Down voelen. Wat moet ik doen?

  • 27 July 2016
  • 6 reacties
  • 209 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heey
ik voel me al een tijdje best wel down en op het ene moment is het erger dan het andere moment. Ik weet dat het dan goed is om er dan met iemand over te praten alleen ik zou niet weten met wie. Mijn vader is namelijk veel te druk met zijn werk en met zijn nieuwe vriendin (mijn ouders zijn gescheiden) en mijn moeder heeft volgens mij al genoeg dingen aan haar hoofd (die dingen zijn privé dus die ga ik niet vertellen) mijn beste vriendin kan nooit zo goed met dit soort dingen omgaan dus dat heeft ook geen zin en mijn nichtje waar ik heel hecht mee ben ook niet.
Ik wil niet heel dramatisch overkomen ofzo alleen mijn verdriet komt denk ik door meerdere dingen die op het moment aan de hand zijn in mijn leven. De scheiding van mijn ouders is namelijk nogal recent en een hele goede vriendin van me gaat binnenkort naar het buitenland verhuizen waardoor ik haar een hele lange tijd niet meer zie. Ook word ik gek van mijn vader omdat hij enorm veranderd is door zijn nieuwe vriendin en dat bedoel ik dan niet echt op een positieve manier. Hij is natuurlijk nog steeds heel lief enzo maar hij gedraagt zich gewoon anders en al helemaal als ze bij ons thuis is. Nog iets wat me niet blij maakt op het moment is mijn lichaam. Ik voel me dik en heel erg ongezond hoeveel ik ook sport. En het is niet alsof ik al mijn eten uitkots ofzo want dat durf ik niet maar ik eet wel extreem veel en dat maakt me eigenlijk alleen nog maar ongelukkiger. Ik heb wel een tijdje geprobeerd om gezonder en minder te eten maar dat hou ik nooit echt lang vol. Volgens sites heb ik geen overgewicht maar als ik naar andere meisjes kijk van school bijvoorbeeld dan vind ik wel dat zij veel slanker en mooier zijn.
maar ja dat dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.

6 reacties

Heey,
Ik heb ook heel vaak dat ik me heel erg down voel, en praten lucht dan echt op! Je zegt dat je niet weet met wie je zou moeten praten, maar probeer het met iemand die je vertrouwt! Ik vond dat in heg begin ook moeilijk, maar uiteindelijk is het super fijn en onze vriendschap is daarmee eigenlijk ook een beetje hechter geworden. Als je echt niemand weet, kan het ook helpen om het op te schrijven. Klinkt ergens misschien een beetje raar, maar het werkt wel.
Je zegt dat je vader veranderd is, maar misschien heeft hij dat zelf niet door? Je kan proberen er met hem over te praten.
Ik hoop dat je wat hebt aan mij advies, ben namelijk niet zo erg goed in het geven van advies haha. Maar ik wens je veel succes, je kan het!
X Laura
onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

Dankjewel! Ik denk dat het wel kan helpen om het op te schrijven. Ik heb het er al een keer met mijn vader en mijn moeder over gehad dat hij erg veranderd is maar mijn moeder weet niet zo goed wat ze ermee moet omdat ze er zelf niet zoveel van merkt omdat ze hem natuurlijk niet zo vaak ziet. En mijn vader vindt het onzin dat hij veranderd is. Ik was trouwens vergeten te zeggen dat hij ook weer is begonnen te roken sinds hij zijn nieuwe vriendin heeft en hij zegt altijd dat hij wel eens met haar mee rookt maar ik zie hem eigenlijk ook vaak roken als hij gewoon alleen is dus volgens mij is dat onzin. Maar alsnog bedankt!! xx
Geen probleem! Ik hoop dat het goed komt 🙂
Hoi,

Wauw, wat herken ik dit.

Mijn vader is ook echt veranderd sinds de scheiding en z'n nieuwe vrouw. Hij beweert ook van niet. Het helpt ook niet mee dat ik z'n vrouw niet mag, maar goed.

Wat ik nog even wil zeggen, ookal weet je dit misschien wel, de scheiding is niet jouw schuld!

Ik ben steviger dan de meeste mensen, maar niet dik. De mensen om mij heen die opvallen zijn achterlijk dun. Ja, dan is het verschil groot, maar je moet je niet vergelijken met hen!!

Pas wel op dat je geen eetstoornis krijgt! Eet je je verdriet weg? Probeer wanneer je de behoefte voelt te eten wat anders te gaan doen. Bijv: Ik wil eten! -> Ik ga schrijven. Ik wil eten! -> Ik ga sporten. Enz...

Praten is idd heel fijn zoals @Lauravdbx zegt.

Gr. Pin
Hoi,

Wauw, wat herken ik dit.

Mijn vader is ook echt veranderd sinds de scheiding en z'n nieuwe vrouw. Hij beweert ook van niet. Het helpt ook niet mee dat ik z'n vrouw niet mag, maar goed.

Wat ik nog even wil zeggen, ookal weet je dit misschien wel, de scheiding is niet jouw schuld!

Ik ben steviger dan de meeste mensen, maar niet dik. De mensen om mij heen die opvallen zijn achterlijk dun. Ja, dan is het verschil groot, maar je moet je niet vergelijken met hen!!

Pas wel op dat je geen eetstoornis krijgt! Eet je je verdriet weg? Probeer wanneer je de behoefte voelt te eten wat anders te gaan doen. Bijv: Ik wil eten! -> Ik ga schrijven. Ik wil eten! -> Ik ga sporten. Enz...

Praten is idd heel fijn zoals @Lauravdbx zegt.

Gr. Pin



Hey sorry dat ik zo laat pas reageer ik zie het bericht eigenlijk nu pas, fijn dat ik niet de enige ben, ik zit jammer genoeg nog steeds met hetzelfde probleem als het gaat over mijn vader en ik denk niet dat dat nog gaat veranderen maar ja wel heel erg bedankt! Xxxx
Hey,

Het geeft niet dat je pas zo laat antwoord. Het is aan jou wat je er mee doet.

Heb je wel eens geprobeerd hierover te praten met je vader? Zo ja, hoe ging dit?

Hoe gaat het verder met jou? Nog steeds veel bezig met je gewicht of voel je je daar nu comfortabel(er) bij?

Gr. Pin

Reageer