Vraag

door school is mijn leven een zooitje

  • 29 October 2019
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben leonie. Ik zit net in de brugklas en mijn leven is eigenlijk een beetje een zooitje geworden. Als ik ergens een 5 of 6 voor haal, wordt ik meteen helemaal gek in mijn hoofd en heb ik heb gevoel dat mijn ouders me heel stom vinden. Ik ben heel onzeker, ik ben een paar jaar geleden gepest. Ik heb huiswerk best vaak niet af. Ik heb slaaptekort. Ik mis mijn beste vriendin, die niet bij mij op school zit. Ik zie het gewoon niet meer zitten! Mijn hoofd zit helemaal vol. 
 

ik heb al wel aan meerdere mensen hulp gevraagd, en ze helpen me dan met mijn huiswerk maar dat is het dan. Het lost het niet echt op. 

heeft iemand tips? 
 

groetjes leonie


2 reacties

Het is helemaal niet erg alals je eens een mindere taak of toets doet. Daarom gaan je ouders je ook niet stom vinden, die zijn juist heel trots dat jij al zover geraakt bent. Geef het nou niet op. Probeer aan huiswerk toch al aan te beginnen wanneer het wordt opgegeven, dan miet je al minder doen thuis. Als je alles altijd de de avond ervoor maakt of leert, blijft dat niet goed gaan. Het zal er ook voor zorgen dat je vlugger klaar bent en kan je dus ook vroeger gaan slapen. En probeer na een uurtje leren, een ontspanning te vinden. Een boek lezen, gaan wandelen, een kwartiertje is al genoeg en dan kan je met een licht hoofd weer aan de slag voor een uur. Je gaat dan ook een minder vol hoofd hebben.

Succes

Beginneling

hey  leonie,

 

ik ben net 15 zit in de derde klas, ik kan snappen dat het moelijk is, ik zou eerst beginnen met meer slapen is goed voor je.

ik zou aanraden vrienden te maken in je klas en je vriending soms gedag te zeggen en langs komen en er over praten. je zult zien neem meer de tijd en praat er meshien over met je ouders en je zult beter kunnen werken en ze houden zeker van jij ben hun speciale kind. Ik moet echter nu gaan slapen ik praat graag er verder over door morgen. 

 

groet olivier

Reageer