1. ik zit op handbal en zij ook en ze zit bij mij op school. Net voordat alles weer dicht moest hadden we training. En we moesten een worp en een houding leren die ik echt niet goed kan. het lukt me gewoon niet goed. De trainers een man en een vrouw die dachten dat ik aan het verpesten was en het extra deed. Maar dat was niet zo ik kon het gewoon niet. Maar toen kreeg ik daar te horen van ga maar naast het doel staan en draai je maar om. We hoeven je niet te zien als je zo doet. Dus ik sta daar de hele tijd. Ik wist niet wat ik moest doen. Gewoon maar stom staan. En mijn handen  had ik op de rug of soms in mijn zij en ik wist niet hoe ik moest doen. En mijn kniesokken waren afgezakt en daar lachten ze om.  Ik kon hun niet zien want ik stond andersom. Ik voelde me heel onzeker ook.En zij was daar dus bij.  Ik vond het echt erg.
  2. . en toen later op school was ik in de gymles met een andere jongen een beetje aan het lol maken, ik geef toe dat we wel vervelend waren. En daar gebeurde het mij weer. Ik moest voor straf opdrukken en aan het wandrek en toen met mijn handen op dat wandrek  blijven staan  . Het is zo gek dat ik dat toen ook moest.  En zij was daar ook bij zit ook bij mij in de klas.

En nou durf ik haar dus nooit meer te vragen om verkering. Ik ben bang dat zij mij een sukkel vind omdat ik zo voor kijk heb gestaan. want ze moesten allemaal om me lachen en zij lachte ook wel. Ik heb niks verder aan haar gevraagd ik weet het niet. Ik stond er zo belachelijk en beschaamd bij dat ik echt denk dat ik voor de meisjes en voor haar nu een echte loser ben.

wat moet ik doen? het haar uitleggen? Of excuses maken dat ik zo schamend af ging ? kunnen jullie mij helpen ?

Verdrietige groetjes van Julian


31 reacties

Haii

Ik denk niet dat dat iets veranderd zou hebben eraan. Als een vriend / vriendin in school zoiets doet, vinden we hem / haar ook niet opeens stom of raar, we lachen er juist om omdat dat soort dingen grappen zijn. Als je voor haar wilt gaan zou ik het gewoon alsnog doen hoor. Gewoon vragen, als ze je een sukkel vindt zal je dat wel merken, maar het zou me verbazen als ze je voor zoiets afwijst!

Succes!

Reputatie 3
Badge +2

Hey Julian,

Wat vervelend zeg! Echt naar dat die leraren dat zo doen, en dat iedereen je dan zo uitlacht. 

Ik weet niet of je al echt met haar hebt gepraat, want anders is dat wel een goed idee. Om eerst even een leuk gesprek te hebben samen. 

Als je dat (al) hebt gedaan, dan kan je het misschien uitleggen, en vragen of iedereen je nu een sukkel vind. Misschien is dat namelijk helemaal niet zo en lijkt dat alleen maar. 

Van dat lachen betreft, het kan best zijn dat ze gewoon mee lachte omdat iedereen aan het lachen was. Je weet het nooit! 

Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat je hier iets aan hebt 

Groetjes :D 

Hoi julian

Ten eerste excuses voor je straf bij die handbal hoeft dus niet want dat was gewoon heel gemeen van die mensen. wat dom  om je zo neer te zetten. En je kunt er toch niks aan doen als je iets niet zo goed kunt ? Echt dom. Voor de straf bij de gym hoeft ook niet die excuses want we doen allemaal wel es wat geks en beetje lol maken en dan krijg je een keer straf, helemaal niet erg.  Ik vind de straf wel stom trouwens, je zo neer zetten. en dat ligt dus niet aan jou maar aan die volwassen mensen die jou straffen ! En over dat meisje en hoe zij over jou denkt.  Voorbeeldje: mijn vriendje waar ik verkering mee heb doe moet wel eens in de hoek bij de sport, echt ouderwets. En andere jongens ook. En ik denk daardoor echt niet anders over hem hoor ! Hooguit als ie er echt om vraagt en heel vervelend doet dat ik denk had je nou even gedragen, zoiets. En als ie er elke week staat dan ga ik er wel wat van zeggen. Maar die ene keer dat jij straf had , ik zou als ik haar was je juist wel cool vinden en steunen ! Ik denk dat je rustig met dr kan gaan praten en je mag ook best zeggen dat je onzeker bent vinden meisjes helemaal niet erg ! En als ik dat meisje was kreeg je een super hug ! :couplekiss:  en ik zou dan zeggen als je weer straf krijgt om niks kom ik naast je staan !

No ga gewoon naar dr toe en dan moet het goed komen

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Hey Julian,

Wat vervelend zeg! Echt naar dat die leraren dat zo doen, en dat iedereen je dan zo uitlacht. 

Ik weet niet of je al echt met haar hebt gepraat, want anders is dat wel een goed idee. Om eerst even een leuk gesprek te hebben samen. 

Als je dat (al) hebt gedaan, dan kan je het misschien uitleggen, en vragen of iedereen je nu een sukkel vind. Misschien is dat namelijk helemaal niet zo en lijkt dat alleen maar. 

Van dat lachen betreft, het kan best zijn dat ze gewoon mee lachte omdat iedereen aan het lachen was. Je weet het nooit! 

Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat je hier iets aan hebt 

Groetjes :D 

Ik ben het hier helemaal mee eens ! En ik hoop Julian dat je niet zo verdrietig meer bent, ik leef met je mee  :kissing_heart:

-xxx- Ellen

Reputatie 7
Badge +17

Super bedankt ! Ik voel me al wat beter hoor. Ik zal vanavond haar eens gewoon gaan vragen. Even moed krijgen en dan er naartoe. Dank u allemaal !

Groetjes Julian

Reputatie 5
Badge +4

Hey, ik snap dat je je schaamt en wou dat dit niet gebeurd was maar iedereen heeft wel eens dingen in het leven waar diegene zich super erg voor schaamt! Dat weet je niet van iedereen omdat ze zich ervoor schamen. Probeer te denken, er zijn ergere dingen in de wereld. Ik ben een kind en mag fouten maken. Maak je geen zorgen om het meisje, als ze je om dit ding niet meer leuk vind dan is dat haar probleem. Als ze jou leuk zou vinden is dat niet in een keer hierdoor weg. Dat ze lacht betekend niet dat ze je uitlacht, ze lacht gewoon mee met de rest. Ze wil er ook bij horen ( denk ik). Groetjes van mij(:

Reputatie 7
Badge +17

-onnodige quote verwijderd-

Dankjewel! Je hebt ook gelijk hoor. Zo moet ik er ook over denken want soms heb je zoiets. En dat kan een ander ook gebeuren. Ik hoop zelf dat ik niet zou lachen als iemand zo moet staan ofzo. Maar ze staken mekaar aan denk ik ook. Ik voel mij al veel beter hoor. Dankjewel.

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Julian12

Wat naar dat je straf had in het bijzijn van je crush. Ik snap dat je je schaamt, maar het is niet erg hoor! Zoals @Nolaf456 al zei: Dat ze lacht betekend niet dat ze je uitlacht, ze deed waarschijnlijk gewoon mee met de rest. Ik zou het gewoon aan haar vragen. Fouten maken mag en dat is helemaal niet erg, je leert er zelfs van. :) Maar goed, ik hoop dat je je al wat beter voelt. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel! Ik had nog steeds wel schaamte maar het wordt al veel minder door wat iedereen zegt hier.  En wat jij zegt klopt wel ik leerde er van want bij gym pas ik wel op voortaan haha 😊😊. En bij handbal wil ik met de trainers praten. Zeggen dat ik het echt niet kon. Niet vervelend wou doen. En dat ik dus liever niet in de hoek ga als ik wat niet zo goed kan. 

Bedankt hoor ! Grtz en liefs X Julian

Hoi Julian, ik had het er nog over met mijn zusje ( 11) en die zei : ik zou hem lief vinden, stoer, schattig,  het zielig vinden , ook wel een beetje grappig en ondeugend, en als hij onschuldg is boos op de lerares.  En ik zou hem wel willen leren kennen, weten wt voor jongen dat is. dat zei ze :) En ik denk dat de meeste meisjes er wel zo over denken kijk maar naar de reacties :) heb je al met haar gepraat ? k hoop dat het goed was, En wat ook zo is: als zij je hierom niet leuk vind is het ook geen leuk meisje toch? Ik zou nooit een jongen om 2 x straf krijgen afwijzen :) en de anderen hier ook niet ! laat je weten als je haar hebt gesproken?

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +17

 

Lieve groetjes Ellen -xxx-

 

Haha dankjewel Ellen. Lief van haar. Het is wel een opluchting en steun wat iedereen hier zegt tegen mij 😊😘 ik laat meteen horen als ik haar heb gezien!  Gaat best goed hoor nu. Ik hoop met jullie allemaal ook !! 

Grtz liefs Julian XXX

 

 

Reputatie 7
Badge +19

En kan je vertellen of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi allemaal. Ik heb wel gevraagd ook aan anderen en haar en ze bekijken mij niet anders gelukkig. Vonden me juist wel grappig, zielig, stoer enzo precies zoals jullie zeiden en ja de straf zag er dom uit maar word er niet op aangekeken 😄 voelt wel opgelucht.  Maar ik wil het toch liever niet weer haha ;) . Nou en ze vind mij heel aardig en knap en van alles maar ze is niet verliefd. Maarja het moet wel van 2 komen dus ik droom lekker verder over nieuwe leuke lieve mensjes die ik ga tegenkomen 😊 ik ben nu best happy dat ze mij iig geen loser vinden.  

Heel veel thanks nog weer ! Ik blijf mooi op dit forum ik heb nog vragen genoeg van binnen en help graag anderen. Grtz en dikke kus Liefs Julian XXX

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Julian12

Gelukkig dat ze je niet anders bekijken. Wat stoer en dapper van je dat je het aan haar hebt gevraagd! 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +17

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Dankjewel 😘👍

Reputatie 7
Badge +17

Even testen want alles wat ik reageer word gecheckt 🤔

Wat dapper dat je haar heeft gevraagd  !!!!!

Super goed gedaan!!!!

 

X Zelle 

Reputatie 7
Badge +17

@Zelle  dankjewel ! Ik moest wel even moed verzamelen maar ik dacht meer vernederd kanik toch niet worden 😉 dus ben ik naar de meiden gegaan en heb het gewoon met een soort lach gevraagd zovan nou ik stond er ook mooi bij ofnie ? En toen gingen ze wel lachen maar ze zeiden wel dat ze het stom vonden van dat mens enzo. Dus het kwam wel goed !

Grtz liefs Julian X

Hoi Julian ik keek even naar jouw topics want ik zag je mooie gedicht heb ik een vraag bij gezet. Maar toen zag ik dit verhaal en ik snap jou helemaal.  I k heb zelf bij een watersport meegemaakt dat ik, omdat ik later dan de rest boven water kwam, dat ik op de kant werd gehaald, en in mijn zwembroek tegen de lange muur werd gezet er midden voor. En er waren zeker 70 kinderen in dat grote bad en de straf duurde bijna 30 minuten. Ik mocht niet om kijken en als ik dat wel deed riep ze via de omroep installatie  kei hard “handen op de plek en kijk voor je ! “ en ik heb met mijn handen op de rug staan opdrogen, ik werd heel koud en mijn haar plakte op mijn hoofd van dat chloor . Het was verschrikkelijk. Ik begrijp jou als je dat zegt van dat lachen mij sneed dat ook door mijn ziel maar bleek later dat de meesten gewoon lachen uit onzekerheid ze zien daar een jongen zo staan en weten ook niet hoe ze moeten reageren en dan maar lachen plus dat het ergens ook grappig is. Maar voor jou niet ! dat gevoel begrijp ik helemaal. Ben je ook van handbal af gegaan ?

Maar gelukkig lees ik nu ook dat het goed kwam, mooi en fijn !  En ik vind het echt gemeen dat grote mensen soms zulke  vernederende en wrede straffen geven waar je je helemaal van  rot schaamt ik kan nog steeds niet tegen dat mensen af gaan dan leef ik mee.  Je zei ergens ook dat je wel eens in de hoek staat, nou ik ook maar dat gaat weer voorbij is meestal maar 5 minuten of 10 en dan is het weer over maar ook dat is niet echt leuk. Zorg maar beter dat het je niet overkomt :slight_smile:  ik ben sinds toen ook bijna  ‘braaf’soms vind ik dat wel lastig maar echt liever braaf dan dit.

Heb je intussen een lief gevonden ?

Hartelijke groet van Sankonijn

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Sankonijn  dankjewel voor je reactie ! Dat is ook nogal een verhaal zeg ! Heel erg  als ik dat lees en denk aan mijn eigen ervaring ,  nu denk ik van eigenlijk als iemand dat overkomt zou je er met de hele klas naast moeten gaan staan. Maar dat doe je niet gauw want iedereen wil voor zich geen straf ! En niet afgaan.  Dat is wat ze dus doen die mensen die dat geven.  Goed dat je het verwerkt heb ik ook gedaan . En ja ik ben er af gegaan heb nog een sport over karate en ik zeil veel.  En dat laatste klopt ik merk dat ook bij mezelf dat ik een stuk voorzichtiger ben ook hier op het forum, ik ben banger dan vroeger om straf op te lopen en aantekeningen en waarschuwingen enzo. Dus ik kijk heel erg uit wat ik doe :) dus dat snap ik van je en ook wel fijn dat je het zegt want dan begrijp ik nu ook dat dat niet alleen ik ben die dat doet door zo'n ervaring ! Lucht mij op :)

Dankje dus nogmaals voor het verhaal !! En veel sterkte ook !

Liefs groetjes Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Ahh @Julian12 wat goed dat je haar hebt gevraagd, ik wil je nu echt een hug geven😊

 

Wat schattig ook he

 

MCES 

 

Hoi Julian  bedankt voor je antwoord, en het klopt inderdaad. Ik ben ook voorzichtiger. Karate is vet ! En je zeilt ook, dat lijkt me ook mooi, waar ik woon is helaas niet veel te zeilen haha. Bij mij kun je zeg maar meer de heuvels in.  Je mag hier niet vertellen welke streek je woont geloof ik.  Maar je hebt gelijk met wat je zegt. En ik merk ook dat ik me het nu heel erg aantrek als ik straf krijg of iemand me afsnauwt bevoorbeeld. Vind ik verschrikkelijk.  Daarom ga je juist heel voorzichige leven. maar ik wil ook eiglk niet mijn hele puberleven altijd maar bang zijn voor fouten dus soms maak ik wel gewoon plezier :wink:  

Hartelijke groetjes Sankonijn

Reputatie 7
Badge +17

@Sankonijn  ik heb dat ook hoor, dat ik steeds denk  oh als ik nu maar niet iets fout doe zodat ik straf krijg. Maar het moet slijten ik merk wel dat ik wat vrijer word weer :)  maar de schrik zit er in, dat is waar heb ik ook.  Misschien is het ook wel weer positief want nu blijf ik iig opletten. Thanx !

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +3

-onnodige quotes verwijderd-

Hey Julian, Met Rowena

Ja het is heel vervelend om te horen. Als je haar nog leuk vind pribeer misschien dan naar een plek te vrengen waar geen kinderen zijn en vertel hoe je voelt.  En misschien probeer je excuses aan te bieden bij die meneer en die mevrouw bij handbal en leg jou kant van dd verhaal uit.

Groetjes Rowena

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Rowena  het is goed gekomen hoor ! :)  Na de straf heb ik met haar gepraat en gewoon gevraagd en het viel allemaal mee ! Het was natuurlijk wel een stomme straf maar iedereen vond dat het niet aan mij lag en iedereen vond die lerares raar bezig :) dus ik was bezorgd en voelde me wel  slecht na de tijd maar dat ging weer over :)  en van handbal ben ik af gegaan en andre dingen gaan doen gelukkig heb ik nog hobby's over haha. Ik heb wel andere topics waar je dat kan lezen.

In elk geval dankjewel voor je reactie ! :)

Grtz en liefs Julian X

Reageer