Vraag

Dilemma

  • 3 September 2019
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Weet de weg
  • 22 reacties
Hoi beste lezers
Ik zit met iets vorig jaar heb ik dingen mee gemaakt die ik moeilijk kan verwerken waardoor ik snel boos of verdrietig wordt ik kon vorig jaar terecht bij mijn mentor maar hij is nu mijn mentor niet meer en mijn mentor van nu weet er niks van en vertrouw ik niet ik wil het er met iemand over hebben maar ik durf mijn mentor van vorig jaar niet te vragen om te praten

2 reacties

Hey Anne,
ik heb eigenlijk beet wel hetzelfde meegemaakt. Mijn mentor van vorig jaar hadden een hele slechte start, bij het eerste mentorgesprek al. Ik heb dat hele schooljaar niet meer met hem gesproken en ook tijdens zijn lessen deed ik niks. Ik snap dus helemaal dat jij om wat voor reden dan ook niet met je nieuwe mentor wilt praten.
ik heb vorig jaar ook een aantal gesprekjes gehad met de mentor van toen ik in de eerste zat. Zij was heel fijn om mee te praten en stond daar ook zeker voor open (daar zijn mentoren ook voor, of het nou een oude of een nieuwe is).
ook zijn er als het goed is vertrouwenspersonen bij jullie op school, deze mensen kunnen je ook erg helpen als je met iemand wil praten.
daarnaast hebben ze bij ons op school een zorgteam (soort schoolpsychologen en persoonlijke begeleiders) misschien heeft jouw school ook zo iets? Daar kunnen wij altijd terecht namelijk.
probeer een van deze oplossingen eens uit, want ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het niks oplost als je hierdoor het hele jaar maar met niemand praat.
ik hoop dat je hier iets aan hebt! Sterkte.
Hey Anne

Je verlangt naar een gesprekspartner, kon vorig jaar bij je mentor terecht, maar durft deze dit jaar niet aan te spreken. Je huidige mentor vertrouw je niet zo.

Wat geeft je het gevoel dat je niet bij je vorige mentor terecht kan? Waar ik naar school ging, was het best gebruikelijk dat, als je mentor je vertrouwenspersoon was, je deze ook voor de rest van je tijd op school kon benaderen. Het zou kunnen dat je je vorige mentor in de les minder ziet, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij niet bereid tijd voor je vrij te maken 🙂

Als je het aanspreken van je mentor spannend vindt, zou je hem kunnen mailen. Op die manier weet je met zekerheid of je bij hem terecht kan, en wanneer jullie nog eens kunnen afspreken.

Groetjes
Kenshin

Reageer