Vraag

Droom over zelfmoord.

  • 26 January 2019
  • 6 reacties
  • 655 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi.
Dit is een beetje heftig eigenlijk, maar Uh...
ik had laatst een droom over zelfmoord ofzo.
ik weet het niet meer helemaal precies, maar het ging erover in iedergeval.
Ik weet niet of ik het zeg deed, of iemand anders ofzo...
mnu dacht ik laatst:
Is dit erg?

ik bedoel... Ik wil helemaal niet dood ofzo.. Maar... zij heb er toch wel over gedroomd.

Ik wil het eigenlijk niet dramatisch maken ofzo. Maar ja.
Misschien denkt mijn onderbewust zijn erover ofzo?

Ik vind het heel raar en ik weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet.

Ik ben bang dat als ik het mensen vertel (over mijn droom) dat ze dan meteen denken dat ik dood wil ofzo.
Wat niet zo is, btw.
Mij wil helemaal niet dood.
Maar ik heb er wel over gedroomd.
Over dood.
Mog over zelfmoord.

Ik vind het heel raar eigenlijk en ik wil het eigenlihk het liefst zo snel mogelijk vergeten.

Weet iemand misschien wat dit is?
Of wat de bedoeling hiervan was?
ik snap er zeg namelijk vrij weinig van.

Ja dat was het dan, ik wilde het gewoon even delen, denk ik.
Doei.

6 reacties

Hey!

Je droomt om de dingen die in je leven gebeuren te kunnen verwerken. Het zou dus best kunnen dat iemand in je omgeving zelfmoord heeft gepleegd of je op televisie iets hebt gezien over zelfmoord. Het is dus niet per se ernstig. Als het vaker voorkomt dan raad ik je wel aan er met iemand over te praten.

Sowieso kom je nogal overstuur over en raad ik je dus aan om er met iemand over te praten. Je kunt natuurlijk altijd bellen of chatten met de Kindertelefoon of met iemand in je omgeving praten die je vertrouwt.

Groetjes, Anoniempje
Ik droom al vanaf jonge leeftijd (7-8 jaar) over zelfmoord en het sterven van mensen waarom ik geef. Ik begrijp dat dit verontrustend kan zijn en ik raakte hiervan vroeger vaak overstuur. Het heeft er zelf voor gezorgd dat ik te bang was om te gaan slapen.

Ik denk niet dat dromen een of andere betekenis hebben en ik ben er gewend aan geraakt. Daarom trek ik mij er niks meer van aan.
Hoi,

In een droom verwerk je dingen die je op een dag hebt gezien, hebt gedacht en ervaart. Dat, en allerlei random dingen die je hersenen erbij bedenkt.

Het kan dus dat je iets hebt gehoord, gezien of gelezen over zelfmoord. Dat hebben je hersenen dan verwerkt in een droom en ze hebben er dan het verhaal van gemaakt dat jij een einde aan je leven maakte.

Dat betekent dat je dus helemaal niet dood hoeft te willen om dit te dromen. Het hoeft oprecht niks te betekenen.

Ik vind het vooral naar voor jou dat jij je hier naderhand zo naar door voelt. Je bent bang dat je misschien toch wel ergens dood wil ofzo? Maar dat terwijl je er bijna bang voor bent en absoluut niet dood wil!

Je hebt echt geen enkele reden om bang te zijn. Jij hebt controle en gaat echt geen eind aan je leven maken.

Ik denk dat je hier best met mensen over kan praten hoor. Iedereen droomt wel eens iets vreemds. Dat zegt helemaal niks over jou. Ik droom ook soms echt hele vreemde dingen, zonder dat ik er iets echt van wil of denk.

Gr. Pin
Badge

Hallo

Waarom heb ik deze droom elke dag, vrees ik

Badge

Hallo

Dit is het ergste dat voor mij kan zijn

Reputatie 4
Badge +3

he lotje04 dat is natuurlijk niet heel fijn om daar over te dromen.

maar zolang jij terwijl je gewoon wakker bent daar niet aan zelfmoord denkt is het waarschijnlijk gewoon pech dat je daar over droomt en dan is het niet heel erg. Al is het wel vervelend natuurlijk.

Er wordt ook vaak gezegd dat je droomt over dingen uit je omgeving, heeft misschien iemand die je kent dit soort problemen? Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit zo is want ik droom vaak over hele gekke dingen.

 

Reageer