Vraag

depressieve vriendin

  • 21 November 2020
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

Hallo, de laatste tijd “gedraagt” een vriendin van mij zich anders dan normaal. Ze is bijvoorbeeld veel stiller geworden, wilt zo vaak mogelijk alleen zijn, vertelt ze mij dat ze bijna elke dag huilt en op school eet zij nooit meer. Ik heb al een paar keer gevraagd of het wel goed gaat maar als ik dat vraag zegt zij altijd: “ja hoor”. Andere vrienden van haar zeggen ook dat anders is dan normaal en een beetje depressief lijkt. Ik wil haar natuurlijk heel graag helpen maar ik weet ook niet hoe. 


2 reacties

Ik ga ervan uit dat als je vriendinnen bent dat je ook bij elkaar thuis komt, misschien kan je dan een keer vragen wat er is. De vraag gaat het goed is makkelijk te beantwoorden, misschien moet je de vraag anders stellen. Doet ze aan sport? Vraag haar daar eens naar en probeer er op door te vragen, als je echte vrienden bent dan zal ze het wel zeggen. Je zegt ook dat ze niet meer wil eten, misschien kan je haar daar naar vragen of haar favoriete eten kopen en als ze het niet wil, vragen waarom niet. Soms werkt het ook om iets aardigs te zeggen, ik heb ook een vriendin die eetproblemen heeft en ik zeg steeds dat ze niet dik is en dat ze niet dik wordt van een plakje brood en af en toe dwing ik haar ook om te eten omdat ze anders de hele dag niets eet. Ze moet het gevoel hebben dat je haar steunt en dat je haar begrijpt, misschien begrijp je het niet maar doe dan alsof. 

Badge

Ik ga ervan uit dat als je vriendinnen bent dat je ook bij elkaar thuis komt, misschien kan je dan een keer vragen wat er is. De vraag gaat het goed is makkelijk te beantwoorden, misschien moet je de vraag anders stellen. Doet ze aan sport? Vraag haar daar eens naar en probeer er op door te vragen, als je echte vrienden bent dan zal ze het wel zeggen. Je zegt ook dat ze niet meer wil eten, misschien kan je haar daar naar vragen of haar favoriete eten kopen en als ze het niet wil, vragen waarom niet. Soms werkt het ook om iets aardigs te zeggen, ik heb ook een vriendin die eetproblemen heeft en ik zeg steeds dat ze niet dik is en dat ze niet dik wordt van een plakje brood en af en toe dwing ik haar ook om te eten omdat ze anders de hele dag niets eet. Ze moet het gevoel hebben dat je haar steunt en dat je haar begrijpt, misschien begrijp je het niet maar doe dan alsof. 

Thanks voor je tips. Ik ken haar nog niet zo lang, nog maar een jaartje. Dus ik ben nog maar een paar keer bij haar thuis geweest en zij nog nooit bij mij. Ik heb als eens eerder geprobeerd om een gesprek met haar aan gegaan maar dan zegt ze dat er niks is en probeert ze een ander onderwerp te beginnen. Maar ik zal haar zeker vaker complimentjes geven enzo. Bedankt voor je reactie 😊

Reageer