Vraag

Dood... Maar weet niet waarom

  • 13 December 2017
  • 3 reacties
  • 152 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey,
Dit is misschien een raar en niet erg goed te begrijpen verhaal.. Maar ik heb nu al 3/4 jaar de behoefte om zelfmoord te plegen. Ik heb zelf geen idee eigenlijk waarom, ben niet depri, of eenzaam... Heb een goed leven, leuke bijbaan, wel een kut klas maarja. Waar het om gaat is dat het net z'n gevoel geeft als wanneer je iets heel erg graag wilt. Bijv. Een nieuwe smartphone en dat je genoeg geld heb en het eigenlijk zou kunnen kopen maar dat niet doet.
... Weet je z'n gevoel maar dan om dood te gaan dus.

Zoals ik al zei klinkt dit nogal vaag en onbegrijpelijk, maar ik vroeg me af of meerdere mensen dit hebben ( gehad).? En hoe ze ermee omgingen of dat ze een positieve oplossing hebben gevonden?

3 reacties

Hey MR.D,

Ik snap dat het, en ken dit gevoel (niet het verlangen naar dood maar verlangen naar iets anders). En ik weet hoe kut dit voor je is, maar je kunt hier niet mee blijven zitten. Praat er met iemand over, je ouders, vrienden of leerkrachten. Desnoods tegen een willekeurig persoon die je eigenlijk bijna niet kent.
Er is namelijk altijd een uitweg...
Heey RANDOMGAST12345678910,

Ik weet dat ik het tegen iemand zou moeten zeggen, alleen me broer die heeft/had ook zelfmoord neigingen en die is dus uiteindelijk naar een vriend op school gegaan om te zeggen. Hij heeft nu ook hulp met school, me ouders en een psychiater.

Alleen ik denk als ik nu naar me ouders zou gaan om te zeggen dat ik al 3/4 jaar verlangen heb om zelfmoord te plegen. Dat ze dan denken dat ik meer aandacht wil.

Me leerkrachten zijn niet zo in voor een praatje.

Maar je hebt gelijk ik moet er met iemand over hebben. En nog bedankt voor je reactie!

Gr: Mr.D??

hyy.

 

Ik heb dit ook gevoeld. uiteindelijk heb ik de gedachte veranderd naar "ik wil weg" dit heeft mij erg geholpen om een wat beter vooruitzicht te krijgen. als je echt denkt "ik wil dood" dan voelt dat heel definitief. als je denkt "ik wil weg" dan voelt dat als een ontsnapping van dit moment, deze gevoelens en alles daar omheen. tegelijkertijd geeft dit een gevoel van verandering. als ik uit deze situatie ben komt er iets anders en waarschijnlijk is dat een betere situatie.

 

Ik hoopt dat dit kan helpen om je gedachten onder controle te houden en een beter vooruitzicht te hebben. 

Reageer