Vraag

docent vertellen dat ik gevoelens heb?

  • 27 April 2022
  • 8 reacties
  • 364 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hii iedereen… ik heb het er best vaak over gehad op dit forum maar ik heb nu een nieuwe vraag… 

Ik voel me verdrietig. Ik was afgelopen week bij de psycholoog en we hadden niet echt iets om over te praten, en toen vroeg ze naar Hem. Ik vertelde dat ik hem ook heel erg ga missen, vooral omdat ik geen contact met hem mag houden na school… Ze vroeg of ik nog veel aan hem dacht. Ik antwoordde met “elke dag.” Ik kreeg tranen in mijn ogen en moest huilen. Ze vroeg of ik misschien ergens toch wel gevoelens voor hem had, en ik antwoordde dit keer met “ik weet het niet…” Dat was voor haar eigenlijk gewoon een ja. Ze begon van dat het niet erg en raar is om gevoelens voor je leraar te hebben. Ze zei van dat het logisch is, het is een volwassene persoon die vraagt hoe het gaat, er leuk uitziet, je hebt geholpen toen je het moeilijk had, etc. Ze vertelde dat meer mensen deze gevoelens hebben en dat er dus niks geks aan is. 

Ze vertelde ook dat het misschien wel goed is dat ik van school af ga en hem dan niet meer zie elke dag… Maar ik wil dat niet. Ik wil hem niet missen. Ik wil contact met hem houden. Ik wil niet dat hij uit mijn leven verdwijnt…

Ze vroeg of iemand dit wist dat ik gevoelens heb voor hem. Ik zei nee. Niemand zal dat begrijpen. Het zal meteen als raar en onacceptabel worden beschouwd. Ik zal dan het meisje weer zijn met gevoelens voor haar docent. Dat wil ik echt niet weer. Ik heb zo vaak getwijfeld of ik het tegen iemand moest zeggen maar steeds kwam het uit op een slecht idee en dat mensen mij dan raar vinden. Ik haat het. 
Ik zat er over na te denken of ik hem moet vertellen dat ik hem meer zie dan een docent. Ik ga zo mijn examens doen en dan is het klaar. Zie ik hem nooit meer. Aan de ene kant wil ik het vertellen omdat ik het dan van mijn schouders af heb gegooid, ik loop nu al ruim een jaar met dit gevoel. Aan de andere kant ben ik bang dat ik dan écht nooit meer contact met hem kan hebben… ik had dit berichtje gemaakt maar heb hem niet verstuurd…

 

Hii meneer

Ik wil u eigenlijk al een hele lange tijd iets vertellen, maar ik heb het nooit gedurfd. Ten eerste bedankt voor de leuke jaren op school, ook u heeft daarvoor gezorgd voor mij. Vanaf de derde tot aan de vijfde bracht u regelmatig die lach op mijn gezicht. Maar nu het andere… Het spijt mij dat ik niet eerlijk ben geweest, omdat ik het niet wilde accepteren en niet snapte. U bracht mij een lach maar ook regelmatig een traan, omdat ik ergens toch wel gevoelens voor u had/heb. Het is niet dat ik verliefd, hoteldebotel op u ben, maar het is wel dat ik u meer ben gaan zien dan alleen een docent… Wat natuurlijk eigenlijk echt niet kan… Ik wilde het niet accepteren en zei telkens tegen mezelf dat dit niet zo was omdat het onacceptabel is… Ik haat mezelf dat ik er zo mee zit, maar toen u mij vertelde dat ik geen contact meer mocht opzoeken brak mijn hart echt heel erg. Ik was boos, verdrietig en verward. Vanaf toen had ik altijd in mijn hoofd dat na school alles weer gewoon zou zijn. Dat ik niet meer het meisje ben met gevoelens voor haar docent, maar gewoon een oud leerling. Ik dacht dat ik na school misschien wel iets van contact kon houden, al was het via sociale media. Maar blijkbaar zal ik altijd dat meisje blijven, want zelfs na school mag ik geen contact met u houden doordat docenten en leerlingen dachten dat er meer gaande was dan dat er daadwerkelijk echt was. Ik haat dat zo erg, toen u dat vertelde bij de open-dag was meteen de rest van mijn week verpest. U speelt ook een hele grote rol in waarom ik het zo erg ga missen op School. Dat is namelijk de enige plek waar ik u ooit zal zien. Zoals u zei met de open-dag, “je zal me waarschijnlijk nooit meer zien als je van school bent.” U vroeg me ook of ik u ga missen. Natuurlijk. Zo ontzettend veel. 

Ik weet ook niet waarom ik dit nu vertel. Ik weet ook niet hoe u hierop reageert, of misschien wel negeert. Maar ergens vond ik dat ik het moest zeggen. Nogmaals bedankt voor de mooie jaren vol met gelach. 

Ik ga u missen, joejoe… 🤍


8 reacties

Reputatie 2
Badge

Je kan hem zeker zien nadat je je examen gehaald heeft. Neem vaak een bezoekje bij je school. Dan zie je hem zeker. Je berichtje is super lief . Vraag even waar hem woont. Dan kan je altijd even langs bij hem gaan.

 

Ava

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Hii! Dankjewel voor je antwoord, dat waardeer ik echt heel erg 🤍

ik vind het nog steeds heel lastig. We hebben al eerder problemen gehad via school omdat er geruchten rond gingen en nu is hij dus echt super voorzichtig. Daarom zei hij ook dat ik geen contact met hem kan hebben na school. Ik haat het want ik ben de enige waar hij zo voorzichtig mee is. Ik wil het vertellen maar ik wil niet dat hij dan zegt dat ik nooit meer contact mag hebben. 
ik weet waar hij woont toevallig maar ik betwijfel of dat mag… het is best een stukje en ik weet niet of hij dat oke vind want als iemand snitcht naar school, zit hij diep in de problemen. Hoe graag ik ook een gesprek met hem wil…

Hii, ik heb nog een vraagje hier over… zou het handiger zijn als ik een gesprek in het echt zou hebben of hem gewoon een berichtje sturen? Ik heb het gevoel dat bericht makkelijker is maar dat ik met een gesprek alles kan zeggen wat ik wil en dat het dan ook een echt gesprek wordt en niet dat ik er daarna spijt van heb dat ik mijn hart niet helemaal heb kunnen luchten. Wat moet ik doen?

Reputatie 1
Badge

hey meid! ik heb al je topics hierover gelezen en heb een forum account aangemaakt puur om erop te reageren. allereerst: je kan je situatie echt super goed verwoorden! heel mooi geschreven allemaal! 2,5 jaar geleden ongeveer zat ik in exact dezelfde situatie. Ik had mijn docent uiteindelijk wel verteld dat ik gevoelens voor hem had en heb daar absoluut geen spijt van. Ik snap echt precies hoe je je voelt. Hij reageerde er goed op, en ik mocht met hem na school contact houden via Whatsapp, om mijn hart zo nu en dan bij hem te luchten. Ik had niemand anders. Ik zou je zooooo erg aanraden om dat bericht te sturen! Je hebt in principe maar 1 kans en wilt geen spijt. Maar doe het alleen als je je er goed bij voelt :) Ik ben pas na 1,5 jaar over hem heenkomen. Heel veel verdriet gehad. Maar nu is alles goed gekomen. En als ik jullie gesprekken zo lees zie ik echt wel een hele lichte vorm van ‘flirten’ vanuit zijn kant. Dus al zou hij het misschien nooit toegeven, indirect voelt hij het misschien ook wel zo.

 

Succes girl!!!! hou ons op de hoogte :)

-onnodige quotes verwijderd-

Zo erg bedankt! 🥺🥺 Jouw reactie doet me zo goed en laat me zeker voelen dat dit alles oke is om te voelen… ik voel me minder alleen 🤍. Echt, dankjewel! Ik ga het wel aan hem vertellen, ik zat er zelfs over na te denken dit in het echt te doen, face to face. Je hebt niet door hoeveel deze reactie voor mij betekend 🫶

Ik heb het hem verteld. Vandaag. Ik was vandaag met een vriendin bij hem want we moesten even iets regelen. Toen kwam het toevallig ter sprake dat hij het oneerlijk vond voor mij dat ik nooit mijn kant van het verhaal goed heb kunnen vertellen. Ik zei dat ik dit eigenlijk nog aan hem wilde vragen, dat we konden praten. Hij had een tussenuur dus dat kon… mn vriendin ging weg en het gesprek begon. Ik had afgelopen vrijdag een heel gesprek getypt over wat ik wilde zeggen. Dit heb ik helemaal voorgelezen. 
zijn reactie was moeilijk… hij vond het vooral heel stom van hemzelf dat hij mij zulke mixed feelings heeft gegeven. Hij vertelde dat ik een hele enthousiaste leerling ben en ik graag hielp. Dit vond hij leuk en hij vond het ook altijd gezellig om te kletsen. Hij had zelf niet door dat hij mij soms zo rot liet voelen… hij is heel blij dat ik het heb verteld. Ik vind t ook wel fijn dat ik t heb verteld. 
ik vertelde in mijn bericht dat ik niet wilde dat al het contact wegging, maar hij zei dat dat misschien wel beter is… dat vind ik het aller naarst. Geen contact meer met hem, niks. Ik ga hem zo zo missen…

hij doet iig niet heel raar tot nu toe… niet negeren. Ik fiets altijd dezelfde weg als dat hij gaat met de auto. Altijd zwaaien we naar elkaar als we elkaar tegenkomen. Ik zag hem niet aankomen en toch zag ik vanmiddag dat handje voor het raam… ik ga hem echt heel erg missen…

Reputatie 1
Badge

Aahh wat goed!!!!! Ik was echt INVESTED in je topic. Alsof het een boek met een verhaallijn was of zo, en was echt aan het wachten op dit moment. Ik denk ook echt dat hij wel iets van gevoelens voor je heeft, maar ook heel veel verantwoordelijkheid. Daardoor ervoor kiest om geen contact te houden, het is natuurlijk ook niet gezond als docent-leerling relatie om dat wel te doen, hoe sterk je gevoel er ook bij is en hoeveel emotie er ook bij komt kijken. Maar je komt met je berichten wel heel verstandig over, dus ik weet zeker dat je je daar zelf ook al bewust van bent.

Super knap van je dat je hem dit zo durft te vertellen! Heel erg goed gedaan :) 

Maar het is zeker lastig ja. Je kan een gevoel voor iemand niet tegenspreken of negeren en het gaat dus ook zeker niet zomaar van de ene op de andere dag weg. Het gaat zeker veel tijd kosten. Maar er komt zeker weten ook iemand anders op je pad, waardoor je hem (beter) kan loslaten, vergeten hoeft niet. Heel veel sterkte met je liefdesverdriet, ik leef met je mee en weet hoe ongelofelijk moeilijk het is. 

 

-xx-

 

 

Heel erg bedankt lieve schat 🤍🫶

Reageer