Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Dit moet er even uit!

• 4 april 2017
  • 5 reacties
  • 224 Bekeken

Beste lezers,

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met school uiteraard. Daarnaast doe ik heel veel muziek luisteren en probeer ik leuke dingen te doen. Niet dat ik dat veel tijd voor heb, maar goed. Ik loop voortdurend tegen een muur aan. Ze zeggen dan wel het leven is niet makkelijk, nee uuuuhhh niemand heeft ooit gezegd dat het leven makkelijk zou zijn. Toch had ik ergens gehoopt dat het wel iets makkelijker zou zijn. Als je voortdurend tegen dezelfde muur aan loopt, krijg je voor je gevoel niet de kans om door te groeien, Jezelf te ontwikkelen richting de 'goede' kant. Daarnaast heb ik de afgelopen jaren niet veel kunnen groeien. Ik ben veel te druk bezig geweest met school en presteren. Alles moest perfect zijn... ik moet ook perfect zijn. Als er ook maar 1 ding misgaat ben ik al boos op mezelf. Ik heb daarnaast een gruwelijke hekel aan communicatieve vaardigheden die mensen tegenwoordig zo belangrijk vinden, omdat we in een praatmaatschappij zitten. Het is dat ik te angstig ben om te praten of omdat ik totaal geen energie heb om te praten met andere. Daarnaast merk ik weinig interesse te hebben in mijn mede scholieren. Wat hier de exacte reden van is weet ik zelf niet. Ik ben klaar met het leven, dat heb ik hier helaas al een aantal keer aangegeven volgens mij. Het leven juicht mij niet toe, erger nog het stuurt me weg. Het was niet de bedoeling dat ik geboren zou worden, maar ik ben uit de armen van de duivel ontsnapt toen ik in de hel was. Ik was de duivel toch net iets te slim af, maar is dat iets om trots op te zijn? nee.

mensen.... wat moet ik doen?

5 reacties

Heey,

Wat een rotte situatie!

Lieve schat,
Je hoeft niet perfect te zijn! Niemand is perfect. Je bent wie je bent en daar moet je trots op zijn!!
Je leeft omdat je daar sterk genoeg voor bent! Je bent nog jong en hebt nog een heel leven voor je!! Dus plzz doe geen stomme dingen! Met zelfmoord los je helemaal niks op. Daar worden de problemen echt niet beter op.. je laat dan je dierbaren achter. En ik weet zeker dat hun jou dan ook zullen missen♡

Sorry dat ik dit zeg maar echt, de enigste oplossing is er met iemand over praten. Ik snap hoe lastig dit kan zijn, maar trust me, ze hebben het beste met je voor en uiteindelijk komt het allemaal goed!! En als je dat echt niet wilt kun je altijd nog opschrijven wat je voelt..

Wat goed trouwens dat je wel leuke dingen onderneemt!! Dat betekent dat je toch wel beter wilt worden! Knap van je!!

Ik hoop je hiermee iets te hebben geholpen!! Succes en veel sterkte!!

X

KpopLover
punt 1 wat klote!
punt 2 je kunt heel mooi schrijven.
Ik zou eerst iets zoeken waardoor je gelukkig word, wat je blij maakt (een lichtpunt) daarna zou ik er iemandt zoeken bevoordeeld een goede vriend die je vertrouwd die je kan helpen de draad op te pakken en die die soort situaties kent. Maar geef vooral niet op, er kan ieder moment wel eens een lichtpunt zijn die je eruit kan helpen
Hey,

Wat rot dat je je zo voelt.
Probeer de lat iets lager te leggen voor jezelf, want je bent wel heel streng voor jezelf.
Iedereen maakt fouten. (Als je uit deze fouten leert zijn ze vaak nuttig.)
Als je soms te angstig bent om te praten, heb je dan weinig zelfvertrouwen ?
Je verdient het ook echt om te leven.

Gr en veel sterkte meiske.
Badge +8
Hey akotov
Aller eerst wil ik even zeggen dat het simpel weg onmogelijk is om zonder reden (onbedoeld) geboren te worden.

Wat vervelend dat je je zo moe voelen!

Ik ga je nu wss teleurstellen maar perfectie is onmogelijk. Iedereen heeft iets dat hij/zij kan en iets anders dat hij/zij niet kan.
Daarom vind ik persoonlijk het idee dat je bijna overal een voldoende voor moet staan op school grote onzin.

Ik geloof echt dat je leven zwaar is maar ik weet heel zeker dat dat ooit over gaat. Ik weet ook heel zeker dat je dan blij en trots bent dat je nog leeft!

Wat je nu kan doen

Je moet de lat voor jezelf lager leggen. Gun jezelf vrije tijd! Als je die niet hebt dan maak je die, jij bent belangrijker!

Misschien kan je met school praten om te kijken ofdat je naar een andere klas mag?

Je kan met een vertrouwenspersoon praten over je thuis situatie ( dat je ouders je niet steunen)

Je moet. Orale volhouden en genieten van elke klein dingetje war je van zou kunnen genieten!

Peace
Sportfreak

Reageer