Vraag

Dood willen

  • 25 April 2018
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoe gaa je snel en pijnloos dood want ik zie het niet meer zitten alles om mij heen gaat kapot dood of gaat weg ik ben het beu ik wil dit niet meer niet ouder worden of zoiets als werken nee dat hoeft niet van mij ik heb alles gezien wat ik wilde zien maar ik ben er klaar mee

6 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoe ga je snel en pijnloos dood? Nou..... Nee we mogen geen tips geven hoe je het beste zelfmoord kan plegen. Als je echt dood zou willen gaan, dan had je al een idee en zou je hier geen account aanmaken en een topic maken. Want volgens mij weet jij dat er een andere oplossing is en dus een andere uitweg!

Heb je al is met mensen gepraat over hoe jij je voelt? Heb je er al is met je mentor, ouders, vertrouwenspersoon, vriend(innen), een ander familielid, psycholoog, therapeut, met iemand tenminste gepraat? Doe dat eerst is. Praat is met iemand hierover.

Je weet waarschijnlijk ook wel dat dood niet de beste oplossing is toch? Want dood is dood. Wat heb je dan opgelost? Is het dan beter geworden? Voel jij je dan beter? Voel jij überhaupt dan nog iets? Hoe denkt jouw omgeving dan? Hoe voelt het voor hun? Hadden ze je kunnen helpen als je het had verteld? JA!.

Luister ik weet niet je hele verhaal en dat boeit me ook vrij weinig, wel belangrijk is dat jij hulp gaat zoeken en dat je hier snel uit komt! Want met dit soort gedachten rondlopen is geen slim plan!

Misschien denk jezelf er is niemand die iets om me geeft en niemand wilt me helpen, maar er zijn echt zoveel mensen die jouw willen helpen, die samen met jouw een oplossing willen zoeken. Je denkt dat je alles al hebt gezien wat je wilde zien? Je hebt nog niet een 5% gezien van wat jij allemaal zou willen zien. Er moet nog zo ontzettend veel gebeuren in je leven. Ik heb geen idee hoe oud je bent ( heb niet gekeken) Maar waarschijnlijk ben je nog erg jong. Je bent pas net hier op deze wereld. Er is nog zoveel dat jij moet ontdekken.

Ze zeggen altijd dat iedereen hier voor een reden is, dus jij ook! Je moet alleen nog vinden waarom je hier bent, en dat kan altijd even duren. Ik moet zelf ook nog uitvinden waarom ik hier nu nog bent en wat ik hier nou precies doet. Maar ik ga en wil het graag ontdekken!

Je weet waarschijnlijk wel dat je kan chatten en bellen met de kindertelefoon toch? Je moet alleen wel even kijken wanneer ze beschikbaar zijn, www.kindertelefoon.nl .

Daarnaast is er nog een andere site namelijk : www.113.nl . Dit is een zelfmoordlijn. Hier kan je 24/7 met mensen praten die weten waar ze het over hebben. Ze kunnen je helpen en steun geven! Echt een fantastische site waar ik zelf erg vaak kom.

Weet dat je hier uit komt net als ik! En blijf Positief!

Heel veel sterkte!

Gr: Mr.S
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Vervelend dat je je nu zo voelt, maar hier kom je echt uit. Je moet enkel hulp zoeken, waar dat dan ook is. Zelfmoord wil je misschien nu wel, maar over een tijd niet meer. En dan zou het zo zonde zijn als je jezelf al van het leven beroofd had.

113 kan ik je net zoals @Mr.S sterk aanraden. Je kunt hier niet alleen anoniem direct praten met iemand over je gedachtes, maar je kunt hier ook online therapie krijgen.

Ik zit in hetzelfde bootje, maar ik heb gekozen in ieder geval hulp te zoeken. Ook al is het anoniem online en weet verder niemand het. Het is erg belangrijk dat je hulp zoekt, waar je dit ook doet. Dit kun je niet alleen oplossen. Vertel het tegen iemand die je vertrouwt zoals je ouders. Mocht je niemand vertrouwen of mocht je er in het dagelijkse leven geen last van willen hebben. Contacteer alsjeblieft 113.

Wij kunnen wel zeggen wat je ‘moet’ doen, maar het is helemaal aan jou. Wij hebben enkel het beste met je voor en hopen dat jij net zoals wij hieruit komen.

Heel veel sterkte in ieder geval.
Reputatie 3
Badge +8
@Mr.S,

Heb jij ook therapie of bezoek je enkel de site en/of heb je weleens contact met de crisislijn?
Mocht je het niet willen beantwoorden is dat prima hoor, maar ben gewoon benieuwd of je hetzelfde doorloopt.
Ik heb een andere topic waar ik het een soort van uitleg maar er reageerde niemand en ik zit hier best wel mee dus pls lees dat bericht
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Op beide topics staan nu reacties. Ik heb, naast bovenstaand bericht, verder niks te melden.
Ik denk dat degene die op je andere topic heeft gereageerd, 100DIVERGENT11, veel goede punten aanstipt. Daarmee moet je toch wel wat kunnen?
Reputatie 2
Badge +9
Heey @ Daan,

Nee ik heb geen therapie op 113.nl Ik heb al hulp bij Mediant. Hier heb ik een therapeut, psycholoog, twee artsen en een trajectmanager ( voor werk en school).

Ik bezoek de site wel regelmatig om dat ik dan op het punt sta om me plan in uitvoering te brengen. En meestal zorgen deze mensen er dan voor dat ik samen met hun een betere oplossing vindt.

Daarnaast @ GIRLANONIEM123. Zoals @Daan al zei zijn er nu wel mensen die op dat andere topic hebben gereageerd, maar dat heb je waarschijnlijk ook wel gezien. Ik heb hem ook gelezen maar 100DIVERGENT11 had al goede punten genoemd waarmee je zeker verder kan komen!

Gr: Mr.S

Reageer